21.4 C
Trikala
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Το 7ο Γυμνάσιο Τρικάλων στο ΚΠΕ Κόνιτσας

Οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας είχαμε την ευκαιρία να αποδράσουμε από τα μαθήματα του σχολείου για μια διήμερη επίσκεψη στο ΚΠΕ Κόνιτσας και την ευρύτερη περιοχή στις 18 και 19 Μαρτίου 2019.

- Advertisement -

Ήταν  για μας η πρώτη φορά που είχαμε εκδρομή με διανυκτέρευση και ο ενθουσιασμός όλων μας ήταν μεγάλος. Όλα ξεκίνησαν νωρίς.

Στις 7:00 το πρωί ήμασταν όλοι έτοιμοι για αναχώρηση. Επιβιβάστηκε στο λεωφορείο μας και το παραμύθι άρχισε. Η ανυπομονησία μας να γνωρίσουμε καινούρια πράγματα έκανε ¨μικρό¨ το ταξίδι. Στα Ιωάννινα μας περίμενε η υπεύθυνη του ΚΠΕ Κόνιτσας.

Πρώτη στάση στο Πολεμικό  Μουσείο στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Εκεί είδαμε ζωντανά ό,τι είχαμε μάθει στο μάθημα της ιστορίας για τον πόλεμο Ελλάδας – Ιταλίας. Πολεμικά όπλα, στρατιωτικές  στολές , βιβλίο με καταγεγραμμένα ονόματα θυμάτων και ένα βίντεο που μας πήγε σε άλλες εποχές, όπου οι σκηνές του πολέμου μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε πόσο τυχεροί είμαστε που ζούμε σε ειρήνη.

Επόμενη  στάση στον Βοϊδομάτη και το γεφύρι του. Η φύση στα καλύτερά της. Τοπίο  βγαλμένο από παραμύθι. Νερά, βράχοι, πέτρες, φυτά όλα αρμονικά έτσι όπως ταιριάζει στο περιβάλλον. Η βόλτα μας στο γεφύρι θα μας μείνει αξέχαστη. Αναχωρήσαμε γεμάτοι ωραίες εικόνες για το ΚΠΕ Κόνιτσας.

Στο ΚΠΕ μας περίμενε ένα τέλειο μεσημεριανό γεύμα και δύο ώρες ξεκούρασης. Το απόγευμα  συναντηθήκαμε στην είσοδο του ΚΠΕ για να συνεχίσουμε την όμορφη περιπέτειά μας. Φτάσαμε στο Μοναστήρι της Μολυβδοσκέπαστης, μετά στα σύνορα  Ελλάδας – Αλβανίας και γυρνώντας στην Κόνιτσα επισκεφτήκαμε το σπίτι του γέροντα Παΐσιου.

Στο αμφιθέατρο  του ΚΠΕ ενημερωθήκαμε για την περιοχή, τον τρόπο ζωής των ανθρώπων καθώς και για το πρόγραμμα που θα παρακολουθούσαμε με τίτλο ¨Παραδοσιακοί οικισμοί¨. Η υπεύθυνη του ΚΠΕ  μας έδωσε πληροφορίες για τον οικισμό της Πυρσόγιαννης που θα  επισκεπτόμασταν την επόμενη μέρα. Αν και η μέρα μας ήταν γεμάτη  κανείς μας δεν αισθανόταν κούραση. Η βραδινή έξοδος για φαγητό και διασκέδαση στο κέντρο του χωριού ανέβασε τη θετική διάθεση ακόμα περισσότερο.

Η επόμενη μέρα ήταν εξίσου όμορφη και μας χάρισε εικόνες και εμπειρίες ανεπανάληπτες. Η  Πυρσόγιαννη, ένα ορεινό χωριό της Κόνιτσας μας περίμενε. Με δύο εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ Κόνιτσας θα μελετούσαμε τον παραδοσιακό οικισμό. Η διαδρομή ήταν μαγευτική με καταπράσινα βουνά παντού. Στην  Πυρσόγιαννη, χωριστήκαμε σε ομάδες και άρχισε η επιτόπια έρευνα. Όλα τα σπίτια πέτρινα, σκαρφαλωμένα στο βουνό σύμφωνα με τον παραδοσιακό αρχιτεκτονικό ρυθμό της περιοχής. Η  επιβλητική εκκλησία του Αγίου Γεωργίου με τις όμορφες τοιχογραφίες και ο ναός του Αγίου Νικολάου με τη δίρριχτη στέγη του, από τα εντυπωσιακότερα κτίσματα στον οικισμό, μαρτυρούν την τέχνη και το ταλέντο των μαστόρων της περιοχής. Τα υλικά αρμονικά δεμένα με το υπόλοιπο τοπίο δηλώνουν το σεβασμό που οι παλιότεροι έδειχναν στη φύση. Με αυτό στο μυαλό μας ως συμπέρασμα από την περιβαλλοντική μας επίσκεψη στην Κόνιτσα ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

Συνοδοιπόροι στο ταξίδι ήταν οι καθηγητές του σχολείου μας: κα Βαμπούλα Σταυρούλα κα Καμπλιώνη Ευαγγελία και κος Σπανιάς Αθανάσιος.

Η περιβαλλοντική ομάδα του 7ου Γυμνασίου Τρικάλων

Συντάκτριες άρθρου:

Κωστούλα Ραφαηλία (μαθήτρια Β2)

Μπεκτάσι Μελίνα (μαθήτρια Β2)