19.2 C
Trikala
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Αυτοψία του περιφερειάρχη στα μεγάλα οδικά έργα της Λάρισας

Αυτοψία στα υπό εκτέλεση οδικά έργα, που υλοποιούνται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στην πόλη της Λάρισας, πραγματοποίησε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά την πρόοδο των εργασιών και να συνομιλήσει με τους κατασκευαστές και τους κατοίκους. Ο περιφερειάρχης επισκέφθηκε διαδοχικά τα έργα της οδού Καράγιωργα προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ, τα έργα της οδού Σανδράκη προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, καθώς και εκείνα της οδού Καραμανλή προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ. Τα έργα προχωρούν εμφανίζοντας ικανοποιητικό ποσοστό αποροφητικότητας, παρά το γεγονός ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑΛ).
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός, «Πρόκειται για σημαντικά οδικά έργα ασφάλειας για την μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων, για τους Λαρισαίους και όχι μόνο. Τα έργα αυτά ανήκουν σε όλους τους πολίτες, που θα τα χρησιμοποιήσουν και προσφέρουν μια ανάσα στο κυκλοφοριακό της πόλης. Παράλληλα, αλλάζουν προς το καλύτερο και αναβαθμίζουν αισθητικά τις περιοχές αυτές καθώς δημιουργούνται χώροι περιπάτου και διαβάσεις πεζών και ποδηλάτων. Με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει τα 37,6 εκατ. ευρώ, τα έργα αυτά δημιουργούν μόχλευση στην τοπική οικονομία και κοινωνία, δημιουργώντας θέσεις εργασίας. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας, δεν σταματούμε. Συνεχίζουμε καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια να ολοκληρωθούν τα έργα προς όφελος των πολιτών».
Τον περιφερειάρχη στα έργα συνόδευαν ο γενικός διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κώστας Μέγας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων κα Σταυρούλα Καρρά και το στέλεχος κα Αγγελική Βενέτη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑ

- Advertisement -

Τεχνικό αντικείμενο του έργου «Κατασκευή Οδού Καράγιωργα, Τεχνικού Τ1 & Οδού Αεροδρομίου» προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ, είναι η κατασκευή της νέας οδού Καράγιωργα δίπλα στο αντιπλημμυρικό ανάχωμα της συνοικίας Νέας Σμύρνης, ώστε να επιτυγχάνεται η βορειοδυτική παράκαμψη της Λάρισας. Η σύνδεση της με τον εσωτερικό δακτύλιο Πόλεως Λάρισας γίνεται με διαμόρφωση ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση που συμβάλλουν η οδός Ηρώων Πολυτεχνείου και η οδός Αεροδρομίου. Η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου απαιτεί την ανακατασκευή και διαπλάτυνση της οδού Αεροδρομίου. Το έργο αποτελείται από τα εξής επί μέρους τμήματα:
α) Οδός Καράγιωργα, συνολικού μήκους αρτηρίας 1,90 χιλιομέτρων με ημιπλάτος 7,50μ, κεντρική νησίδα 4,0μ και πεζοδρόμια αριστερά πλάτους 3,50μ και δεξιά 2,50μ, με ισόπεδους κόμβους στην συμβολή της με τις οδούς Ευκλείδου και Αρτεμισίου και την έξοδο της επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης.
β) Γέφυρα Τ1 που γεφυρώνει την τάφρο Τ1 και συνδέει την οδό Καράγιωργα με τον εσωτερικό δακτύλιο Λάρισας. Η διατομή της γέφυρας είναι με πλάτος 29,50μ και μήκος σε άξονα έδρασης 60,50μ, καθώς αποτελείται από δύο ανοίγματα μήκους 30,25μ το καθένα, ενώ για τη θεμελίωσή της προβλέπεται βαθιά θεμελίωση με πασσάλους Φ150 σε ομάδα 22τεμαχίων ανά βάθρο (2 ακρόβαθρα και 1 μεσόβαθρο).

γ) Οδός Αεροδρομίου και Γεωργιάδου.
Οι οδοί Αεροδρομίου και Γεωργιάδου ανακατασκευάζονται σε συνολικό μήκος 0,70 χιλιομέτρων. Στο μεγαλύτερο μήκος της υπό διαμόρφωση οδού το συνολικό πλάτος είναι μεταβαλλόμενο από 19,00μ- 25,00μ με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, ενδιάμεσα νησίδα μεταβαλλόμενου πλάτους 1,00μ -4,00μ, πεζοδρόμιο αριστερά πλάτους 1,50-2,00μ και δεξιά από 2,00μ και άνω.
δ) Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση των οδών Καράγιωργα – Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας – Αεροδρομίου – Ηρώων Πολυτεχνείου.
ε) Προβλέπεται ο ηλεκτροφωτισμός όλων των οδών και η φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων, καθώς και του κυκλικού κόμβου, για πεζοδιαβάσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΣΑΝΔΡΑΚΗ

Τα δύο έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας έχουν συνολικό προϋπολογισμό ένταξης 14.076.000 και είναι τα εξής:
1 . «Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης». Με ποσό σύμβασης 6.736.552,22€ με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Θεσσαλίας
2. «Μετατόπιση δικτύων ΔΕΥΑΛ ύδρευση για την κατασκευή του έργου – Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης» με ποσό σύμβασης 877.664,29 € με φορέα υλοποίησης την ΔΕΥΑ Λάρισας
Ενώ από τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου έχουν αποπληρωθεί οι απαλλοτριώσεις αλλά και οι μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
Η κατασκευή της νέας οδού Σανδράκη θα έχει μήκος 1,54 χλμ, με πλάτος οδοστρώματος 7,50μ ( 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση ), νησίδα πλάτους 4,00μ σε όλο το μήκος της οδού, ενώ τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν έχουν πλάτος 2,50μ. και θα συνδεθεί με την ΕΟ Λάρισας – Κοζάνης και του ήδη κατασκευασμένου δακτυλίου με την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου.
Ως έργο τοπικής σημασίας για την πόλη της Λάρισας θα συμβάλλει στα ακόλουθα:
– Εξυπηρέτηση και αναβάθμιση των συνοικισμών στο βόρειο τμήμα της πόλης
– Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των βασικών αρτηριών του αστικού ιστού από οχήματα που κινούνται από Θεσσαλονίκη προς Τρίκαλα και Κοζάνη.
– Αποφυγή του κυκλοφοριακού φόρτου του κέντρου της πόλης και του χρόνου μετακίνησης οχημάτων από διαμπερείς κινήσεις.
– Βελτίωση αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης

Ως έργο περιφερειακής σημασίας με την ολοκλήρωση όλου του δακτυλίου από ΔΕΥΑΛ έως την έξοδο προς Θεσσαλονίκη μέσω της οδού Καράγιωργα, αναμένεται να βελτιώσει τη λειτουργικότητα της πόλης αναδεικνύοντας τον μητροπολιτικό χαρακτήρα της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης κατασκευή (αρτηρία, παράπλευρο δίκτυο, δύο ισόπεδοι κόμβοι, αποχετευτικά – αποστραγγιστικά έργα, σήμανση-ασφάλιση του έργου, ηλεκτροφωτισμός-σηματοδότηση) τμήματος της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εντός της πόλης Λάρισας, μήκους 1 χιλιομέτρου και συγκεκριμένα από την οδό Διγενή έως την οδό Βαρδουσίων (Χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) 5+700 έως 6+630). Το τμήμα αυτό της αρτηρίας έχει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας με 2+2 λωρίδες (Χ.Θ. 5+700 έως Χ.Θ. 6+400) και με 3+3 λωρίδες (Χ.Θ. 6+400 έως Χ.Θ. 6+630) καθώς και διαχωριστική νησίδα πλάτους 5 μέτρων. Το πλάτος των παράπλευρων οδών που χωροθετούνται εκατέρωθεν της αρτηρίας σε όλο το μήκος της είναι της τάξης των 5 μέτρων και το πεζοδρόμιο μεταξύ αρτηρίας και παραπλεύρων της τάξης των 3 μέτρων. Τέλος, για την εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών έχουν προβλεφθεί στάσεις λεωφορείων.

Το υπό κατασκευή τμήμα της Λεωφόρου Καραμανλή καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο, ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος του σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής (απουσία σήμανσης, διαγράμμισης, ελλιπής φωτισμός, κλπ) και την ανάπτυξη πολλών παρόδιων ιδιοκτησιών που συνδέονται απευθείας με την Λεωφόρο, με αποτέλεσμα οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (εκκλησία, καταστήματα, τράπεζες, κλπ.) να γίνονται ανεξέλεγκτα. Με την ολοκλήρωσή του έργου που προβλέπεται μέσα στο 2015, αναμένεται η άρση της επικινδυνότητας και αποφυγή των πολύ συχνών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην περιοχή.

Ημερίδα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για την Πολιτική Προστασία
Το Πρόγραμμα «SMART WATER» υλοποίει η Περιφέρεια Θεσσαλίας
Κώστας Αγοραστός: «Συνεργαζόμαστε και αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα προγράμματα, που μπορεί να έχουν προστιθέμενη αξία για τον άνθρωπο και την προστασία του από έντονα καιρικά φαινόμενα»

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου διακρατικής συνεργασίας «SMART WATER – Simple MAnagement of Risks Through a Web Accessible Tool for European Regions» που συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα “Ανθρωπιστική Βοήθεια και Πολιτική Προστασία (ECHO)” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο οποίο η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετέχει ως εταίρος, διοργάνωσε ημερίδα ενημέρωσης στην Αίθουσα Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, παρουσία αιρετών εκπροσώπων των Δήμων της Θεσσαλίας και στελεχών της Περιφέρειας.

Στην συνάντηση ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κος Αγοραστός Κώστας σημείωσε τα εξής: «Συνεργαζόμαστε και αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα προγράμματα, που μπορεί να έχουν προστιθέμενη αξία για τον άνθρωπο και την προστασία του από έντονα καιρικά φαινόμενα. Είναι γεγονός ότι η Θεσσαλία δεν αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα με τις πλημμύρες. Εμείς ως αιρετή Περιφέρεια υλοποιούμε αντιπλημμυρικά έργα σε περιοχές που έχουν εμφανιστεί προβλήματα όπως είναι ο Ξηριάς στον Βόλο, ο Μέγας Ποταμός στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στο Δαμάσι, κ.α. Σύμφωνα με τον εθνικό χάρτη πλημμύρων, η περιφέρειά μας εμφανίζεται ως χαμηλού κινδύνου, αλλά αυτό δεν πάει να πει ότι δεν πρέπει να προστατευτούμε κιόλα. Πως θα προστατευτούμε; Όλα αυτά τα προγράμματα έχουν μνήμη. Για να υπάρξει μνήμη πρέπει να τα τροφοδοτήσουμε με στοιχεία και ο κάθε Δήμος γνωρίζει στην περιοχή του καλύτερα τι συμβαίνει. Ξέρει τα ευαίσθητα σημεία. Αυτά τα ευαίσθητα σημεία θέλουμε καταγεγραμμένα και με ιεράρχηση, ούτως ώστε να τα πάρουν οι επιστήμονες, να τροφοδοτήσουν και να γνωρίζουμε ανάλογα με τις καιρικές προβλέψεις που λαμβάνουμε, που θα υπάρχει επικινδυνότητα. Τι καταφέρνουμε με αυτό; Να μπορέσουμε να προβλέψουμε και να αντιμετωπίσουμε μια πλημμύρα, η οποία μπορεί να είναι επιβλαβής στον αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα στις ιδιοκτησίες των ανθρώπων ή οπουδήποτε αλλού.»

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κ. Αργύρης Κοπάνας τόνισε: «Η πολιτική προστασία είναι –κατά τη γνώμη μου- η πιο σημαντική και κρίσιμη αρμοδιότητα και ευθύνη μας, διότι έχει να κάνει με την προστασία, τη διασφάλιση και τη διαφύλαξη της ζωής και της περιουσίας των συμπολιτών μας. Οι πλημμύρες, οι φωτιές, οι χιονοπτώσεις, όταν μάλιστα εκδηλώνονται με ένταση ακραίου φαινομένου χρήζουν αποτελεσματικής, έγκαιρης, ταχύτατης αντιμετώπισης από την πλευρά μας. Γνωρίζουμε όλοι, ότι σε μία περίοδο και συγκυρία δραστικής μείωσης, τόσο των απαραίτητων πόρων όσο και του αναγκαίου προσωπικού, το έργο μας καθίσταται ακόμη πιο δύσκολο. Ωστόσο, πρέπει να παλέψουμε με τα μέσα που διαθέτουμε, να διεκδικούμε περισσότερα και επιπλέον να αξιοποιούμε στο έπακρο οποιαδήποτε δυνατότητα και ευκαιρία παρουσιάζεται, ώστε να ενισχύουμε το οπλοστάσιό μας. Μία τέτοια δυνατότητα παρέχει και το έργο «SmartWater», που είναι ένα εργαλείο διαχείρισης των κινδύνων των πλημμυρών. Μία χρήσιμη διαδικτυακή εφαρμογή για όλους μας.

Στην ημερίδα πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του «Εργαλείου Διαχείρισης Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών (GIS) για την Αντιμετώπιση Πλημμυρών» του έργου «SMART WATER», δηλαδή ενός εργαλείου παρακολούθησης και πρόβλεψης σε πραγματικό χρόνο των πλημμυρικών φαινομένων καθώς και υποστήριξης λήψης αποφάσεων, το οποίο είναι επεκτάσιμο και διαλειτουργικό με τα υπάρχοντα και μελλοντικά εξωτερικά συστήματα και το οποίο είναι διαχειρίσιμο από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και από στελέχη με διαφορετικό επιστημονικό υπόβαθρο και επίπεδα πρόσβασης μέσω ιεράρχησης της εμπλοκής του κάθε τελικού χρήστη.Κατά την συνάντηση, ο κος Αγοραστός τόνισε την ανάγκη συνεργασίας ανάμεσα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και τους Δήμους της περιοχής, προκειμένου το εν λόγω σύστημα να εμπλουτιστεί με δεδομένα από τους Δήμους, ώστε να προσφέρει την δυνατότητα πρόληψης και αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων αλλά και όχι μόνο, σε πραγματικό χρόνο.

Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση στην οποία οι εκπρόσωποι των Δήμων, αιρετοί άρχοντες, και διοικητικοί υπάλληλοι, έθεσαν ερωτήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά και την εν δυνάμει επεκτασιμότητα του συστήματος. Η συζήτηση στη συνέχεια περιστράφηκε γύρω από τις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φορείς πολιτικής προστασίας, καθώς και στην ανάγκη συνεργασίας και χρήσης των εργαλείων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στο πολύ δύσκολο έργο που επιτελείται για την έγκαιρη αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

Για το σκοπό αυτό υπογράφτηκαν σχετικά Πρωτόκολλα Συνεργασίας ανάμεσα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και τους ενδιαφερόμενους Δήμους, με τα οποία τονίζεται η βούληση και η διάθεση των εμπλεκομένων φορέων, προκειμένου να υπάρξει μια πιο στενή συνεργασία σε θέματα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και έντονων καιρικών φαινομένων. Παρών στην ημερίδα ήταν και ο αντιπεριφερειάρχης Λάρισας, κος Παπαδημόπουλος Δημήτρης.
Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου Κέντρου Υγείας Σκιάθου προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας

Στο έργο ο Νικόλαος Πλωμαρίτης

Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου κτιρίου, που θα στεγάσει το Κέντρο Υγείας της Σκιάθου προϋπολογισμού 2.506.000,00 ευρώ, που υλοποιείται με πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι Δ/νση Τεχνικών Έργων Π. Ε. Μαγνησίας & Σποράδων και κύριος του έργου η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Στο έργο βρέθηκε ο εντεταλμένος σύμβουλος Σποράδων (με χρέη αντιπεριφερειάρχη) κ. Νικόλαος Πλωμαρίτης, με υπηρεσιακά στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τις εργασίες εκσκαφής του σκάμματος θεμελίωσης.

Το έργο που κατασκευάζεται αποτελείται από δύο κτίρια σε σχήμα Γ. Το ένα κτίριο είναι ισόγειο (κτίριο Β) και το άλλο (κτίριο Α), αποτελείται από ένα τμήμα ισόγειο και ένα τμήμα διώροφο με υπόγειο . Το οικόπεδο στο οποίο πρόκειται να ανεγερθεί το Κέντρο Υγείας έχει εμβαδόν 3.795,27 τ.μ. Η συνολική κάλυψη του έργου είναι 771,50 τ.μ. και η συνολική δόμηση 963,03 τ.μ.

Το κτίριο Β έχει κάλυψη 193,60 τ.μ. και αποτελείται από Μαιευτικό, Οδοντιατρικό, Παιδιατρικό, Αναμονή Παιδιατρικού, Ιατρείο 1ο, Αναμονή Παιδιατρικού και W.C.

Το κτίριο Α έχει κάλυψη 539,40 τ.μ., δόμηση 769,43 και αποτελείται από Υπόγειο, Ισόγειο και Α΄ όροφο. Το Υπόγειο έχει εμβαδόν 385,03 τ.μ. και αποτελείται από τους εξής χώρους: Χώρο Η/Ζ, Υδροστάσιο, Λεβητοστάσιο, Ανελκυστήρα, Τεχνικό Χώρο, Αποθήκες, Χώρο Καθαρών και Ακαθάρτων. Το Ισόγειο έχει εμβαδόν 508,28 τ.μ. και αποτελείται από το Ακτινολογικό, την Αίθουσα Μικροεπεμβάσεων, τα Ακάθαρτα, την Αποστείρωση, την Αναμονή Α΄ Βοηθειών, το Φαρμακείο, την Αίθουσα Εργασίας αδερφής, την Γραμματεία, W.C., το Μικροβιολογικό, 6 Ιατρεία και την Αίθουσα αναμονής. Ο Α΄ όροφος έχει εμβαδόν 261,15 τ.μ. και αποτελείται από τους εξής χώρους : Δωμάτιο Εφημερεύοντος, Αποθήκη, Οικονομική Διαχείριση, Νοσηλεία 1, Νοσηλεία 2, Γραφείο Διευθυντή, Γραμματεία, Διοικητική Υπηρεσία και W.C. Το ποσό της υπογραφείσας σύμβασης είναι 1.439.400,92 ευρώ.

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ