19 C
Trikala
Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Δραστηριότητα Βουλευτών, πολιτευτών, υποψηφίων, κομματικών φορέων, σωματείων Τρικάλων

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ

- Advertisement -

Ανακοίνωση της Ν.Ε. Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ

Μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η έντονη φημολογία που διακινείται τις τελευταίες ημέρες για το θέμα του κόστους της άρδευσης στην περιοχή της Θεσσαλίας. Και αυτό γιατί κάποιοι προσπαθούν να αναδειχθούν ως αγροτοπατέρες εκ του  ασφαλούς, μοιράζοντας φτηνό αντικυβερνητισμό και ανησυχία στους αγρότες.

 

Ας διευκρινίσουμε λοιπόν εξ αρχής κάποια θέματα για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις :

  • Η υποχρέωση θέσπισης τιμολογιακής πολιτικής για το νερό υπάρχει από το 2000 (οδηγία 2000/60, ΕΕ, ανάκτηση κόστους) και η χώρα μας υποχρεώθηκε τελικά να την εφαρμόσει στο πλαίσιο των μνημονίων.
  • Αυτή η κυβέρνηση διεκδίκησε και πέτυχε να υπάρχει πρόβλεψη στην τιμολογιακή πολιτική για κοινωνικό και περιβαλλοντικό τιμολόγιο για όλες τις χρήσεις νερού.
  • Αυτή η απόφαση της κυβέρνησης (ΚΥΑ 1751/17) απελευθέρωσε περίπου 2,5 δις ευρώ επενδύσεων στο ΕΣΠΑ και στο ΠΑΑ, που οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν καταφέρει να «κλειδώσουν» (ύδρευση, άρδευση, αποχέτευση, βιολογικοί, κλπ.)
  • Το θεσμικό πλαίσιο, η σχετική ΚΥΑ του 2017 για την κοστολόγηση και τιμολόγηση και η απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης βάζουν γενικούς κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης και τις παραμέτρους κόστους (περιβάλλοντος και πόρου). Η τιμολόγηση ανά κατηγορία χρήσης και ειδικά για την άρδευση επαφίεται στους παρόχους ύδατος, δηλαδή στους ΓΟΕΒ και ΤΟΕΒ, που εποπτεύονται από την Περιφέρεια (άρθρο 11.1 της ΚΥΑ).
  • Στο ίδιο άρθρο 11.1 διευκρινίζεται ότι «ο προσδιορισμός των τιμολογίων γίνεται κατά τρόπο ώστε τα συνολικά έσοδα των παρόχων (ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ) να συμβάλλουν στη βελτίωση της ανάκτησης του κόστους, χωρίς να ανατρέπονται οι συνθήκες βιωσιμότητας των αγροτικών χρήσεων».
  • Επίσης στο άρθρο 10.7 της ΚΥΑ ορίζεται ότι στις αποφάσεις προσδιορισμού τιμολογίων (κανονιστικές πράξεις) «είναι δυνατόν να εξαιρούνται από τα περιβαλλοντικά τέλη χρήστες οι οποίοι με την εφαρμογή πρακτικών ορθολογικής διαχείρισης υδάτων συμβάλλουν στη διατήρηση ή/και βελτίωση της καλής κατάστασης των υδάτων».

 

Προκύπτουν λοιπόν και στον πιο αδαή τα ερωτήματα :

 

  • Γιατί δεν προχωρούν στον καθορισμό τιμολογίων άρδευσης οι ΓΟΕΒ και οι ΤΟΕΒ με βάση το άρθρο 11.1, που δεν απαιτεί την πλήρη ανάκτηση κόστους στην περίπτωση της αγροτικής χρήσης του νερού, αλλά επιβάλει την μην ανατροπή των συνθηκών βιωσιμότητας των αγροτικών χρήσεων;
  • Τι μέτρα πήρε η Περιφέρεια, οι ΟΤΑ και οι φορείς άρδευσης, ΓΟΕΒ και ΤΟΕΒ, για την εφαρμογή ορθολογικών πρακτικών στην άρδευση, ώστε να επωφεληθούν οι αγρότες της Θεσσαλίας της ευνοϊκής ρύθμισης του άρθρου 10.7 της ΚΥΑ, δηλαδή περαιτέρω εκπτώσεων; Αυτό δεν προέβλεπε και το Σχέδιο διαχείρισης υδάτων (ΣΔΛΑΠ) της Θεσσαλίας από το 2015, αλλά και η 1η αναθεώρηση αυτού το 2017;

 

Ας μιλήσουμε λοιπόν ειλικρινά, χωρίς προεκλογικά συνθήματα, σεβόμενοι τους αγρότες της Θεσσαλίας και υπερασπιζόμενοι, όπως πάντα, τα σημερινά όπως και τα μακροπρόθεσμα συμφέροντά τους.

Προτρέπουμε όλους τους φορείς της Περιφέρειάς μας να εργασθούμε από κοινού για να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι υδάτινοι πόροι της Θεσσαλίας, αξιοποιώντας όλα τα νομοθετικά εργαλεία και υλοποιώντας τα μέτρα που προτείνονται στο Σχέδιο Λεκανών Απορροής Ποταμών της Θεσσαλίας. Ας διαμορφώσουν οι φορείς άρδευσης τιμολόγια που εξυπηρετούν τη βιωσιμότητα και των αγροτικών νοικοκυριών αλλά και των υδατικών πόρων του τόπου μας.

Είμαστε στο πλευρό των αγροτών της Θεσσαλίας όπως και όλου του Θεσσαλικού λαού για τη διασφάλιση του νερού ως κοινωνικού αγαθού απαραίτητο για τη διαβίωση του ανθρώπου αλλά και για την παραγωγή μας και υπερασπιζόμαστε τη βιώσιμη και περιβαλλοντικά ορθή και δίκαιη διαχείριση του νερού.

 

ΥΓ.  Και για να μην γίνονται αφελείς και άσκοπες συσχετίσεις, ενημερώνουμε ότι η απόφαση του Συντονιστή για το κόστος πόρου και το περιβαλλοντικό κόστος εκδόθηκε την 7η Φεβρουαρίου, πολύ νωρίτερα από τη συνάντηση των μπλόκων των αγροτών με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης και φυσικά πολύ πριν από τη διακοπή των κινητοποιήσεων, και όχι μετά την αποχώρηση των αγροτών από τα μπλόκα όπως κάποιοι τεχνηέντως διέρρευσαν στα τοπικά ΜΜΕ.

 

Από το Γραφείο Τύπου

Τρίκαλα,22.02.2019

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Αν. ΥΠΕΝ Σ. Φάμελλος: «Υποστηρίζουμε την ισχυροποίηση της Κρατικής Βιομηχανίας Ξύλου στην Καλαμπάκα»

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε εχθές στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με θέμα εργασίας την ισχυροποίηση της λειτουργίας της Κρατικής Βιομηχανίας Ξύλου της Καλαμπάκας, παρουσία του Αν. ΥΠΕΝ Σωκράτη Φάμελλου και του Υφυπουργού Γιώργου Δημαρά.

Στη σύσκεψη παρουσιάστηκε το πρώτο πόρισμα της πενταμελούς επιτροπής που είχε συσταθεί από το ΥΠΕΝ και η οποία είχε ως έργο τη σύνταξη έκθεσης που θα αφορά στη βιώσιμη λειτουργία της Κρατικής Βιομηχανίας Ξύλου της Καλαμπάκας.

Το μοντέλο λειτουργίας που παρουσιάστηκε αφορούσε τους παρακάτω τρεις πυλώνες:

  • Λειτουργία τμημάτων της βιομηχανίας για παραγωγή ξυλοκατασκευών, όπως ξύλινα κιόσκια, ξύλινα σπίτια-λυόμενες κατασκευές, ξύλινα παγκάκια, ξύλινες φωλιές πτηνών κ.ά.
  • Λειτουργία Δασικού Μουσείου
  • Λειτουργία εκθετηρίου ξύλινων μικροαντικειμένων, αναμνηστικών και ειδών δώρων για τους επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής.

Τέθηκαν, επίσης, ως προτεινόμενες παράλληλες δράσεις η παραγωγή ενέργειας από αξιοποίηση των υπολειμμάτων ξυλείας και η σύνδεση με το τουριστικό προϊόν της περιοχής, καθώς και η απενεργοποίηση του πριστηρίου μέσα στη βιομηχανία για τη μη επιβάρυνση του αστικού ιστού.

Από την έκθεση της επιτροπής αναδείχτηκαν σημαντικά και χρονίζοντα προβλήματα της Κρατικής Βιομηχανίας Ξύλου, όπως η αντίθεση με τις χρήσεις γης στο εν ισχύ Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, η τακτοποίηση και νομιμοποίηση των κτιριακών εγκαταστάσεων, η αδειοδότηση λειτουργίας της επιχείρησης, καθώς και η ανάγκη επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων και του λοιπού εξοπλισμού.

Ο Αν. ΥΠΕΝ εξέφρασε την πολιτική βούληση του Υπουργείου για βιώσιμη λειτουργία και ενίσχυση της Κρατικής Βιομηχανίας Ξύλου Καλαμπάκας και για την ενίσχυση της τοπικής οικονομικής παραγωγής, αλλά και γιατί η λειτουργία της είναι συμβατή και εντάσσεται στην πρόσφατα θεσμοθετημένη Εθνική Στρατηγική για τα Δάση. Στόχος του ΥΠΕΝ είναι η  συμβολή του δασικού τομέα στην τοπική και εθνική οικονομία, η ενίσχυση του προϊόντος του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα και η συμβολή των δασικών προϊόντων στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Από την πλευρά του ο Σωκράτης Φάμελλος δεσμεύτηκε να συμβάλει το ΥΠΕΝ στην τροποποίηση τουΓενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Καλαμπάκας, ώστε στη θέση της βιομηχανίας να προβλέπεται η ένταξη μη οχλούσας βιομηχανικής δραστηριότητας, στη νομιμοποίηση των κτιρίων και στην έκδοση των απαιτούμενων αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας, στη σύνταξη των απαραίτητων τεχνικών δελτίων και στην ένταξη σε χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού των μηχανημάτων και του εξοπλισμού. Αυτές οι άμεσες ενέργειες σηματοδοτούν την ισχυρή βούληση να λειτουργήσει σε ένα νέο βιώσιμο πλαίσιο το εργοστάσιο.

Ως αποτέλεσμα κοινής βούλησης της σύσκεψης, δόθηκαν κατευθύνσεις στην Επιτροπή για τη συνέχεια του έργου της, με στόχο τη διατύπωση και αξιολόγηση εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων λειτουργίας και διοίκησης της Βιομηχανίας, σύμφωνα με τις δραστηριότητες που θα φιλοξενεί, και ζητήθηκε να κατατεθούν οι σχετικές προτάσεις σε έναν μήνα.

Στη σύσκεψη, εκτός από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ και την επιτροπή, συμμετείχαν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ της ΠΕ Τρικάλων Παναγιώτα Δριτσέλη, Σάκης Παπαδόπουλος και Χρήστος Σιμορέλης, ο Δήμαρχος Μετεώρων Χρήστος Σινάνης (που είναι και μέλος της επιτροπής), ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας  Νικόλαος Ντίτορας, ο Γενικός Διευθυντής Δασών Δημήτρης Βακάλης, ο Δασάρχης Καλαμπάκας, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Κώστας Φαμίσης: Πορεία νίκης για το ΚΙΝΑΛ το έκτακτο συνέδριο

 

Στις 29 και 30 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί το έκτακτο πολιτικό και καταστατικό συνέδριο του ΚΙΝΑΛ με στόχο την ενοποίηση του κινήματος που αποτελεί τον ουσιαστικό πόλο ανάτασης και ανάπτυξης της χώρας και εξόδου από την παρατεταμένη κρίση και τα αδιέξοδα της σημερινής κυβέρνησης που απλά εξακολουθεί να λαϊκίζει.

Τα φαινόμενα παρακμής και εκφυλισμού όπως τονίζει ο υποψήφιος βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Τρικάλων                Κώστας Φαμίσης με αφορμή το πολιτικό κλίμα και τα όσα γίνονται στο ελληνικό κοινοβούλιο καθιστούν αδήριτη την ανάγκη αλλαγής πλεύσης για την πολιτική και τους πολίτες που ήδη γυρίζουν την πλάτη σε όσους τους εξαπάτησαν επανειλημμένα.

Το επικείμενο συνέδριο θα αποτελέσει αφετηρία νίκης και συσπείρωσης καθώς βλέπουμε το λάθος και το διορθώνουμε άμεσα υπογραμμίζει ο Καλαμπακιώτης Πανεπιστημιακός και επιχειρηματίας τονίζοντας ότι όπως είπε και η πρόεδρος Φώφη Γεννηματά η βάση θα είναι ο ιδρυτής του νέου φορέα και θα αναλάβει την ευθύνη να πορευθεί από εδώ και πέρα.

Ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να περιμένει τίποτα άλλο από την κυβέρνηση παρά την ημερομηνία των εκλογών. Το πως θα κυβερνηθεί αυτός ο τόπος θα το πει ο λαός με την ψήφο του και δεν θα το προκαθορίσει κανένα μέσο, επιχειρηματίας και κανείς με την προσωπική του φιλοδοξία και στρατηγική.

Η πόλωση και ο διχασμός που δημιουργεί ο δικομματισμός οδηγούν σε νέα αδιέξοδα. Εμείς λέμε ένα μεγάλο Όχι στη λογική των μετώπων είτε με τη ΝΔ, είτε με τον ΣΥΡΙΖΑ που είναι δήθεν προοδευτικός. Λέμε Ναι στην λαϊκή ετυμηγορία που είναι αυτή που οδηγεί πλέον τις εξελίξεις και το ΚΙΝ.ΑΛ σε ένα καθοριστικό και ρυθμιστικό ρόλο σημειώνει ο Κώστας Φαμίσης και καλούμε τους πολίτες να επιστρέψουν στην μεγάλη παράταξη που έχει προσφέρει σημαντικό έργο στους ίδιους και την πατρίδα.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Στη Βουλή φέρνει ο Κώστας Σκρέκας το θέμα των σιδηροδρομικών δρομολογίων των Τρικάλων με Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Αναφορά σχετικά με τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στα Τρίκαλα και γενικότερα τη δυτική Θεσσαλία, κατέθεσε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Τρικάλων, κ. Κώστας Σκρέκας.

Ειδικότερα, στην επιστολή των Συλλόγων Φίλων του Σιδηροδρόμου Τρικάλων και Καρδίτσας προς τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, την οποία κατέθεσε ο κ. Σκρέκας στη Βουλή, επισημαίνεται πως σε ό,τι αφορά τη συγκοινωνία με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σήμερα το μόνο σιδηροδρομικό δρομολόγιο που εκτελείται απευθείας είναι το 884/885. Αυτό το δρομολόγιο θα πρέπει να επεκταθεί ώστε να εκτελείται και ένα δεύτερο, με αναχώρηση από την Καλαμπάκα το πρωί και από την Αθήνα το απόγευμα.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας, το δρομολόγιο 884/885 έχει νευραλγική σημασία για την ανάπτυξη του τουρισμού, καθώς μεταφέρει χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο στην ευρύτερη περιοχή των Μετεώρων.

Προς το παρόν και εφόσον διατηρηθούν τα δύο ζεύγη προς την Αθήνα, κρίνεται σκόπιμο να υπάρχει ανταπόκριση στον Παλαιοφάρσαλο με προαστιακά της Θεσσαλονίκης και επιπλέον να υπάρχει ένα δρομολόγιο Καλαμπάκας – Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας το μεσημέρι που μπορεί να εκτελείται με τον συρμό του 884/885 για ανταπόκριση IC με Αθήνα και προαστιακό με Θεσσαλονίκη.

Επίσης, σχετικά με τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλίας με τον Βόλο, κρίνεται χρήσιμο να δρομολογηθεί λεωφορείο που θα κάνει ανταπόκριση στη Λάρισα ή στον Παλαιοφάρσαλο.

Τέλος, όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας, όραμα όλων των Θεσσαλών είναι η κατασκευή του Θεσσαλικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει συνολικά τη συγκοινωνία στις Θεσσαλικές πόλεις και θα προσφέρει ασύγκριτα πλεονεκτήματα στις τοπικές οικονομίες. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται η κοινή προσπάθεια και σκληρή δουλειά ώστε σύντομα το όραμα να γίνει πραγματικότητα.

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ