27.7 C
Trikala
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Έρευνα: Γιατί το reach του Facebook κινείται πτωτικά;

Όσοι έχετε σελίδα στο Facebook, για την προώθηση οποιουδήποτε brand σίγουρα θα παρακολουθείτε τα Insights της σελίδας σας ώστε να βλέπετε πόσο καλά αλληλεπιδρά με το κοινό σας.

- Advertisement -

Στα insights το πρώτο που παρακολοηθούμε, λοιπόν, είναι τα page likes καθώς και το reach των post μας που με αυτό θα ασχοληθούμε σήμερα! Όπως διαβάσαμε σε μία έρευνα από το SocialFlow σε 3.000 pages, το Reach των αναρτήσεων έχει πέσει ανησυχητικά τους τελευταίους μήνες, δηλαδή όλο και λιγότεροι άνθρωποι βλέπουν τις αναρτήσεις των σελίδων. Κάνουν οι διαχειριστές κακά την δουλειά τους ή μήπως κάτι άλλο συμβαίνει;

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τον τελευταίο χρόνο μέχρι τον Ιανουάριο υπήρξε μια σταθερή αύξηση του reach των σελίδων. Στη συνέχεια πέφτει απότομα και φαίνεται να σταθεροποιείται. Στην αρχή οι ειδικοί θεώρησαν ότι αυτό συμβαίνει διότι τα pages αυτά, πόσταραν με μεγαλύτερη συχνότητα άρθρα, όμως δεν επαληθεύθηκαν διότι συμβαίνει στην πραγματικότητα το ακριβώς αντίθετο!

Από τα αποτελέσματα της έρευνας δείχθηκε ότι ο αριθμός του reach ανά post, από την αρχή του έτους είναι σε καθαρά πτωτική πορεία (-42%). Αυτό βέβαια είναι πάντα πιθανό να οφείλεται σε σύμπτωση ή άλλους παράγοντες όπως εποχικότητα ή biased δειγματοληψία αλλά όταν η πτώση είναι τόσο μεγάλη σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τότε αυτό που μπορούμε να υποθέσουμε είναι η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook. Άλλωστε οι μικροαλλαγές είναι συνεχείς από τη μεριά του Facebook ούτως ή άλλως, καθώς αυτές τεστάρονται στην πράξη κάθε μέρα για να μας δώσουν το καλύτερο δυνατό user experience.

Οι publishers πχ μπορεί να πήγαιναν πολύ καλά μέχρι το Γενάρη και μετά το Facebook να αποφάσισε να τεστάρει να δώσει μεγαλύτερο visibility σε πιο μικρές σελίδες με post πιο προσωπικού χαρακτήρα, διότι είδε πως αυτό είναι που δημιουργεί το μεγαλύτερο engagement. Μπορεί οι publishers να είναι αυτοί που πληρώνουν το Facebook, αλλά στο τέλος της μέρας αυτό που μετράει είναι το να είναι οι χρήστες ευχαριστημένοι, ώστε να υπάρχει ανάπτυξη στην πλατφόρμα στη διάρκεια του χρόνου. Το σημείο ισορροπίας αυτό είναι πολύ λεπτό και συνεχώς αλλάζει θέση, γι αυτό και το Facebook πειραματίζεται συνεχώς με τους αλγορίθμους του, αφήνοντας κάθε φορά κάποιον “κερδισμένο” και κάποιον “χαμένο”.

Με πληροφορίες από το suit.gr

spinningsm.gr

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ