16.2 C
Trikala
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Περισσότεροι από 195 χιλιάδες πολίτες ωφελήθηκαν από την Ψηφιακή Αλληλεγγύη

Ολοκληρώνεται αύριο και τυπικά η δράση της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που υλοποίησε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, η οποία προσέφερε δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο, δωρεάν εξοπλισμό πληροφορικής και κατάρτιση σε περισσότερους από 195 χιλιάδες πολίτες, ενώ συνεργάστηκαν περισσότερες από 370 επιχειρήσεις τεχνολογίας κάθε μεγέθους.

- Advertisement -

 

Επιδιώκοντας τη μείωση του ψηφιακού χάσματος και του ψηφιακού αναλφαβητισμού και στο πλαίσιο υλοποίησης της «Ψηφιακής Στρατηγικής 2014-2020», το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), ενεργώντας ως Δικαιούχος, υλοποίησε, σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε. (ΕΔΕΤ), την δράση «Ψηφιακές Υπηρεσίες Αλληλεγγύης στις 8 Περιφέρειες Αμιγούς Σύγκλισης».

 

Οι ψηφιακές υπηρεσίες αλληλεγγύης έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες πληθυσμού οι οποίες, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν υποστεί σοβαρές εισοδηματικές απώλειες και κινδυνεύουν να καταστούν «ψηφιακά αναλφάβητες» να αποκτήσουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) καθώς και την δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο. Η συγκεκριμένη δράση αφορούσε στις οκτώ (8) περιφέρειες αμιγούς σύγκλισης της χώρας, όπου συμπεριλαμβάνονται η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη και πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός κουπονιού (voucher) «Ψηφιακής Αλληλεγγύης», το οποίο ανταλλάχθηκε από τους δικαιούχους στις επιχειρήσεις που ανέλαβαν την υλοποίηση της δράσης. Δικαιούχοι του κουπονιού ήταν δυνητικά όλοι οι ωφελούμενοι πολίτες του κοινωνικού μερίσματος που κατοικούν στις 8 Περιφέρειες Αμιγούς Σύγκλισης (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη), όπως ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία και τηρούνται στο ηλεκτρονικό αρχείο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ). Συγκεκριμένα, οι δικαιούχοι πολίτες μέσω της δράσης αυτής είχαν την δυνατότητα:

  • να διατηρήσουν ή να αποκτήσουν διαδικτυακή σύνδεση για 12 μήνες με την παροχή συνδρομής για ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο (12ευρώ/μήνα)
  • να αποκτήσουν τον απαιτούμενο βασικό εξοπλισμό πρόσβασης στο διαδίκτυο, δηλαδή ηλεκτρονικό υπολογιστή τύπου tablet ή φορητό υπολογιστή τύπου netbook ή laptop (230ευρώ)
  • να καταρτισθούν στις βασικές δεξιότητες χρήσης των Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) από πιστοποιημένους εκπαιδευτές. (60ευρώ-προαιρετικά)

 

Αναλυτικά, η δράση της Ψηφιακής Αλληλεγγύης, με προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων ευρώ είχε τα εξής αποτελέσματα και ωφελούμενους:

  • Νέες διαδικτυακές συνδέσεις: 175.240
  • Απόκτηση εξοπλισμού: 195.840
  • Συμμετοχές σε πρόγραμμα κατάρτισης: 7.119
  • Η «Ψηφιακή Αλληλεγγύη» υλοποιήθηκε στις 8 επιλεγμένες περιφέρειες της Ελλάδος, και η συμμετοχή των ωφελουμένων υπήρξε σημαντικότατη. 372 μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα έλαβαν μέρος ως προμηθευτές εξοπλισμού, 7 μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών λειτούργησαν ως προμηθευτές σταθερής και κινητής ευρυζωνικής σύνδεσης (4G, ADSL) και 733 σύμβουλοι εκπαίδευσης συμμετείχαν για την παροχή εκπαιδευτικών σεμιναρίων στους ωφελούμενους, που αιτήθηκαν υποστήριξης.
  • Η διάρκεια της Δράσης, έως τα τέλη Οκτωβρίου 2015 έδωσε τη δυνατότητα σε 840 πολίτες να γνωρίσουν τον ψηφιακό κόσμο κάνοντας χρήση των δυνατοτήτων του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και πραγματοποιώντας ηλεκτρονικές συναλλαγές.
  • Συντριπτικό ποσοστό αυτών διατήρησε τη σύνδεση και μετά το πέρας της επιδότησης, αδιάψευστο στοιχείο ότι η Δράση αντιμετώπισε ουσιαστικά την ανάγκη αυτής της κοινωνικής ομάδας για συμμετοχή στην κοινωνία της πληροφορίας.

 

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), ως πρωτοπόρο στη χώρα στις ψηφιακές εφαρμογές, ανέλαβε συνολικά τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υποστήριξη πληροφοριακής υποδομής του έργου μέσω δραστηριοτήτων και προγραμμάτων τηλεπικοινωνιών, πρότυπης πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του τεχνικού κόσμου και των πολιτών ώστε να διεκπεραιωθεί το έργο. Σε πρώτο στάδιο, ενεργοποίησε το μηχανισμό για την προώθηση της λειτουργίας της «Ψηφιακής Σύγκλισης» μέσω της προμήθειας του κουπονιού Ψηφιακής Αλληλεγγύης στους Δικαιούχους Κοινωνικού Μερίσματος. Στη συνέχεια, παρείχε υποστήριξη στους εμπλεκόμενους προμηθευτές (WIND, VODAFONE, COSMOTE, GERMANOS,

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ