18.4 C
Trikala
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Το 2ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στην Τουρκία σε πρόγραμμα ERASMUS+2018

To 2Ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων βρέθηκε στο Aydinτης Τουρκίας απο 1/12/2018 έως 7/12/2018 για την πρώτη συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA229 που έχει θέμα «EnhancingActiveCitizenshipThroughDEBATE».

- Advertisement -

Tο πρόγραμμα που υλοποιείται στο σχολείο μας δίνει την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή μαθητές και καθηγητές από την Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία, Ελλάδα και Πολωνία, να συνεργαστούν και να εμπλακούν μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού ,να αποκτήσουν και να ενισχύσουν δεξιότητες  που αφορούν τα δικαιώματα και τα καθήκοντα ενός ενεργού Ευρωπαίου πολίτη.Μέσω της εμπειρίας των  DEBATE μαθητές και καθηγητές θα δημιουργήσουν καινοτόμες μεθοδολογικές προσεγγίσεις μη τυπικής εκπαίδευσης, θα συζητήσουν θέματα Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος μέσα σε ένα ασφαλές, πολυπολιτισμικό περιβάλλον και θα προσπαθήσουν να εντάξουν τον  επιχειρηματολογικό διάλογο στα Σχολικά Προγράμματα Σπουδών προσφέροντας έτσι την ανταλλαγή καλών πρακτικών για την εκπαίδευση.Με την βοήθεια μίας Συμβούλου σε θέματα debateαπό την Σλοβενία –μία χώρα με τεράστια εμπειρία στον δημόσιο λόγο μέσα στην σχολική εκπαίδευση- αυτά τα  δύο χρόνια θα διοργανωθούν διαγωνισμοί debate(tournament) ανάμεσα στους μαθητές όλων των χωρώνπάνω σε ποικίλα θέματα όπως: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ, ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΓΕΝΟΣ/ΦΥΛΟ , ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ.

Κατά την 1η Συνάντηση του προγράμματος, ο Διευθυντής του σχολείου στο Aydinτης Τουρκίας (CumhuriyetAnadoluLisesi) ,η συντονίστρια του προγράμματος SevdaCarabacakκαι οι καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μας ετοίμασαν μία ζεστή και υπέροχη υποδοχή. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες και βίωσαν την φιλοξενία, τον τρόπο ζωής και της συνήθειες του Τουρκικού λαού. Μέσα σε μία εβδομάδα μαθητές και καθηγητές απέκτησαν δεσμούς φιλίας , συνεργασίας , σεβασμού και έθεσαν τις βάσεις για ένα πετυχημένο πρόγραμμα σε όλα τα επίπεδα. Ο  διμερής Διαγωνισμός των DEBATEέγινε μέσα σε κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας με τους μαθητές να χρησιμοποιούν τον δημόσιο λόγο με σεβασμό προς τους συνομιλητές τους επιχειρηματολογώντας στην Αγγλική Γλώσσα πάνω στα ακόλουθα motions : 1.Τα μεσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν καλό παρά κακό και το αντίθετο2. Οι γονείς πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στα προφίλ των παιδιών τους. Η ομάδα της Ιταλίας πήρε την πρώτη θέση και η ομάδα της χώρας μας την δεύτερη  αλλά ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα η ενεργή εμπλοκή όλων μας σε μία τέτοια διαδικασία είχε τεράστιο αντίκτυπο και αποτέλεσμασε όλους.

Όμως η επίσκεψή μας στην Τουρκία δεν ήταν μόνο debate. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας εκεί επισκεφτήκαμε πολιτιστικούς χώρους και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάςπροστατευμένα από την UNESCO όπως τα Afrodisias-Pamukkale,τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου, περιηγηθήκαμε στην πανέμορφη πόλη της Σμύρνης και στο Κουσάντασι, επισκεφτήκαμε τις παραδοσιακές αγορές-παζάρια, γνωρίσαμε  την πόλη Aydin, γευτήκαμε παραδοσιακά τοπικά φαγητά, χορέψαμε και τραγουδήσαμε χορούς και τραγούδια από όλες τις χώρες και γενικά περάσαμε υπέροχες στιγμές απολαμβάνοντας την έναρξη ενός υπέροχου ταξιδιού 2 ετών μέσωτου προγράμματος δημιουργώντας  δυνατούς δεσμούς και φιλίες.

Η ελληνική ομάδα αποτελούνταν από τους εξής μαθητές:

  1. Πασχαλίνα Τσιόγκα (1ηGreatDebater),
  2. Δημήτριος Γουγάς, 3. Ιωάννα Ζάχου ,
  3. Αγγελική Παπαχριστοφίλου και 5. Μαρία Σωτηρίου, οι οποίοι και διακρίθηκαν με την 2η θέση και μας έκαναν περήφανους με το ήθος τους, την ευγενική τους συμπεριφορά, την στάση τους απέναντι σε όλους τους συμμετέχοντες και στους συνοδούς αλλά και με την αγωνιστικότητα που έδειξαν κατά την διάρκεια του διαγωνισμού. Τα παιδιά μας μέσα σε λίγο χρόνο προετοιμασίας και θυσιάζοντας πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους κατάφεραν για ακόμη μια φορά να μας προσφέρουν υπέροχες στιγμές. Θα θέλαμε μέσα από την καρδιά μας να τους δώσουμε συγχαρητήρια τόσο στους ίδιους όσο και στους γονείς τους και ιδιαίτερα να τους ευχαριστήσουμε δημόσια που μας τα εμπιστεύτηκαν. Επίσης, να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή του σχολείου μας κύριο Πέτρο Τζίμα για τη βοήθεια και την υποστήριξή του σε όλη τη διάρκεια της οργάνωσης και υλοποίησης της μετακίνησης.

Η ομάδα των καθηγητών αποτελούνταν από την Ζωή Περιστέρη (Συντονίστρια του Προγράμματος), την Ασημίνα Πέτσα, την Ελισσάβετ Τσουρβάκα και την Μελπομένη Παπανικολάου, οι οποίες κατάφεραν με την συνεργασία τους και τον σεβασμό τους στην ομάδα να δημιουργήσουν κλίμα ασφάλειας και ηρεμίας στους μαθητές μας.

Εμπειρίες των μαθητών

  1. Ιωάννα: Ήταν μία πολύ όμορφη εμπειρία, και θα συνιστούσα στον οποιοδήποτε να την δοκιμάσει και να γευτεί αυτήν την χαρά. Η σχέση μου με τα αγγλικά μπορώ να πω ότι δεν ήταν άριστη, παρόλα αυτά αυτό δεν με κράτησε πίσω. Το πρόγραμμα με βοήθησε με την γλώσσα, με δίδαξε αυτοπεποίθηση και σιγουριά.

2.Αγγελική:Μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι ήταν μία από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου. Το πρόγραμμα μας δίδαξε αφοσίωση και μας έμαθε τι πάει να πει συνεργασία. Γνωρίσαμε πολιτισμούς, γευτήκαμε διάφορα φαγητά, χορέψαμε, συναναστραφήκαμε με ανθρώπους άλλων χωρών. Δεν πρόκειται να το ξεχάσω ποτέ!

3.Δημήτρης: Ήμουν το μόνα αγόρι στην παιδαγωγική ομάδα και η αλήθεια είναι ότι αυτό με φόβισε στην αρχή. Παρόλα αυτά  ποτέ δεν μετάνιωσα για την επιλογή μου αυτή. Η συνεργασία με τους καθηγητές, και με τους μαθητές ήταν άψογη. Απέκτησα φίλους που είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή θα τους ξαναδώ.

4.Λίνα:Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που θα επαναλάμβανα ξανά και ξανά. Το γεγονός ότι ήρθαμε σε επαφή με τέσσερις διαφορετικούς πολιτισμούς, όχι μόνο διεύρυνε τους ορίζοντες μας, αλλά μας εφοδίασε πνευματικά για τον μέλλον.

5.Μαρία: Ποτέ δεν περίμενα ότι ένα τέτοιο ταξίδι θα με άλλαζε ως άνθρωπο. Όταν περνάς μια ολόκληρη μέρα με έναν άνθρωπο από έναν διαφορετικό τόπο σε φέρνει πολύ κοντά και σε αυτόν και στον ίδιο του το λαό. Φεύγοντας από την Τουρκία, την αγάπησα πραγματικά, όχι μόνο για αυτά που είδα, αλλά περισσότερο για το γεγονός ότι με έκανε καλύτερο άνθρωπο.

Θα θέλαμε να κλείσουμε το κείμενο αυτό με τα λόγια ενός μεγάλου DEBATER, τον Νέλσον Μαντέλα

« Αgood leader can engage in a debate frankly and thoroughly, knowing that at the end he and the other side must be closer, and thus emerge stronger. Youdon’thavethatideawhenyouarearrogant, superficial,anduninformed”(NelsonMandela)

Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος

Οι συμμετέχοντες μαθητές


 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ