23 C
Trikala
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Ευρωπαικό σήμα για το 1ο ΓΕΛ Τρικάλων

Το σήμα αυτό διατίθεται για δραστηριότητες, εκδηλώσεις και έργα που πραγματοποιούνται από τις 7 Δεκεμβρίου 2017 (ημερομηνία που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους στο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Πολιτισμού στο Μιλάνο) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018, και τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη ενός ή περισσοτέρων από τους στόχους του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018 , όπως εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ με το άρθρο 2 της απόφασης (EΕ) 2017/864.

- Advertisement -

 

Το ανωτέρω Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ που εκπονήθηκε από το 1ο ΓΕΛ Τρικάλων σε συνεργασία με σχολεία από την Ισπανία ( Calatayud), Ιταλία (Bitonto), Λετονία (Jelgava), Πολωνία (Jiastezbie Zdroj) και Γαλλία ( Saint Malo ) είχε σαν στόχο :

 

  • Την καταγραφή μεγάλων μεσαιωνικών διαδρομών και κατανόηση της σημασίας τους σχετικά με τη μετάδοση του πολιτισμού σε όλες  τις πτυχές του
  • Την κατανόηση σημερινών προβλημάτων που ερμηνεύονται, αναλύονται   και επιλύονται με τη μελέτη ενός παρόμοιου προβλήματος που συνέβη στο παρελθόν
  • Την εκμάθηση σχεδιασμού διδακτικών δραστηριοτήτων με τη χρήση νέων διδακτικών μεθοδολογιών

 

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν σχετίζονται με τις πρακάτω ενότητες μάθησης:

α.  Μεσαιωνικοί δρόμοι και χάρτες:

  • σχεδιασμός των μεσαιωνικών δρόμων: εμπορικοί, θρησκευτικοί , θαλάσσιοι,

δρόμοι   ποταμών, τοπικοί δρόμοι (κτηνοτροφίας κ.λ.π)

  • υπολογισμός αποστάσεων, όργανα ναυσιπλοΐας και αστρονομίας
  • περιπατητικές διαδρομές
  • ανάλυση σε τι κατάσταση είναι σήμερα οι δρόμοι  και πώς   χρησιμοποιούνται

β.  Αρχιτεκτονικοί ρυθμοί, σύμβολα και κτίρια :

  • διακοσμητικά στοιχεία
  • συσχέτιση μεταξύ συμβόλων και μεσαιωνικών διαδρομών
  • συσχέτιση μεταξύ αρχιτεκτονικών ρυθμών και μεσαιωνικών διαδρομών
  • 3d αναπαράσταση μεσαιωνικών μνημείων

 

γ) Μύθοι και θρύλοι. Πραγματικοί και φανταστικοί χαρακτήρες

  • μύθοι σχετικά με το μεσαίωνα σε όλες της εκφάνσεις της καθημερινής ζωής
  • κατασκευή σχετικών πόστερ

δ) Καθημερινή ζωή στο Μεσαίωνα:

  • Επαγγέλματα στο μεσαίωνα
  • Διατροφικές συνήθειες
  • Παραγωγή αγαθών -Ενδυμασία
  • Γιορτές και Πανηγύρια
  • Λογοτεχνικά είδη και στυλ
  • Κώδικες συμπεριφοράς διαφόρων κοινωνικών ομάδων

 

ε) Πολιτιστικά εμπόδια στις μεσαιωνικές διαδρομές

  • Προβλήματα επικοινωνίας γλώσσας
  • Μετατροπή Μονάδων  μέτρησης
  • Αλλαγές στο σχεδιασμό δρόμων
  • Μεταφορά και μετάδοση ασθενειών

 

Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε  ήταν:  

 

  • συνεργατική μάθηση : πρόκειται για τη δημιουργία ετερογενών ομάδων μαθητών από τα συμμετέχοντα  σχολεία για να εργαστούν  σε διάφορες δραστηριότητες. Μέσω αυτής της μεθόδου προωθείται η μάθηση του πώς να μαθαίνω, η ανάπτυξη θετικού κλίματος συνεργασίας , η ανάπτυξη αξιών όπως η  υπευθυνότητα, η επικοινωνία, αλληλεγγύη,  η προσωπική αυτονομία , η εργασία σε ομάδες, η αποδοχή της διαφορετικότητας και ανάπτυξη της αυτοκριτικής ικανότητας.

 

  • μάθηση βασισμένη σε έργα. Πρόκειται για υλοποίηση μικρών σχεδίων έρευνας που σχετίζονται με τις πέντε ενότητες μάθησης του προγράμματος. Μέσω  αυτής της μεθόδου ,  οι μαθητές αναπτύσσουν την αυτονομία  και τη δημιουργικότητα τους,  σχεδιάζοντας το κάθε έργο, μοιράζοντας τις υποχρεώσεις και παίρνοντας αποφάσεις.

 

  • Παιδαγωγική μέθοδος flipped classroom: είναι μια νέα μέθοδος συμπληρωματική στις δυο προηγούμενες, που βασίζεται στη μάθηση μέσω παρατήρησης διαδραστικά ή ζωντανά , μιας παρουσίασης δράσης  που εξηγεί τη διαδικασία επιτέλεσης  ενός έργου ή μιας διαδικασίας μάθησης ( μαθαίνω βλέποντας κάποιον άλλον να κάνει κάτι) την οποία στη συνέχεια καλούνται οι μαθητές να υλοποιήσουν με τη βοήθεια του εκπ/κού. (π.χ. ανακύκλωση χαρτιού , αγιογραφία, κατασκευή διακοσμητικών στοιχείων, κατασκευή νομισμάτων, βιτρό, μαγειρική , κατασκευής προιόντων με βάση την κερήθρα,  κ.λ.π.)

Μ’  αυτό τον τρόπο  οι μαθητές έμαθαν νέες τεχνικές παρουσίασης εργασιών με χρήση νέων προγραμμάτων Τεχνολογιών όπως: aurasma, movie maker ,  Google drive,  green screen ,   filmora  κ.λ.π

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

α. για τους μαθητές

  • Η γνωριμία με άλλους Ευρωπαϊκούς πολιτισμούς  μέσω των μεσαιωνικών διαδρομών
  • Η συμμετοχή στην εκπόνηση ποικίλων  δραστηριοτήτων και την παραγωγή διδακτικού  υλικού
  • Η ανάδειξη της αξίας της ευρωπαϊκής ιθαγένειας ως διαθεματικό αντικείμενο στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση
  • Η βελτίωση της απόκτησης σημαντικών γνώσεων  με τη χρήση των διδακτικών μεθοδολογιών που κινητοποιούν τη μάθηση

 

β. για τους εκπ/κούς:

 

  • Βελτίωση της κατάρτισης των εκπαιδευτικών μέσω δραστηριοτήτων που θα λειτουργούν ως παραδείγματα
  • Προώθηση της συνεργασίας με άλλους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς
  • Αύξηση της διάθεσης των εκπαιδευτικών να τροποποιήσουν τη διδακτική τους μεθοδολογία
  • Άριστη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών των συμμετεχόντων σχολείων μέσω της ανταλλαγής απόψεων πάνω σε διάφορα θέματα διδασκαλίας

 

 γ. για τα σχολεία

  • Η ανάλυση των προγραμμάτων σπουδών του κάθε σχολείου  συμβάλλει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη διδακτικών προγραμμάτων σε διάφορα θέματα
  • Εισαγωγή καινοτόμων διδακτικών μεθοδολογιών ως “συνεργατική μάθηση”, “Μάθηση με βάση τα έργα” και την παιδαγωγική μέθοδο “Flipped Classroom”
  • Συστημικές αλλαγές στα συμμετέχοντα σχολεία μέσω  των  αλλαγών  στη μεθοδολογία   τους
  • Πιθανότητα συνεργασίας σε δραστηριότητες με κοινωνικούς εταίρους
  • Πιθανότητα εφαρμογής των μεθοδολογιών σε άλλα  σχολεία με τα οποία τα συμμετέχοντα σχολεία   συνεργάζονται

 

 

 

 

 

Για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργαστήκαμε  με  τους παρακάτω φορείς, του οποίους και ευχαριστούμε ιδιαίτερα:

 

  • Δήμος Τρικκαίων
  • Μητρόπολη Τρίκκης και Σταγών
  • Ιερός Μητροπολιτικός ναός Αγίου Νικολάου Τρικάλων
  • Ιερά Μονή Γκούρας
  • Βυζαντινή Χορωδία της Μητρόπολης Τρίκκης και Σταγών
  • Εργαστήριο Ανακύκλωσης χαρτιού της ΧΕΝ Τρικάλων
  • Εργαστήριο Αγιογραφίας «Πεύκης»
  • Λαογραφικός Μορφωτικός Σύλλογος  «Οι Θεριστάδες»
  • Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα
  • Σύλλογος Διδασκόντων 1ου ΓΕΛ Τρικάλων
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου ΓΕΛ Τρικάλων
  • ΜΜΕ ( έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος)

Όλες οι εργασίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του προγράμματος: http://greatmiddleroutes.x10host.com

Για την Παιδαγωγική Ομάδα

Η Διευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων

Αθανασία Ζαραμπούκα

Μαθηματικός, Msc

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ