Δράσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Σας ενημερώνουμε ότι η τελετή Αναγόρευσης Διδακτόρων και οι τελετές απονομής πτυχίων στους απόφοιτους των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών και των Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών των Τμημάτων της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών, θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2017 στο Κεντρικό Αμφιθέατρο του κτιρίου της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών, στο Φυτόκο Βόλου.
Ώρα 9.30. – 11.30: Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος
(διδάκτορες, μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί και φοιτητές)
Ώρα 12.00 – 13.30: Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος
(μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί και φοιτητές)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Becoming Mediterranean: Greek Audiotopias in 1960s Israel
ΤηνΤετάρτη 18/10/2017 καιώρα 18:30 στηναίθουσαΠολυμέσωντουΙΑΚΑ, ο Dr. OdedErez (The Martin Buber Society of Fellows, Hebrew University of Jerusalem) θαμιλήσειμεθέμα Becoming Mediterranean: Greek Audiotopias in 1960s Israel.

Αναδυόμενοι Μεσογειακοί: Ελληνικές Ακουστικο-τοπίες κατά τη δεκαετία του 1960 στο Ισραήλ
Στη δεκαετία του 1960 η ελληνική λαϊκή μουσική και οι μουσικοί της απέκτησαν ευρεία δημοτικότητα στο Ισραήλ, ειδικότερα μεταξύ των Εβραίων μεταναστών από τις Αραβικές και Μουσουλμανικές χώρες, όσο και σε ορισμένους κύκλους αστικής ελίτ. Οι κύριοι πρωταγωνιστές του «ελληνικού κύματος» ήταν ο δεξιοτέχνης κιθαρίστας ArisSan (Αριστείδης Σεϊσανάς, 1940-1992), που έγινε ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς της ελληνικής μουσικής στο Ισραήλ, οι συνθέτες και οι στάρλετ του διεθνούς ελληνικού κινηματογράφου (Θεοδωράκης, Χατζηδάκις, Αλίκη Βουγιουκλάκη) και ο Στέλιος Καζαντζίδης. Η ιδιαίτερη αμφισημία μεταξύ της λογοθετικής αξίας της ελληνικής δημοφιλούς μουσικής (της «εικόνας») και της σημειωτικής δυνατότητας της πρακτικής και του ήχου της ενεργοποίησε τη διπλή αποδοχή της από την εργατική τάξη των μεταναστών από τη Μέση Ανατολή και της Ευρω-Ισραηλιτικής ελίτ. Η αμφισημία αυτή ανέδειξε πραγματικούς και δυνητικούς (ηχητικούς) χώρους που συγκροτήθηκαν μέσα από την παρουσία της ελληνικής μουσικής ως ετεροτοπίας (ή ακουστικο-τοπίας) σε κομβικούς τόπους για την παράκαμψη, διαπραγμάτευση και ανατροπή της διχοτομίας «Εβραίος/Άραβας», η οποία ήταν κυρίαρχη στην εννοιολογική διευθέτηση της εθνικής κουλτούρας του Ισραήλ και την περιθωριοποίηση των Εβραίων της Μέσης Ανατολής. Ειδικά για τους τελευταίους, οι περισσότερο ανατολικές εκδοχές του λαϊκού τραγουδιού αποτέλεσαν μία ready-made υβριδική μορφή που εξέφραζε ταυτόχρονα μία μη-Αραβική νεωτερικότητα και μία μορφή ανατολικής διαφορετικότητας. Ανιχνεύοντας επιστημολογίες ηχητικής αναπλαισίωσης, η μελέτη αυτή διαφοροποιείται από προηγούμενες επιστημονικές προσεγγίσεις υιοθετώντας την προοπτική του δημώδους κοσμοπολιτισμού. Μέσα από την σκέψη του H. Bhabha μπορούμε να διαβάσουμε την οικειοποίηση της ελληνικής μουσικής ως μία μορφή δημώδους-κοσμοπολιτικής διαχείρισης της Μιζραχί (Εβραϊκής-Ανατολικής) ταυτότητας σε σύγκριση (και σε αναλογία) με παρόμοιες αισθητικές διαμορφώσεις περιθωριοποιημένων ομάδων που συγκροτούνται μεταξύ εθνικών, διεθνικών και υπο-εθνικών ταυτοτήτων, όπως τα ρεμπέτικα και το τουρκικό αραμπέσκ.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Το 2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ με τίτλο «Σχολική Ψυχολογία, Εκπαίδευση και Κοινωνία: Συνεργασίες και Προκλήσεις» θα πραγματοποιηθεί στις 19-22 Οκτωβρίου 2017 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στον Βόλο (παραλιακό συγκρότημα). Το Συνέδριο συνδιοργανώνεται από τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία.

Το Συνέδριο απευθύνεται σε σχολικούς ψυχολόγους και σε άλλους ειδικούς ψυχικής υγείας, σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και σε στελέχη της εκπαίδευσης, σε κοινωνιολόγους, παιδιάτρους, σε φοιτητές συναφών γνωστικών αντικειμένων, σε γονείς, καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για τη μάθηση, την ανάπτυξη, και την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών.

Στο Επιστημονικό Πρόγραμμα περιλαμβάνονται προσκεκλημένες ομιλίες από διακεκριμένους καθηγητές, συμπόσια, προφορικές ανακοινώσεις, αναρτημένες εργασίες καθώς και εργαστήρια εφαρμοσμένου χαρακτήρα. Στο Συνέδριο περιλαμβάνονταιθέματα ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών, πρόληψης και παρεμβάσεων στο σχολικό πλαίσιο, ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού, θέματα διαχείρισης σχολικής τάξης, δυσκολίες συμπεριφοράς και μάθησης, επιθετικότητα και εκφοβισμός στο σχολικό πλαίσιο, διαπολιτισμική εκπαίδευση, στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η συνεργασία σχολείου-οικογένειας, κίνητρα μάθησης, κ.ά.

Τελετή Έναρξης

Η Τελετή Έναρξης του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου στις 19:30 στο αμφιθέατρο Κορδάτος του παραλιακού συγκροτήματος και θα περιλαμβάνει την πρώτη προσκεκλημένη ομιλία του συνεδρίου από την Ομότιμη Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Π.Θ. κ. Αγγελική Λεονταρή και μουσικό πρόγραμμα από το Μουσικό Σχολείο Βόλου.

Εφαρμοσμένα Εργαστήρια
Στο πλαίσιο του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας που διοργανώνουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο στις 19-22 Οκτωβρίου 2017, θα πραγματοποιηθούν 5 εργαστήρια (workshops) που στόχο έχουν να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες εφαρμοσμένες γνώσεις και δεξιότητες σε καίρια θέματα Σχολικής Ψυχολογίας. Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, ειδικούς ψυχικής υγείας, φοιτητές.

Οι τίτλοι των εργαστηρίων είναι: 1. Διαχείριση σχολικής τάξης και ψυχο-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, 2. Μάθηση και διδασκαλία της ορθογραφίας, 3. Συμβουλευτικές και ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις σε παιδιά/εφήβους και οικογένειες με ιδιαίτερες δυσκολίες/διαταραχές με βάση τη συστημική ψυχοδυναμική προσέγγιση και τη θεωρία της ψυχικής ανθεκτικότητας, 4. Ανάπτυξη διαφοροποιημένης διδασκαλίας, και 5. Το παιδί με σχολικές δυσκολίες και η οικογένειά του σε ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία: Η διαγνωστική προσέγγιση, η αποσαφήνιση σύνθετων κλινικών εικόνων και η ανάδειξη των πολύπλοκων ψυχικών αναγκών και δυνατοτήτων

  • Ο αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε εργαστήριο είναι περιορισμένος
  • Για τη συμμετοχή στα εργαστήρια θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης