11.4 C
Trikala
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Συμμετοχή του 7ου Λυκείου Τρικάλων στο πρόγραμμα Erasmus+: “ACTING FOR INCLUSION”

Το πρόγραμμα Erasmus με τίτλο: Acting for inclusion υλοποιήθηκε από τις 2 έως στις 9 Σεπτεμβρίου 2017  στην πόλη Paola της Ιταλίας. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές  15 έως 18 ετών από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία και φυσικά την Ελλάδα, με συμμετοχή έξι μαθητών από το 7ο Λύκειο Τρικάλων μετά από εξουσιοδότηση και ανάθεσης για το παρόν πρόγραμμα, που υπογράφτηκε μεταξύ του οργανισμού της Ελλάδος EN.O GREECE και του CALEIDOSCOSPIO της Ιταλίας.

- Advertisement -

Η θεματική βασιζόταν στο προσφυγικό, ζήτημα της εποχής μας, τις δράσεις που αναπτύσσουν οι ευρωπαϊκές κοινωνίες, ώστε να καταστήσουν τους πρόσφυγες ισότιμα μέλη και στον κοινωνικό διάλογο.

Ο χώρος φιλοξενίας απείχε σημαντικά από το αστικό περιβάλλον, χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο και χωρίς χρήση ηλεκτρονικών μέσων, αφού είχε ως σκοπό οι μαθητές να ξεπεράσουν την μοναδικότητα της τεχνολογίας και να αναζητήσουν τρόπους και ενδεχομένως άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε πρώτα να μπορέσουν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους στην κοινή γλώσσα των αγγλικών και κατόπιν μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων να αφουγκραστούν τη δεινή θέση των προσφύγων αλλά και των ευπαθών ομάδων, όπως είναι οι άποροι ή οι ασθενείς.

Απέσπασαν συνεντεύξεις σε ελεγχόμενο χώρο από ομάδα προσφύγων, έβγαλαν μαζί τους φωτογραφίες παρουσιάζοντας στο workshop, που ακολούθησε, ο καθένας και με τον τρόπο του την εικόνα που απέκτησε από την δραστηριότητα. Θαύμασαν την ψυχική δύναμη των εθελοντών του οργανισμού, που ανέλαβε την διαχείριση του τοπικού ζητήματος, οι οποίοι με χαμόγελο ψυχής πρόσφεραν την αρωγή τους στους καθημαγμένους συνανθρώπους μας. Μίλησαν μαζί με τους πρόσφυγες και κάθε φορά, που ένας ευρωπαίος μαθητής μιλούσε ξεκλείδωνε και μια βασανισμένη ψυχή.

Δεν ήθελε πολύ, μετά από λίγη ώρα γίναμε όλοι ένα κουβάρι, με αποτέλεσμα, οι πρόσφυγες να μας επισκεφτούν, να καταστούν συνδαιτημόνες μας και να παίξουν μαζί μας ποδόσφαιρο.

 

Η δεύτερη δραστηριότητα εκτός χώρου φιλοξενίας των συμμετεχόντων  περιελάμβανε επίσκεψη στο Mensa Solidale, κοινωφελής εθελοντική οργάνωση, η οποία με την στήριξη της  κοινωνίας και της τοπικής εκκλησίας πρόσφερε συσσίτιο και ψυχολογική υποστήριξη σε δεκάδες απόρους. Οι ευρωπαίοι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το περίσσευμα ψυχής των συμπολιτών μας, οι οποίοι δεν διστάζουν να βάλουν σε δεύτερη μοίρα τις προσωπικές τους επιδιώξεις, μόνο και μόνο για να συντρέξουν όσους έχουν ανάγκη.

Καθημερινά οι μαθητές γευμάτιζαν και δειπνούσαν όλοι μαζί, φροντίζοντας να εναλλάσσονται στην καθαριότητα και το στρώσιμο του τραπεζιού. Ο σκοπός της αλληλεπίδρασης επιτεύχθηκε, επειδή οι νέοι άνθρωποι έχουν τον κοινό νου να διακρίνουν αυτά που τους ενώνουν από αυτά που τους χωρίζουν, με αποτέλεσμα να συνεργάζονται περίφημα και να δημιουργούν φιλίες.

Ακολουθούσαν παιχνίδια αλληλεπίδρασης και βιωματικά εργαστήρια, που προσφέρουν στους μαθητές πολλαπλάσιες ωφέλειες σε σχέση με το συμβατικό μάθημα. Άλλωστε η μη τυπική εκπαίδευση, ιδεολογία της σύγχρονης ευρωπαϊκής δημοκρατίας είναι το παρόν και το μέλλον της καλλιέργειας ενός χαρακτήρα.

Στα εργαστήρια οι μαθητές αντάλλαζαν απόψεις με σεβασμό ο ένας προς τον άλλο και κατέληγαν σε συμπεράσματα κάνοντας αξιολόγηση την κάθε ιδιαίτερη θεματική και το αποτέλεσμά της. Στο τέλος δημιούργησαν ένα λεύκωμα με την φωτογραφία του ο καθένας αλλά και τα όνειρά του στο οπισθόφυλλο. Είναι μοναδικά τα παιδιά όταν έχουν ζωτικό χώρο για να δημιουργήσουν.

Κατέγραψαν επίσης όλες τις ερωτήσεις που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος, απάντησε ο καθένας στο υπόδειγμά του και το παρέδωσε στους υπευθύνους του προγράμματος, για να  τους αποδοθεί η βεβαίωση (certificate) συμμετοχής, σύμφωνα με την οποία μπορούν πια να συμμετέχουν, όποτε επιθυμούν, σε ανάλογα προγράμματα κινητικότητας ή να αποκτήσουν προτεραιότητα στη σχολή που θα φοιτήσουν στο μέλλον είτε σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών είτε σε μεταπτυχιακά σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης επιθυμήσουν. Σε όλες τις παρουσιάσεις οι μαθητές του 7ου Λυκείου παρουσίασαν μια πρωτοφανή διεισδυτικότητα, ποιότητα, και πολύπλευρη γνώση που τους ξεχώριζε από τους υπολοίπους συνομήλικούς τους.

Στις δράσεις αναψυχής κυρίαρχη ήταν το rafting στον ποταμό του Pollino National Park της Ιταλίας. Μοναδική και αξεπέραστη εμπειρία! Τα αθλήματα εντάσσονταν στο καθημερινό πρόγραμμα, ενώ οι επισκέψεις στην πόλη της Paola περιλάμβαναν βόλτα, ξενάγηση και φαγητό –  κυρίως –  στις φημισμένες πιτσαρίες της!

Οι συμμετέχοντας μαθητές του 7ου Λυκείου απέκτησαν εμπειρίες για όλη τους την ζωή, την οποία πια βλέπουν με άλλο μάτι. Η στιγμή της αποχώρησης και η υπόσχεση να ξαναβρεθούν με τους μαθητές των υπολοίπων χωρών στη συνέχεια του προγράμματος, που θα υλοποιηθεί στην Ελλάδα ήταν από τις πιο συγκινητικές!

Ευχαριστούμε En. O Greece για την ευκαιρία που μας πρόσφερες!

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:

  1. ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
  2. ΖΙΟΥΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΝΑ
  3. ΜΑΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
  4. ΜΠΑΖΙΑΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
  5. ΝΙΚΟΥ ΣΤΑΜΑΤΙΑ
  6. ΦΑΓΚΡΙΔΑ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ:

ΑΔΑΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

 

 

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ