20.2 C
Trikala
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων σε πρόγραμμα ERASMUS +

Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων υλοποιεί το διετές πρόγραμμα ERASMUS + με τίτλο «NEW DIMENSIONS OF EDUCATION». Το συγκεκριμένο σχέδιο αφορά δραστηριότητες εκπαίδευσης που καλύπτουν τη σημερινή εποχή. Στόχος του προγράμματος είναι να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα μέσω δράσεων που θα προέλθουν από διαφορετικές ιδέες, από ενίσχυση της δημιουργικότητας μαθητών/καθηγητών, από τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος μάθησης ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές.   Εταίροι του προγράμματος είναι σχολεία από Ελλάδα, Τουρκία, Λιθουανία, Ρουμανία, Πορτογαλία και Βόρεια Μακεδονία.

- Advertisement -

Η πρώτη συνάντηση κατάρτισης εκπαιδευτών πραγματοποιήθηκε στη πόλη Sacavem της Πορτογαλίας και το σχολείο φιλοξενίας Agrupamento de Escolas Eduardo Gageiro είχε αναλάβει την κατάρτιση των καθηγητών σε θέματα ρομποτικής. Το συγκεκριμένο σχολείο ανήκει σε μια ομάδα 27 σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με κοινό Διευθυντή.

Οι συμμετέχοντες καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων, σε μικρές ομάδες, έλαβαν μέρος σε εργαστήρια προγραμματισμού κίνησης ρομπότ, μικροεφαρμογών Arduino και άλλων δραστηριοτήτων που είχαν ετοιμάσει μαθητές Λυκείου και καθηγητές του σχολείου. Παρόμοιο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα στο Δημοτικό σχολείο με πιο εύκολες  δραστηριότητες που είχαν ετοιμάσει μαθητές και οι δάσκαλοι του Δημοτικού σχολείου. Μαθήματα ρομποτικής έχουν ενταχθεί στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας. Οι μαθητές των παραπάνω σχολείων έδειχναν καθ’ όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων τον ενθουσιασμό τους και την έντονη διάθεσή να ασχοληθούν με τη ρομποτική. Αποτελεί λοιπόν η ενασχόληση με τη ρομποτική έναν πολύ αποτελεσματικό μηχανισμό να αφομοιωθεί πιο εύκολα η γνώση από τους μαθητές.

Το επόμενο εργαστήριο αφορούσε τη χρήση drones. Όλοι οι συμμετέχοντες καθηγητές με τη καθοδήγηση των μαθητών ενεπλάκησαν στον ευαίσθητο τρόπο χειρισμού drones. Τα drones ανήκουν εξ ολοκλήρου στο σχολείο και χειρίζονται από τους μαθητές στην υλοποίηση διαφόρων εκπαιδευτικών έργων.

Επόμενη εκπαιδευτική δραστηριότητα, πολύ σημαντική στις μέρες μας, αφορούσε θέματα κυβερνοασφάλειας. Ο υπεύθυνος όλου του υπολογιστικού εξοπλισμού των 27 σχολείων, καθηγητής πληροφορικής, μας εισήγαγε απλά και κατανοητά σε θέματα προστασίας δεδομένων, εφαρμογών και κυβερνοεπιθέσεων. Όπως μας ενημέρωσε ο υπεύθυνος καθηγητής, στα θέματα κυβερνοασφάλειας δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη σοβαρότητα και σιγά σιγά φαίνεται η αναγκαιότητά αντιμετώπισης τους.

Παράλληλα το πρόγραμμα φιλοξενίας περιελάβανε και πολιτιστικές δραστηριότητες. Επισκεφτήκαμε το εντυπωσιακό Ενυδρείο της Λισαβόνας (LisbonOceanarium) – το μεγαλύτερο στην Ευρώπη-  ένα μοντέρνο παραθαλάσσιο ενυδρείο όπου φιλοξενούνται καρχαρίες, σαλάχια, πιγκουίνοι και τροπικά ψάρια.

Περπατήσαμε στο κέντρο της Λισαβόνας και γευτήκαμε τα νόστιμα φαγητά της.

Επισκεφτήκαμε τον πύργο της Μπελέμ (Τorre de Belém), γνωστός και ως πύργος του Αγίου Βικεντίου. Κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα. Μαζί με το κοντινό μοναστήρι των Ιερωνυμιτών, έχουν ανακηρυχθεί μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς, λόγω της σχέσης του με τις θαλάσσιες ανακαλύψεις των Πορτογάλων κατά την Εποχή των Ανακαλύψεων.

Επισκεφτήκαμε επίσης το μουσείο ΜΑΑΤ, που επικεντρώνεται σε τρεις τομείς – τέχνη, αρχιτεκτονική και τεχνολογία.

Η μετακίνηση θεωρείται επιτυχημένη, γιατί εκτός των προβλεπόμενων στόχων (της κατάρτισης και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων), με τη καθημερινή επικοινωνία των διαφορετικών ομάδων των συμμετεχόντων σχολείων, επιτεύχθηκε η δυναμική συνοχή της ομάδας εργασίας, απαραίτητη προϋπόθεση της πορείας και των ποιοτικών αποτελεσμάτων του διετούς προγράμματος.

 

 

 

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ