19.8 C
Trikala
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Δράσεις του 1ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων «Δωρόθεος Σχολάριος»

Με αγωνία και λαχτάρα περιμέναμε τη στιγμή που θα ξεκινούσαμε, εμείς οι μαθητές της Στ’ τάξης, την προγραμματισμένη εκδρομή στην Κύπρο, στα πλαίσια του προγράμματος «Χρυσοπράσινο Φύλλο» που συμμετείχαμε τη διετία 2017-2019, συμπράττοντας με το Δημοτικό Σχολείο Βορόκληνης-Λάρνακας.

- Advertisement -

Η επίσκεψή μας πραγματοποιήθηκε από 10-14 Απριλίου 2019, στην οποία συμμετείχαμε 21 μαθητές-τριες, της Στ’ τάξης, η Δ/ντρια του Σχολείου μας και συντονίστρια του προγράμματος κα. Ντίνα Λάππα-Βαρδούλη, η Υπ/ντρια κα. Ντίνα Παπασίκα και οι εκπαιδευτικοί των τάξεών μας κος. Αρσένης Θανάσης και κος. Γκιρεμέζης Δημήτρης.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό, αναχωρήσαμε από τα Τρίκαλα το πρωί της Τετάρτης 10 Απριλίου για το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η πρώτη σημαντική εντύπωση ήταν όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Η πτήση μας για τη Λάρνακα έγινε με πολύ καλό καιρό, ώστε όποιος μικρός φόβος μας έφυγε, βλέποντας από τα κενά που άφηναν τα σύννεφα τα όμορφα νησιά του Αιγαίου και κατά την προσγείωση το Νησί της Αφροδίτης.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια του ξενοδοχείου ακολούθησε περιήγηση στη Λάρνακα. Προσκύνημα στα λείψανα και στον τάφο του Αγίου Λαζάρου στον ομώνυμο ναό. Βόλτα στις ονομαστές παραλίες Φοινικούδες. Επίσκεψη στο κάστρο της πόλης και δείπνο στο “στέκι της παρέας”.

Την Πέμπτη το πρωί επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Βορόκληνης. Αξέχαστη υποδοχή με στιγμές συγκίνησης. Ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με παραδοσιακούς χορούς από τα δύο σχολεία και τραγούδια από τη χορωδία του σχολείου Βορόκληνης. Εμείς, οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων παρουσιάσαμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα “Ο ποταμός Ληθαίος, το στολίδι της πόλης μας” στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βορόκληνης. Στη συνέχεια αναχωρήσαμε για Αγία Νάπα, επισκεφθήκαμε το μουσείο “Θάλασσα”, την εκκλησία της Αγίας Νάπας και το λιμανάκι. Επιστροφή στη Λάρνακα αργά το απόγευμα – Δείπνο.

Την Παρασκευή το πρωί αναχωρήσαμε για τη Λευκωσία. Τη μόνη διχοτομημένη πρωτεύουσα στον κόσμο. Επίσκεψη στα “Φυλακισμένα Μνήματα”, ξενάγηση στην πόλη. Επισκεφτήκαμε το “Άγαλμα της Ελευθερίας” που βρίσκεται εντός των τειχών της παλιάς πόλης και συμβολίζει τον αγώνα των Κυπρίων για την ανεξαρτησία τους από τους Βρετανούς. Στη συνέχεια περπατήσαμε στην οδό Λήδρας κατά μήκος της “πράσινης γραμμής” μέχρι το “Μνημείο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων”, τα οποία βέβαια καταπατούνται στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου. Γεύμα στην παλιά Λευκωσία. Αργά το απόγευμα επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Το βράδυ βόλτα στην αριστοκρατική περιοχή “Mckenzie” της Λάρνακας και δείπνο.

Το Σάββατο ξεκινήσαμε για Πάφο, μια πόλη που γνώρισε μεγάλη ακμή στα αρχαία και ρωμαϊκά χρόνια και καταστράφηκε από σεισμό.-Στάση για ξεκούραση στη Λεμεσό.-Επίσκεψη στο αρχαίο “Κούριο” και το αρχαίο θέατρο. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη “Βίλα του Διονύσου”, με τα ονομαστά, μοναδικά ψηφιδωτά! Επίσκεψη στην παραλία της Πάφου. Επιστροφή στη Λάρνακα. Αποχαιρετιστήριο δείπνο με μαθητές και γονείς από την Κύπρο, όπου διασκεδάσαμε με την ψυχή μας και αποχαιρετιστήκαμε σε κλίμα συγκίνησης με αγκαλιές και δάκρυα!

Την Κυριακή επισκεφτήκαμε το “Κοινοτικό Μέγαρο” όπου μας έγινε παρουσίαση του περιβαλλοντικού προγράμματος για τη “Λίμνη της Βορόκληνης”. Ακολούθησε πτηνοπαρατήρηση στη Λίμνη. Επιστροφή στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για το αεροδρόμιο της Λάρνακας.

Το ταξίδι μας αυτό ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Μιλήσαμε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που μας απασχολούν, ανταλλάξαμε ιδέες. Γνωρίσαμε από κοντά το “Κυπριακό πρόβλημα”, γνωρίσαμε την κυπριακή κουλτούρα, την κυπριακή κουζίνα, κάναμε νέους φίλους. Διαπιστώσαμε πως οι δεσμοί Ελλάδας-Κύπρου παραμένουν ισχυροί.

Για αυτή την αξέχαστη εμπειρία, που μας δόθηκε η ευκαιρία να έχουμε, οφείλουμε θερμές ευχαριστίες για τη συμβολή τους στους:

• κο. Γιάννη Κωτούλα πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Τρικκαίων και

τον Αντιπεριφερειάρχη κο. Χρήστο Μιχαλάκη,

για την οικονομική στήριξή τους.

• Πρόεδρο κο. Λάππα Αναστάσιο και τα μέλη του Δ.Σ. της Συνεταιριστικής Τράπεζας Τρικάλων για την χορηγία τους.
  • επιχειρήσεις ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ (Μπουλογιώργος Ιωάννης Σ.) & ΒΙΟΛΑΝΤΑ Α.Ε.
  • Κ.Π.Ε. Αργυρούπολης που επί 25 χρόνια συντονίζει με επιτυχία το «Χρυσοπράσινο Φύλλο» και έδωσε και σε εμάς που φοιτούμε σε σχολείο της επαρχίας να ζήσουμε αυτό το όνειρο.
  • Τη Δ/ντρια κα. Μπύρου Εύη, την κα. Κυριάκου Άννα συντονίστρια του προγράμματος, το Σύλλογο Διδασκόντων και το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του Δημ. Σχολείου Βορόκληνης Λάρνακας για την συγκινητική υποδοχή και αξέχαστη φιλοξενία τους.
  • Τον Πρόεδρο & το Κοινοτικό Συμβούλιο της κοινότητας Βορόκληνης.
  • Το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας καθώς και τους γονείς μας για την αμέριστη συμπαράσταση και οικονομική βοήθεια που μας παρείχαν.
  • Τους δασκάλους μας κο. Αρσένη και κο. Γκιρεμέζη που ανέλαβαν και συντόνισαν όλη τη δράση.

Ευχόμαστε και τα επόμενα χρόνια να συνεχιστεί το «Χρυσοπράσινο Φύλλο», ώστε και άλλοι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τέτοιες όμορφες στιγμές!