11 C
Trikala
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Μαθητές και καθηγητές του 4ου Γυμνασίου Τρικάλων «Γιώργος Σεφέρης» στην Κύπρο! (φωτό)

Από την Πέμπτη, 11 Απριλίου μέχρι και την Κυριακή, 14 Απριλίου 2019 εννέα  μαθητές και δύο καθηγήτριες του σχολείου μας είχαν τη χαρά να μεταβούν στην Κύπρο και να φιλοξενηθούν από μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου Πετράκη Κυπριανού Λάρνακας.

- Advertisement -

Το 4ο Γυμνάσιο Τρικάλων «Γιώργος Σεφέρης» για τη διετία 2017-19 συμμετέχει στο διακρατικό πρόγραμμα «Χρυσοπράσινο Φύλλο» που συντονίζει το ΚΠΕ Αργυρούπολης. Το «Χρυσοπράσινο Φύλλο» είναι ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με διετείς συμπράξεις σχολείων από την Ελλάδα και την Κύπρο. Λειτουργεί από το 1994 και θέτει ως στόχους την καλλιέργεια θετικών στάσεων και συμμετοχικών συμπεριφορών σε οικολογικά ζητήματα, την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και μαθητές που συμμετέχουν και την ενδυνάμωση των ιστορικών, εθνικών και πολιτιστικών δεσμών Ελλάδας-Κύπρου, καλλιεργώντας σχέσεις φιλίας και συνεργασίας.

Η αναχώρηση για Θεσσαλονίκη έγινε νωρίς το πρωί της Πέμπτης. Δεν θα μπορούσαμε να περάσουμε από την πόλη χωρίς να κάνουμε μια στάση και χωρίς να ξεναγηθούμε σε κάποια σημαντικά μνημεία της πόλης. Η περιήγησή μας ξεκίνησε από τον Άγιο Δημήτριο, συνεχίστηκε στον πύργο Τριγωνίου όπου θαυμάσαμε την υπέροχη θέα που απλωνόταν μπροστά μας και μέσα από τα πανέμορφα πλακόστρωτα στενάκια της παλιάς πόλης οδηγηθήκαμε στον Άγιο Νικόλαο Ορφανό. Έπειτα, παίρνοντας έναν κατηφορικό δρόμο φτάσαμε στον  Άγιο Γεώργιο (Ροτόντα) όπου έγινε η τελευταία ξενάγηση. Ο ελεύθερος χρόνος στην πλατεία Αριστοτέλους ήταν αρκετός για φαγητό και βόλτα. Στο Λευκό Πύργο μας περίμενε το λεωφορείο μας για να μας πάει στο αεροδρόμιο.

Μετά από δύο περίπου ώρες φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Λάρνακας. Η έκπληξη και η συγκίνησή μας ήταν μεγάλη όταν είδαμε τους μαθητές και τους καθηγητές της Λάρνακας να μας περιμένουν με ανοιχτές αγκαλιές, δάκρυα χαράς και συγκίνησης και ένα τεράστιο πανό με τη φωτογραφία όλων των παιδιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και την επιγραφή «Καλώς ήρθατε».  Στη συνέχεια, οι γονείς των μαθητών του Γυμνασίου Πετράκη Κυπριανού παρέλαβαν τους μαθητές μας και όλοι πήγαμε για ξεκούραση.

Την επόμενη μέρα το πρωί επισκεφτήκαμε το Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού, ξεναγηθήκαμε στις αίθουσες, τα εργαστήρια, στις αθλητικές εγκαταστάσεις και πραγματικά μείναμε έκθαμβοι από τις υπερσύγχρονες υποδομές του σχολείου, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2011, έχει 452 μαθητές και 62 καθηγητές. Το σχολείο έχει πάρει το όνομά του από τον αγωνιστή της ΕΟΚΑ, Πετράκη Κυπριανό. Το πάθος του για την ελευθερία της Κύπρου ενάντια στους Άγγλους τον έφερε από μικρή ηλικία σε επαφή με την ΕΟΚΑ και εντάχθηκε στις ομάδες κρούσης της Λάρνακας. Σκοτώθηκε σε ηλικία 17 χρονών για την απελευθέρωση της Κύπρου από τους Άγγλους.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την εκδήλωση που ετοίμασε το σχολείο για μας, η οποία άρχισε με την υποδοχή από  τη διευθύντρια του σχολείου κ. Βαρνάβα Ρένα. Ακούσαμε τραγούδια από τη χορωδία του σχολείου, παρακολουθήσαμε παραδοσιακούς χορούς της Κύπρου, παρουσιάστηκαν τα προγράμματα και των δύο σχολείων και φυσικά χορέψανε και οι μαθητές μας για τους Κύπριους φίλους μας. Η εκδήλωση έκλεισε με το χαιρετισμό από τη Διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου κ. Τσιοτινού Αθανασία, την ανταλλαγή δώρων και την παράθεση γεύματος με παραδοσιακά προϊόντα, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

Επόμενος στόχος η πόλη της Λάρνακας που μας περίμενε να την εξερευνήσουμε! Ανεβήκαμε στο λεωφορείο και σε σύντομο χρονικό διάστημα φτάσαμε στην Αλυκή της Λάρνακας, επισκεφτήκαμε το Χαλά Σουλτάν Τεκέ, τον τρίτο σημαντικότερο τόπο προσκυνήματος για τους ισλαμιστές,  το Κάστρο της Λάρνακας με το Μουσείο του, όπου και απολαύσαμε την υπέροχη θέα, τον Άγιο Λάζαρο, το Μουσείο Πιερίδη και άλλα σημαντικά κτίρια της Λάρνακας. Η ξενάγηση έκλεισε με μία βόλτα στην πανέμορφη παραλία της πόλης με τις «Φοινικούδες». Το απόγευμα οι μαθητές μας μαζί με τις οικογένειες επισκέφτηκαν το Παραλίμνι, τον Πρωταρά, τη Δερύνεια και την Αγιά Νάπα.

Την επόμενη μέρα μας περίμενε η Λευκωσία! Η περιδιάβασή μας ξεκίνησε από την Πύλη της Αμμοχώστου και τα Μεσαιωνικά Ενετικά Τείχη και συνεχίστηκε στο μνημείο της Ελευθερίας που συμβολίζει τον αγώνα του Κυπριακού Λαού για την ανεξαρτησία από τη Βρετανία, το Αρχιεπισκοπικό Μέγαρο και την προτομή του Εθνάρχη Μακαρίου, το Μουσείο του Αγώνα, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν ένα σύντομο βίντεο για τον αγώνα της ΕΟΚΑ, είδαν πλούσιο φωτογραφικό υλικό καθώς και προσωπικά αντικείμενα των αγωνιστών, το Παγκύπριο Γυμνάσιο και Μουσείο με την πλούσια συλλογή του. Περπατήσαμε στη Λαϊκή Γειτονιά και ακολουθώντας την Πράσινη γραμμή βγήκαμε στην Εκκλησία της Φανερωμένης, συναντήσαμε τη «Λήδρας», τον κεντρικό πεζόδρομο της Λευκωσίας και φτάσαμε στο μνημείο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ένα βήμα από τα κατεχόμενα. Δυστυχώς, η Λευκωσία είναι η μοναδική διχοτομημένη πρωτεύουσα του κόσμου, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται.

Την Κυριακή, 14 Απριλίου και τελευταία μέρα της επίσκεψής μας είχαμε ελεύθερο χρόνο να χαλαρώσουμε, να περιηγηθούμε στην πόλη της Λάρνακας και να ανακαλύψουμε γωνιές που μας είχαν ξεφύγει. Ο επίλογος της επίσκεψής μας στην Κύπρο γράφτηκε στο αεροδρόμιο της Λάρνακας μέσα σε κλίμα συγκίνησης, χαράς για τις όμορφες στιγμές που μοιραστήκαμε όλοι μαζί και λύπης για τον αποχωρισμό. Τα δάκρυα και οι αγκαλιές των παιδιών μας έπεισαν για μια ακόμη φορά πως αυτό το «ταξίδι» των δύο χρόνων άξιζε τον κόπο. Όχι μόνο συναντηθήκαμε με τον πολιτισμό και την ιστορία της Κύπρου, αλλά και δοκιμάσαμε γεύσεις, μεθύσαμε με τις εικόνες, τις μουσικές, τα χρώματα και τα αρώματα της Κύπρου. Αποκομίσαμε εμπειρίες και γνώσεις, αποκτήσαμε φιλίες, διευρύναμε τους ορίζοντές μας.

Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους βοήθησαν με οποιονδήποτε τρόπο στη μετάβαση μαθητών και καθηγητών στην Κύπρο. Θερμές ευχαριστίες στο Δήμο Τρικκαίων και στον κ. Κωτούλα, στον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Μιχαλάκη για τη δωρεάν μετακίνηση προς και από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, την Ιερά Μητρόπολη Τρίκκης και Σταγών και τον Μητροπολίτη, τον Άγιο Αθανάσιο Μπάρας και τον ιερέα του ναού, πατέρα Απόστολο, καθώς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Τρικάλων «Γιώργος Σεφέρης» και τον πρόεδρο κ. Κολώνα Κωνσταντίνο χωρίς την οικονομική βοήθεια των οποίων δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κύπρο. Θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε το Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου και το Διευθυντή κ. Τσαντίλα Σωτήρη για τη συνεργασία, όσον αφορά τη μετακίνηση προς και από Θεσσαλονίκη, καθώς και τη φιλόλογο του σχολείου κ. Πλεσιώτη Κωνσταντίνα για την ξενάγηση στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού Λάρνακας και τη Διευθύντρια κ. Βαρνάβα Ρένα, την υποδιευθύντρια και υπεύθυνη των προγραμμάτων κ. Ριάνα Σολωμού, τους συντονιστές του προγράμματος κ. Αγγέλη Έλενα και Στέλιο Μεταξά, την κ. Πέτρη Δανιήλ, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Πετράκη Κυπριανού Λάρνακας και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου για την υποδοχή, τη φιλοξενία και το πρόγραμμα που ετοίμασαν για τα παιδιά μας.

Τέλος, ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας τις οικογένειες που φιλοξένησαν τα παιδιά στην Κύπρο και τις οικογένειες των μαθητών του 4ου Γυμνασίου που μας εμπιστεύθηκαν τα παιδιά τους και μας δώσανε τη δυνατότητα με την εμπιστοσύνη τους να υλοποιήσουμε το «Χρυσοπράσινο Φύλλο».