13.9 C
Trikala
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Εργαστήριο δεξιοτήτων ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης

Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχθήκαμε στο σχολείο μαςτον κο Αχιλλέα Βαϊόπουλο, εκπρόσωπο του Ινστιτούτου Εργασίας Λάρισας, ψυχολόγο και Σύμβουλο Σταδιοδρομίας του 2ου ΣΔΕ Φυλακών  Λάρισας, ο οποίος μας μίλησε εκτενέστατα  για τη συναισθηματική Νοημοσύνη και την Ενσυναίσθηση.Τα δύο εργαστήρια τα οποίαδιεξήχθησαν στις 17 και 20 Φεβρουαρίου 2019 και έλαβαν μέρος στο 2ο ΣΔΕ Φυλακών Τρικάλων, παρακολούθησαν εκπαιδευόμενοι και των 5 τμημάτων καθώς και εκπαιδευτικοί.

- Advertisement -

Τη δράση διοργάνωσε η κα Ζώη Βασιλική, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του 2ουΣΔΕ Τρικάλων, η οποία υπήρξε συνεκπαιδεύτρια και αρωγός  των εργαστηρίων.

Σκοπός των εργαστηρίων ήταν η ικανότητα χειρισμού, δηλαδή της ρύθμισης, των συναισθημάτων κάποιου άλλου ατόμου που  είναι ο πυρήνας της τέχνης των ανθρωπίνων σχέσεων. Για κάθε αρμονική σχέση στη ζωή μας η ρίζα της φροντίδας πηγάζει από τη συναισθηματική σύμπνοια, και από την ικανότητα για ενσυναίσθηση. Αυτή η ικανότητα – η ευχέρεια να αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα των άλλων – βοηθά αποτελεσματικά σε μια ευρύτατη σφαίρα δραστηριοτήτων της ζωής, από τις πωλήσεις και τη διοίκηση γενικότερα, ως τις κοινωνικές (κοινωνική και πολιτική δράση) και τις οικογενειακές (σχέσεις γονέων, συζύγων, τέκνων). Η κατανόηση των συναισθημάτων στα επίπεδα αυτά βοηθούν τον εργαζόμενο και το στέλεχος να πετύχει τους στόχους του μέσα από την επιτυχία των στόχων της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Στόχος του εργαστηρίου ήταν να καταδείξει ότι η επιτυχία στη ζωή είναι συνυφασμένη με αυτό που σήμερα ονομάζεται: Συναισθηματική Νοημοσύνη, δηλαδή την ικανότητα του ανθρώπου για αυτοέλεγχο, ζήλο και επιμονή, ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ικανότητα να ανακαλύπτει κίνητρα για τον εαυτό του.

Ο κοςΒαϊόπουλος στην παρουσίασή του ξεκίνησε με την ιστορική διαδρομή του όρου Συναισθηματική Νοημοσύνη, έδωσε εύστοχα ορισμούς, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις συναισθηματικές δεξιότητες της  αυτοεπίγνωσης, του αυτοελέγχου,της αυτοδιαχείρισης,των κινήτρων συμπεριφοράς, της ενσυναίσθησης, των κοινωνικών δεξιοτήτων, της κοινωνικής επίγνωσης και της διαχείρισης σχέσεων.

Κατόπιν, τόνισε ότι η Συναισθηματική Νοημοσύνη καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο:

  • α) συμπεριφερόμαστε
  • β) χειριζόμαστε την πολυπλοκότητα των κοινωνικών μας σχέσεων
  • γ) παίρνουμε προσωπικές αποφάσεις που καταλήγουν σε θετικά αποτελέσματα

Εν συνεχεία, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά των ανθρώπων και δη του εργαζομένου με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη όπως:

  • έχει πίστη στις ικανότητέςτου
  • μπορεί να εργάζεται υπόπίεση
  • μπορεί να συνεργάζεται με άλλους για την επίτευξη ενόςστόχου
  • δεν τα παρατάει όταν αντιμετωπίζειδυσκολίες
  • μπορεί να εμπνέει και ναηγείται
  • κατανοεί τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των συνεργατών και πελατώντου
  • κάνει σωστή ιεράρχηση στόχων καιαναγκών
  • διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις διαφωνίες και τιςσυγκρούσεις
  • έχει την ικανότητα να εστιάζει την προσοχήτου
  • είναιευσυνείδητος
  • αναλαμβάνει πρωτοβουλία
  • έχει ικανότηταπειθούς

Παράλληλα, έκανε αντιπαραβολή των διαφορών  του Δείκτη Νοημοσύνης (IntelligenceQuotient, IQ) με το EQ επισημαίνοντας τις έρευνες που αναφέρει ο Goleman  ότι ο δείκτης IQ συνεισφέρει όχι περισσότερο από 20% στην ικανότητα ενός ατόμου να λειτουργεί αποτελεσματικά και επιτυχημένα στο πλαίσιο της επιχείρησης. Το υπόλοιπο 80% καλύπτεται από δεξιότητες Συναισθηματικής Νοημοσύνης.

Έπειτα, μετέβη σε συμπεράσματα ερευνών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση ηγεσίας και συναισθηματικής νοημοσύνης τόσο κατά την διαπροσωπική όσο και κατά την ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία. Συμπληρωματικά, επισήμανε τα βασικά στυλ συμπεριφοράς και προχώρησεεπιτυχώς στην περιγραφή των  χαρακτηριστικών της κάθε συμπεριφοράς (επιθετική συμπεριφορά: (aggressivebehavior) «κερδίζω – χάνεις», παθητική συμπεριφορά (passivebehavior) «κερδίζεις –χάνω», θετική-διεκδικητική συμπεριφορά (assertivebehavior), «κερδίζω – κερδίζεις»).

Ο κος Βαϊόπουλος, εν τέλει, έκανε προβολή ενός βίντεο που αφορούσε την ενσυναίσθηση και έδωσε χρήσιμες συμβουλές για να βελτιώσουν οι κρατούμενοι τις συναισθηματικές  δεξιότητες τόσο  μέσα όσο  και έξω από την φυλακή.

Το εργαστήρια, τερματίστηκαν με ένα εργαλείο-ερωτηματολόγιο κλίμακας Ικανοτήτων Επαγγελματικής Προσαρμοστικότητας καθώς και την καταγραφή και από τους δύο συμβούλους εξειδικευμένων ερωτημάτων εργατικού και νομικού διακαίου τα οποία και αναμένουμε να απαντηθούν από εργατολόγουςτου  ΙΝΕ.

Θερμές ευχαριστίες  για την άρτια διεξαγωγή των εργαστηρίων οφείλουμε να δώσουμε τόσο στην Διευθύντρια του 2 ΣΔΕ Τρικάλων, κα Τρικαλιώτη Αθανασία όσο και στην Διευθύντρια του Σωφρονιστικού Καταστήματος Τρικάλων, κα Λύτσιου Μαρία.

 

Ας έχουμε όλοι χαραγμένο βαθιά στην καρδιά μας τούτο το εξαιρετικό ρητό:

«Το να είσαι οργισμένος είναι εύκολο. Το να εξοργιστείς όμως με το σωστό άτομο, για το σωστό λόγο, στο σωστό βαθμό, τη σωστή στιγμή, για το σωστόσκοπό και με το σωστό τρόπο, αυτό είναι δύσκολο».

Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια

Η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας

του 2ου ΣΔΕ Φυλακών Τρικάλων

 

Βασιλική   Ζώη

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ