16.5 C
Trikala
Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Πανελλήνιος Σύλλογος Φωτοβολταικών Στέγης-σήμερα η συνέλευση στα Τρίκαλα

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΥ: ΤΡΙΚΑΛΩΝ

- Advertisement -

Φίλες και Φίλοι

Το Δ.Σ.  ΠΑΣΥΦΩΣ (Πανελλήνιος Σύλλογος Φωτοβολταικών Στέγης) σας  προσκαλεί στην

ΓΕΝΙΚΗ  ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ  του  ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ,

στις 12/02/2017, Κυριακή, ώρα 11.00 πμ, στα Τρίκαλα.

Θέματα / Ημερήσια διάταξη:

  1. Εκλογή εφορευτικής επιτροπής .
  2. Ενημέρωση μελών για τις δράσεις του Συλλόγου και Διοικητικός απολογισμός για τη διετία  2014-2016.
  3. Συζήτηση για την πορεία και τις δράσεις ( Νομικές και Πολιτικές ενέργειες)  του Συλλόγου
  4. Υποβολή υποψηφιοτήτων για την εκπροσώπηση του  Νομού στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου.
  5. Διεξαγωγή εκλογών.

Η Γενική Συνέλευση του Νομού, θα πραγματοποιηθεί  στο  Ξενοδοχείο «Πανελλήνιον», Αίθουσα «Αίγλη», Πλατεία Ρήγα Φερραίου, Τρίκαλα

Με εκτίμηση,
Εκ  μέρους ΔΣ ΠΑΣΥΦΩΣ

Ο Πρόεδρος                     Ο Γεν. Γραμματέας
Γεώργιος Νταλάκας               Χρήστος Σώκος

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Κύρια σημεία / Σύνοψη: 1) τα φωτοβολταϊκά (Φ/Β) στέγης έχουν κοινωνικό ρόλο και ιδιαιτερότητες που δεν έχουν ληφθεί υπόψη στις αποφάσεις και μελέτες  ΥΠΕΚΑ, 2) η εγγυημένη τιμή πώλησης του παραγόμενου ρεύματος του Φ/Β στέγης παρανόμως παύει να είναι εγγυημένη, μειώνεται δραματικά έως 40% από το Νόμο 4254 όπως επίσης καταργείται και η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τιμών, 3) αιτία η αφερεγγυότητα της κυβέρνησης, η κακοδιαχείριση από το ΥΠΕΚΑ και η εξυπηρέτηση μεγάλων ιδιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, 4) σε 42.000 νοικοκυριά προκαλούνται σημαντικά οικονομικά προβλήματα, ιδίως σε ανέργους και δανειολήπτες, 5) οι ιδιοκτήτες οικιακών ΦΒ  είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν με κάθε τρόπο.  

 

ΠΑΣΥΦΩΣ και Οικιακά ΦΒ

Ο σύλλογος (ΠΑΣΥΦΩΣ, έγκριση καταστατικού με την υπ’ αριθμ. 352/2014 απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών)  ιδρύθηκε, μεταξύ άλλων, για να εκπροσωπήσει και να υπερασπίσει τα δικαιώματα των 42.000 νοικοκυριών με μικρό οικιακό Φ/Β στέγης μέχρι 10 KW. Πρόκειται για πολίτες που εμπιστεύτηκαν το Κράτος και τοποθέτησαν τις οικονομίες τους ή πήραν δάνειο για να ενισχύσουν το εισόδημά τους και για να συνεισφέρουν στην παραγωγή καθαρής ενέργειας.

 

Το πρόβλημα και πως το βιώνουν τα 42.000 Νοικοκυριά

Η επίθεση που δέχτηκαν τα Φ/Β και όλος ο κλάδος ΑΠΕ, κορυφώθηκε με το Νόμο 4254/2014 σύμφωνα με το οποίο, η εγγυημένη τιμή πώλησης του παραγόμενου ρεύματος μονομερώς, αυθαίρετα και χωρίς καν να ληφθεί υπόψη η γνώμη των ιδιοκτητών τους, μειώνεται δραματικά από την Πολιτεία/ΥΠΕΚΑ έως και 40%. Επίσης καταργείται και η τιμαριθμική αναπροσαρμογή που ήταν στο 25% του τιμαρίθμου του προηγούμενου έτους. Η δικαιολογία που αναφέρεται εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ είναι ότι πρέπει να μηδενιστεί το έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού για τις ΑΠΕ (ΛΑΓΗΕ κ.λπ.). Το πρόβλημα παίρνει τραγικές διαστάσεις σε  περιπτώσεις νοικοκυριών που πήραν δάνειο για να κάνουν την εγκατάσταση. Με το κούρεμα υπάρχουν περιπτώσεις όπου αδυνατούν να αποπληρώσουν τις δόσεις των δανείων.

Το ΥΠΕΚΑ μάλλον αστειεύεται, τουλάχιστον, όταν αυτήν την απαράδεκτη ενέργεια την βαφτίζει NewDeal. Για τα 42.000 νοικοκυριά είναι NewTrap/Νέα Παγίδα και έχει όλα τα στοιχεία για να χαρακτηριστεί Απάτη. Η κατάσταση είναι πιο σοβαρή, σε επίπεδο αρχών, από τη φούσκα (Bubble) του Χρηματιστηρίου του 1999-2000 καθότι τώρα υπήρχαν υπογεγραμμένες συμβάσεις με εγγυημένες τιμές σε βάθος 25ετίας, που η Ελληνική Πολιτεία/ΥΠΕΚΑ μονομερώς και αυθαίρετα ουσιαστικά κατήργησε σε μια νύχτα. Όταν το ΥΠΕΚΑ προκαλεί φούσκες είτε ηθελημένα, είτε λόγω ανεπάρκειας, είτε λόγω αμέλειας είναι δίκαιο και έντιμο το πρόβλημά αυτό να το φορτώνει σε αυτούς που δεν είχαν καμία δυνατότητα να το προβλέψουν ή να το αποτρέψουν; Πως ορίζει άραγε το ΥΠΕΚΑ την ευθύνη για τη Ρύθμιση και Εποπτεία του όλου συστήματος;

Με όρους ιατρικής ορολογίας, ουσιαστικά το ΥΠΕΚΑ μας λέει ότι αν και ο «ασθενής» που ήταν στη δική του εποπτεία και ευθύνη, έφαγε πάρα πολλά γλυκά που το ΥΠΕΚΑ του έδωσε και έγινε διαβητικός, τώρα πρέπει να είναι ευχαριστημένος που ίσα ίσα αναπνέει αλλά χρειάστηκε να του κοπούν χέρια και πόδια. Βλέπετε αυτή τη λογική ν’ αντέχει σε σοβαρό Κράτος;

Επίσης, θα πρέπει κανείς να λάβει υπόψη του ότι, βάσει των εγγυημένων τιμών που υποσχόταν η Πολιτεία, οι Βιομηχανίες (κυρίως του εξωτερικού) πούλησαν μεγάλης αξίας εξοπλισμό,   θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε φόρους και ΦΠΑ, οι Τράπεζες έδωσαν δάνεια με υψηλά επιτόκια που συνεχίζουν να τα εισπράττουν και στο τέλος αυτοί που βρίσκονται χαμένοι είναι τα 42,000 νοικοκυριά που πίστεψαν ότι οι υπογραφές τηρούνται από την Ελληνική Πολιτεία. Το ΥΠΕΚΑ μέχρι πότε πιστεύει ότι μπορεί να παίζει το «μουτζούρη» στις πλάτες 42,000 Οικογενειών; Η υπόλοιπη πολιτική ηγεσία της Χώρας τι θέση παίρνει;

 

Η λύση του προβλήματος  άμεσα

  • Αμεση επαναφορά των συμβάσεών στην αρχική τους κατάσταση και αποζημίωση των Οικιακών ΦΒ για τις απώλειες εισοδήματός τους από την ψήφιση του Νόμου 4254 / 2014 . Επιτέλους, τα υπογεγραμμένα πρέπει να είναι απολύτως σεβαστά και από τις δύο πλευρές της σχέσης Κράτος-Πολίτες. Αλλιώς, τι είδους Εμπιστοσύνη  αναπτύσσεται;
  • Οι ιδιοκτήτες Φ/Β στέγης απαιτούν την ορθή και υπεύθυνη αντιμετώπιση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού για τις ΑΠΕ (ΛΑΓΗΕ κ.λπ.) καθώς και έλεγχο για το πώς αυτό προκλήθηκε με συνεπακόλουθη απόδοση ευθυνών.

 

Δεδομένα και εύλογες απορίες

 

Εκθεση επί του Νομοσχεδίου   από τη Β’ Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών, Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας Σχεδίων και προτάσεων Νόμων

Τη «νομιμότητα» του 4254  για τα ΦΒ και τα αστεία περί “NewDeal” συντρίβει με ακράδαντα επιχειρήματα η Β’ Διεύθυνση Επιστημονικών μελετών της Βουλής. Το παράδοξο είναι, πως με τέτοια στοιχεία από τη Νομοτεχνική Υπηρεσία τελικά ψηφίστηκε ο Νόμος και παραβιάστηκαν μονομερώς οι υπογεγραμμένες συμβάσεις.

Δείτε τι γράφει η υπηρεσία στα σχόλιά της  «Επί του άρθρου πρώτου, υποπαράγραφος ΙΓ.1», σχετικά με το περίφημο «NewDeal»

  1. «Παρατηρείται συναφώς ότι στο μέτρο που οι προτεινόμενες ρυθμίσεις επιφέρουν μείωση του τιμήματος που έχει συμφωνηθεί στο πλαίσιο σύμβασης πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και εκ του νόμου μοναδικού αντισυμβαλλόμενου ( ΛΑΓΗΕ , ΔΕΗ κλπ) συνιστούν επέμβαση του νομοθέτη σε υφιστάμενες σχέσεις η οποία θα πρέπει να ελεγχθεί εάν συνάδει προς την Αρχή της Ελευθερίας των συμβάσεων (ΑΚ361) ως ειδικότερης εκδήλωσης της αρχής  της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας»
  2. «Με τη ελευθερία των συμβάσεων, δεν συμβιβάζεται, καταρχήν, μεταγενέστερη επέμβαση του νομοθέτη, περιοριστική της ελευθερίας αυτής, εκτός από τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η ελευθερία των συμβάσεων προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων ή ασκείται κατά παραβίαση του Συντάγματος ή ενέχει προσβολή των χρηστών ηθών καθώς επίσης και κατά τις περιπτώσεις που ασκείται βλάβη της εθνικής οικονομίας»
  3. «Περαιτέρω ζήτημα ανακύπτει και ως προς την εναρμόνιση των προτεινομένων ρυθμίσεων προς το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών Ελευθεριών ( Ε.Σ.Δ.Α) και έχει αυξημένη έναντι των νόμων ισχύ»

Το ερώτημα είναι πως μετά από αυτά ψηφίστηκαν οι ρυθμίσεις που αφορούν τα ΦΒ  στο Νόμο 4254 . Το ΥΠΕΚΑ που πρότεινε αυτές τις ρυθμίσεις, και η Κυβέρνηση που τις ψήφισε,  σε τι είδους Νομικό Πολιτισμό λειτουργούν;

 

Η περίπτωση  των Οικιακών ΦΒ

Τα Οικιακά Φ/Β στέγης έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τόσο σε τεχνικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, σε σχέση  με τις υπόλοιπες ΑΠΕ, τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψη. Συγκεκριμένα:

  • Το πρόγραμμα για τα Οικιακά ΦΒ είναι Ειδικό Πρόγραμμα όπως ρητά αναφέρεται σε όλους τους Νόμους/Υπουργικές Αποφάσεις, οι ιδιοκτήτες των οικιακών Φ/Β δεν είναι επιχειρηματίες και επενδυτές και για τη συμμετοχή τους η Πολιτεία έδωσε κίνητρα (Απλούστευση διαδικασιών εγκατάστασης, Τιμές αποζημίωσης, Φορολογικό καθεστώς) που υποτίθεται είχε κοστολογήσει επαρκώς, για να επιτύχει μεγάλη διείσδυση/εξοικείωση της τεχνολογίας ΦΒ και σε απλούς πολίτες, σε όλη τη χώρα.
  • Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα αυτό δεν ήταν ιδιαιτερότητα της Ελλάδας αλλά ακολουθούσε την εφαρμογή Ευρωπαϊκής Πολιτικής και Πρωτοκόλλου Κιότο, για ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών, εξοικείωση μέγιστου πληθυσμού με τις ΑΠΕ, μεγάλη διείσδυση ΦΒ με σκοπό να πέσει και το κόστος χρήσης της νέας τεχνολογίας αφού θα έχουν δημιουργηθεί Οικονομίες Κλίμακας, απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα, μείωση ρύπανσης περιβάλλοντος, μείωση εκπομπών CO2 κ.λπ..
  • Τα Οικιακά ΦΒ ενσωματώνονται αρμονικά στα κτίρια και δεν προκαλούν περιβαλλοντικά προβλήματα. Είναι η εφαρμογή που διατηρεί όσο το δυνατόν πιο καλά τα χαρακτηριστικά της αειφόρου ανάπτυξης καθώς είναι ήπια και επεκτατική στη φύση της (i.e λίγα KW ανά κατοικία, κατανεμημένα σε πολλές κατοικίες /νοικοκυριά ανά τη χώρα, όχι συγκέντρωση ισχύος σε πολύ λίγα χέρια, εκδημοκρατισμός του χώρου της παραγωγής  ενέργειας).
  • Επίσης το σύστημα FeedInTariff (FIT), προτεραιότητα στη είσοδο ΑΠΕ στο σύστημα και συμφωνημένη τιμή, επιλέχτηκε καθότι είχε αποδειχτεί το αποτελεσματικότερο σε όλες τις μεγάλες χώρες που εφαρμόστηκε (πχ Γερμανία, Ισπανία, Ιαπωνία). Άραη Ελληνική Πολιτεία δεν έκανε κάτι πρωτόγνωρο και ήδη υπήρχε μεγάλη εμπειρία την οποία μπορούσε να αξιοποιήσει ως προς τα συν και πλην μιας τέτοιας πολιτικής / μηχανισμού τιμών.
  • Τα Φ/Β στέγης αποτελούν μόλις το 7,5% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος των ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ (Δελτίο ΛΑΓΗΕ, Αυγ. 2014). Επιπλέον, το έσοδο που παράγεται από αυτό το 7,5% μοιράζεται σε 42.000 νοικοκυριά, δηλαδή σε περισσότερους από 170.000 Έλληνες, επιτελώντας έτσι και έναν κοινωνικό ρόλο όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό του Ειδικού αυτού  Προγράμματος.
  • Τα Φ/Β στέγης έχουν διάσπαρτη κατανομή σε όλη την επικράτεια, με αποτέλεσμα να εξισορροπείται το σύστημα μεταφοράς ενέργειας, ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις μεγάλες και πολύ μεγάλες μονάδες.
  • Τα Οικιακά ΦΒ είναι εγκατεστημένα εντός του αστικού ιστού και έτσι οι απώλειες μεταφοράς ενέργειας από το Δίκτυο ελαχιστοποιούνται. Αυτό μεταφράζεται σε κέρδη για τον Προμηθευτή/ΔΕΗ. Καθότι συνδέονται στη Χαμηλή Τάση οι δαπάνες για να τις ενσωματώσει το Δίκτυο επίσης ελαχιστοποιούνται. Και αυτό μεταφράζεται σε κέρδη για τον Προμηθευτή/ΔΕΗ. Ακόμη παράγουν ενέργεια σε ώρες αιχμής της ζήτησης (μεσημέρι), ειδικά το καλοκαίρι, συμβάλλοντας σημαντικότατα στην αποφυγή BlackOuts που όλοι ξέρουμε πόσο κοστοβόρα είναι. Και αυτό μεταφράζεται σε κέρδη για τη ΔΕΗ. Υπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο, προς στιγμήν τουλάχιστον, είναι από τους βασικότερους μετόχους της ΔΕΗ που ορίζει και τη Διοίκησή της.
  • Τα Φ/Β στέγης έχουν τοποθετηθεί πάνω στα σπίτια, δεσμεύοντάς τα έτσι και δυσχεραίνοντας τη συντήρηση. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί πως για 25 έτη απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίηση των σκεπών, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφηκε.
  • Τα Φ/Β στέγης είχαν μεγαλύτερο αρχικό κόστος εγκατάστασης ανά kW σε σχέση με τις μεγάλες μονάδες.
  • Λόγω του προσανατολισμού και της ήδη υπάρχουσας στέγης,τα Οικιακά ΦΒ δεν πετυχαίνουν, στην πλειονότητά τους, βέλτιστες αποδόσεις σε ΚWh, όπως αυτό συμβαίνει στα πάρκα και μεγάλες μονάδες ΦΒ
  • Οι δαπάνες εγκατάστασης έγιναν κυρίως στα έτη 2011-2013, που όλοι ξέρουμε σε τι δύσκολη οικονομική συγκυρία ήταν η Χώρα μας και που «αρκετοί» συμπολίτες μας έβγαζαν χρήματα εκτός Ελλάδας. Η Ελληνική οικονομία βοηθήθηκε τα μέγιστα από τον κύκλο εργασιών, θέσεις εργασίας, ΦΠΑ κλπ που δημιούργησαν αυτές οι εγκαταστάσεις. Και τώρα το ΥΠΕΚΑ τους αντιμετωπίζει με αυτό τον τρόπο. Είναι Δίκαιο και Εντιμο αυτό;

Όλα τα παραπάνω οφέλη και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Οικιακών ΦΒ (EconomicBenefits) δεν βρήκαν θέση πουθενά στην επιχειρηματολογία του ΥΠΕΚΑ όταν αποφάσιζε για το κούρεμα και τη μονομερή, αυθαίρετη παρέμβαση στις υπογεγραμμένες συμβάσεις μας. Δεν τα βλέπει ή δεν τα ξέρει άραγε;  Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μία ολοκληρωμένη Οικονομική Μελέτη (EconomicCost/BenefitAnalysis) και όχι απλώς στείρα Λογιστική/Ταμειακή προσέγγιση εκ μέρους του;  Το Δημόσιο συμφέρον, άραγε,  εξυπηρετείται καλύτερα με τη στείρα Λογιστική/Ταμειακή προσέγγιση;

 

Ως προς τις αιτίες πρόκλησης του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ 

Θεωρούμε ότι για να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα θα πρέπει να ψάξουμε και τις βαθύτερες αιτίες που το προκάλεσαν. Αν δεν εντοπιστούν και αντιμετωπιστούν οι βαθύτερες αιτίες έγκαιρα και έγκυρα τότε το πρόβλημα θα είναι συνεχώς παρών. Συνεπείς με αυτή τη θεώρηση και για να βοηθήσουμε το δημόσιο διάλογο  καταθέτουμε τις κάτωθι «ερωτήσεις» – προτάσεις:

  1. Αν κοστολογούνταν επαρκώς, τι σημαίνει για τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ η γρηγορότερη επίτευξη των στόχων του 2020 από το 2013 σε συνθήκες Υφεσης ή μη της Οικονομίας,
  2. Αν με το ξεκίνημα της Πολιτικής για την προώθηση των ΑΠΕ στη χώρα μας έμπαιναν συγκεκριμένα και αυστηρά όρια MW εισόδου στο σύστημα, ανά κατηγορία ΑΠΕ, για κάθε χρόνο από το 2009 έως το  2013, και όχι γενικοί στόχοι μέχρι το 2020 (ΦΕΚ, Αρ, Φύλλου 1630, 11 Οκτωβρίου 2010),
  3. Αν σε συνθήκες προβλεπόμενης Υφεσης της Ελληνικής Οικονομίας από τις περιοριστικές πολιτικές του Μνημονίου, είχε στοιχειωδώς εκτιμηθεί ότι η ζήτηση για Ηλεκτρική ενέργεια θα μειωθεί και άρα λιγότερη εγκατεστημένη ισχύ θα μπορούσε να πληρώσει η Ελληνική Οικονομία,
  4. Αν προυπολογιζότανρεαλιστικά το ΕΤΜΕΑΡ που μπορεί εφικτά να πληρώσει κάθε Ελληνικό νοικοκυριό και η Βιομηχανία, σε συνθήκες Υφεσης, και αποτελεί έσοδο του ειδικού Λογαριασμού,
  5. Αν, η Μεγάλη ΣΗΘΥΑ που αρχικά ήταν ΣΗΘ, συμφερόντων μεγάλου Ομίλου (Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Ισχύος, μονάδα που καίει Φυσικό Αέριο, Εγκατεστημένης ισχύος 334 ΜW) δεν έμπαινε για αποζημίωση στον ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ, καθώς δεν είναι ΑΠΕ,
  6. Αν είχαν εγκαίρως διορθωθεί και διορθωθούν όσες απομένουν, οι στρεβλώσεις στον τρόπο υπολογισμού του ελλείμματος (ΟΤΣ, Αποφευχθέν κόστος λόγω ΑΠΕ και δη ΦΒ, ΜΑΜΚ, ΑΔΙ κλπ) καθώς και εκτιμηθεί το μέχρι τώρα κόστος τους,

Τότε, θα δημιουργείτο ένα πλαίσιο εσόδων / προϋπολογισμού που θα μπορούσε ανετότατα  να καλύψει το Κόστος των ΑΠΕ και πόσο μάλλον των Οικιακών ΦΒ (επιβαρύνουν μόνο 5% τον Ειδικό Λογαριασμό για τις ΑΠΕ). Είναι απορίας άξιο που συγκεκριμένα «ξέφυγαν» και γιατί,  οι υπολογισμοί του ΥΠΕΚΑ και ΡΑΕ. Αυτές τις παραμέτρους δεν τις ήξερε ή δεν μπορούσε να τις υπολογίσει το ΥΠΕΚΑ; Τώρα που τις ξέρει τι σκοπεύει να κάνει ώστε να κοστολογηθούν και να διορθωθούν οι στρεβλώσεις, να μάθουμε ποιο το κόστος τους,  και να εισέλθουν πόροι στον Ειδικό Λογ/μό; Απάντηση συγκεκριμένη δεν έχουμε δει.

Ερώτημα είναι και πόσο κόστισε και κοστίζει στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ η Μεγάλη ΣΗΘΥΑ. Επίσης, θα έπρεπε να αποζημιώνεται  τόσο μεγάλη μονάδα Φυσικού Αερίου από το Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ; Απ’ όσο ξέρουμε μέχρι στιγμής το Φυσικό Αέριο δεν θεωρείται ΑΠΕ. Θα πρέπει να επισημανθεί εδώ ότι όσον αφορά τη Μεγάλη ΣΗΘΥΑ, για να μετεξελιχθεί από ΣΗΘ σε ΣΗΘΥΑ και να μπει στον εδικό Λογαριασμό ΑΠΕ χρειάστηκαν οι υπογραφές του κ Φώλια (ΝΔ), κας Μπιρμπίλη (ΠΑΣΟΚ) και του κ Παπακωνσταντίνου (ΠΑΣΟΚ). Επίσης ο ΣΠΕΦ είχε προσφύγει στο ΣτΕ για να μην επιτραπεί ν’ αποζημιώνεται η Μεγάλη ΣΗΘΥΑ  από τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ.

Θα πρέπει να σημειωθεί  εδώ ότι « η ισχύς φ/β έργων που εντάσσονται στο Ειδικό Πρόγραμμα Στεγών ή έργων ηλεκτροπαραγωγής από γεωθερμική ενέργεια ΔΕΝ  συνυπολογίζεται κατά την εκτίμηση της ενδεχόμενης υπερκάλυψης των ορίων ισχύος του πίνακα του άρθρου 1. Τα έργα αυτά ΔΕΝ υπόκεινται σε διαδικασίες αναστολής, ανεξαρτήτως τεχνολογίας ή κατηγορίας παραγωγού» (ΦΕΚ, Αρ, Φύλλου 1630, 11 Οκτωβρίου 2010, Αρθρο 2, παρ. 4,  Υπογράφων υπουργός κα Μπιρμπίλη). Δηλαδή, τον Οκτώβριο του 2010, για το ΥΠΕΚΑ τα Οικιακά ΦΒ δεν ήταν καθόλου πρόβλημα για να τα εξαιρεί από τον υπολογισμό υπερκάλυψης των στόχων. Πως έγιναν εκ των υστέρων το πρόβλημα για να υποστούν  κούρεμα μέχρι 40% και ακόμη χειρότερα να θεωρηθούν και συνυπεύθυνα για το έλλειμμα;  Ποιος θα μας το εξηγήσει αυτό;

 

Συμπερασματικά,  το κλίμα που καλλιεργείται εναντίον των κυβερνώντων κομμάτων είναι έντονα αρνητικό για τα 42.000 νοικοκυριά.

Οι χιλιάδες αυτές οικογένειες έχουν πλέον ένα χειροπιαστό παράδειγμα για να πουν «η κυβέρνηση αυτή μας παγιδεύει και μας κοροϊδεύει».

Οι χιλιάδες αυτές οικογένειες έχουν μια εξόφθαλμη εξαπάτηση που αφορά το σπίτι τους: πριν στεγνώσει το μελάνι που υπέγραψαν (μέσα σε 1,5-3 έτη) – η κυβέρνηση παραβιάζει τις συμβάσεις τους – που η ίδια τους πρότεινε και εγγυήθηκε και μάλιστα μέσω των ίδιων σχεδόν πολιτικών προσώπων.

Για την άμεση  επίλυση του μεγάλου αυτού κοινωνικού προβλήματος είναι επιτακτική ανάγκη τα οικιακά Φ/Β να εξαιρεθούν του Νόμου 4254, να αποζημιωθούν για τις απώλειες εισοδήματος από τη ψήφιση του Νόμου 4254/2014  και να ισχύσουν οι όροι των πρόσφατα υπογεγραμμένων συμβάσεων.

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ