21.4 C
Trikala
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Στο Baia Mare της Ρουμανίας το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων (ΦΩΤΟ)

Το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης ” σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σύμπραξης Comenius στο Baia Mare της Ρουμανίας

- Advertisement -

Η έβδομη και συγχρόνως τελευταία συνάντηση των συμμετεχόντων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius “Learn to Learn! Develop your Autonomy in Learning!” πραγματοποιήθηκε στην πόλη Baia Mare  της βορειοδυτικής Ρουμανίας από τις 25 έως τις 30 Απριλίου 2015 σε συνεργασία με τους ακόλουθους εταίρους:
Από την Ιταλία το σχολείο ‘Istituto di Istruzione Superiore E.Usuelli Ruzza’, από την Τουρκία το σχολείο ‘ Maltepe Kiz Teknik ve Meslek Lisesi’, από την Πολωνία το σχολείο ‘Liceum w Zespole Szkol Gimnazjum I Liceum Ogolnoksztalcace w Dobrzejewice’, από την Λετονία το σχολείο ‘Vecpiebalgas Vidusskola’, από το νησί Reunion της Γαλλίας το σχολείο ‘Legt de Verger’, από την Ελλάδα το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων ‘ Οδυσσέας Ελύτης ‘ και τέλος από την διοργανώτρια Ρουμανία, που αποτελεί και τη συντονίστρια χώρα του προγράμματος, το σχολείο ‘Colegiul Tehnic George Baritiu’.
Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της τελικής, πλέον, συνάντησης, η οποία, σημειωτέον, διακατεχόταν από ποικίλα συναισθήματα κυρίως συγκίνησης και ανταλλαγής συνεχών φιλοφρονήσεων, οι μαθητές όλων των χωρών διαγωνίστηκαν στην καταγραφή portfolios με κεντρικό θέμα την προσωπική εξέλιξή τους στα δύο χρόνια διάρκειας του προγράμματος, όσον αφορά στη βελτίωση της αυτονομίας τους στην Αγγλική γλώσσα. Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικά video clips, τα οποία αποτελούσαν ομαδο-συνεργατική προσπάθεια της διοργανώτριας χώρας, με σκοπό την εξοικείωση των επισκεπτών με την ιστορία – πολιτισμό καθώς και την παράδοση της Ρουμανίας. Με το ίδιο σκεπτικό οι φιλόξενοι οικοδεσπότες μας φρόντισαν να μας επιδείξουν πολλές μοναδικές ομορφιές του τόπου τους διοργανώνοντας ημερήσιες εκδρομές στις παρακείμενες ορθόδοξες Μονές κι εκκλησίες της περιοχής και τέλος στην γειτονική πανεπιστημιούπολη Cluj Napoca -ανεπίσημη πρωτεύουσα της Τρανσυλβανίας και διάσημη για το περίφημο Babes- Bolyai University το μεγαλύτερο και δημοφιλέστερο στη χώρα. Φυσικά, δημιουργήθηκε επίσης το έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο του Language Minimum Phrasebook, το οποίο αυτή την φορά περιλάμβανε  τις αντίστοιχες Ρουμανικές λέξεις και την μετάφρασή τους στα Αγγλικά, όπως αυτές προέκυψαν από την συνεργασία των παιδιών που συμμετείχαν στην επικείμενη συνάντηση. Η παρουσίαση καθώς και ο σχεδιασμός ολόκληρου του λεξικού αποτέλεσε τον καρπό της ελληνικής συμμετοχής στο Πρόγραμμα και οι μαθητές μας απέσπασαν τα συγχαρητήρια όλων των εταίρων για την προσπάθεια τους, κάνοντας για μια ακόμη φορά περήφανους τους συνοδούς καθηγητές τους.

Αποκορύφωμα της επίσκεψης αυτής υπήρξε η διοργάνωση της αποχαιρετιστήριας εκδήλωσης με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των 7 χωρών, εκπαιδευτικών και μαθητών, οι οποίοι παρουσίασαν με μεγάλη συγκίνηση και συναισθηματική φόρτιση χορούς και τραγούδια βγαλμένα από την παράδοση και τα έθιμα τους. Τέλος δεσμεύτηκαν να πασχίσουν όλοι προκειμένου να διασφαλίσουν ανάλογες συνεργατικές δραστηριότητες στο εγγύς μέλλον. Μόνον οι νέοι μορφωμένοι εκπρόσωποι όλων των κρατών είναι ικανοί να χτίσουν τα θεμέλια του καινούργιου οικοδομήματος που χρειάζεται η νέα Ενωμένη Ευρώπη και θα πρέπει αναμφίβολα να συνειδητοποιήσουμε πόσο απίστευτα τυχεροί είμαστε εμείς που συμμετέχουμε σε τέτοια Ευρωπαϊκά Προγράμματα ήταν τα λόγια που κυριάρχησαν στα στόματα όλων. Η μοναδική μελαγχολική νότα της συνάντησης ήταν η κοινή διαπίστωση ότι πολύ δύσκολα θα βρεθούν ξανά τέτοιες πετυχημένες ομάδες μαθητών αλλά και καθηγητών ώστε να λειτουργήσει τόσο πετυχημένα το πνεύμα συνεργασίας και αλληλοκάλυψης που διείπε ολόκληρο το Πρόγραμμα από την  πρώτη μέρα της έναρξής του!!

Από το 3ο Γενικό Λύκειο συμμετείχαν ο Δ/ντής κος Ευάγγελος Αργυρόπουλος, η κα Σαμαρά Μαρία, καθηγήτρια ΠΕ06 και η κα Christine Furness – Ρουσιαμάνη, καθηγήτρια ΠΕ06 και συντονίστρια του προγράμματος. Οι μαθητές και μαθήτριες που για μια ακόμη φορά εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο αλλά και την χώρα τους Βλαχοκώστα Ευτυχία, Νταούλα Βένια, Ζωγράφος Κωνσταντίνος, Κουτελίδα Κωνσταντίνα και Σπανιάς Γιώργος παραθέτουν τις αναμνήσεις κι εμπειρίες τους με τον δικό τους μοναδικό γλαφυρό τρόπο…

 

Όσο ήμουν ακόμη στην 1η Λυκείου μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχω στο πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών Comenius με τίτλο “Learn to Learn! Develop your Autonomy in Learning!” Αρχικά πίστευα ότι ο κύριος στόχος του προγράμματος αυτού ήταν τα ταξίδια, όμως έπειτα κατάλαβα ότι πρόκειται για πολλά περισσότερα. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η αυτονομία στη μάθηση, την οποία εγώ και οι συμμαθητές μου πιστεύω ότι καταφέραμε έστω να προσεγγίσουμε, έπειτα από πολύωρες συναντήσεις στις οποίες παραβρίσκονταν και οι υπεύθυνες καθηγήτριες με σκοπό την υλοποίηση διαφόρων εργασιών π.χ. δημιουργία ταινιών, δημιουργία λεξικού και δημιουργία τράπεζας δραστηριοτήτων για την εκμάθηση των αγγλικών. Έπειτα από πολλές εργασίες, ήρθε η στιγμή που όλοι περιμέναμε – το ταξίδι! Είχαμε την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσουμε το σχολείο μας, να γνωρίσουμε ανθρώπους από διάφορες χώρες και ταυτόχρονα τα ήθη, τα έθιμα και τον πολιτισμό τους.

Βένια Νταούλα

Πέρυσι μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχω σε ένα σχολικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το Comenius,   και αμέσως, χωρίς δεύτερη σκέψη, άρπαξα την ευκαιρία. Έτσι μαζί με το σχολείο μου, το 3ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων ‘Οδυσσέας Ελύτης’, επισκεφθήκαμε την Ρουμανία. Η επίσκεψή μας αποτέλεσε μια πρωτόγνωρη και ξεχωριστή εμπειρία για μας καθώς δεν περιορίστηκε μόνο στον μαθησιακό χαρακτήρα αλλά μπορέσαμε και επεκταθήκαμε παραπέρα από αυτόν. Αρχικά γνωρίσαμε μια υπέροχη και ξεχωριστή χώρα από την δική μας, με πανέμορφα μνημεία, εκκλησίες, ένα ξεχωριστό αλατωρυχείο (Turda) και μια ιδιαίτερη πανεπιστημιούπολη το Cluj Napoca. Σπουδαία όμως μπορεί να σημειωθεί ότι υπήρξε και η επαφή μας με το σχολείο και τις εργασίες όπως το Language Minimum (λεξικό) με το οποίο μάθαμε εκφράσεις της γλώσσας των άλλων χωρών. Τέλος, η επαφή μας με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ( Ιταλία, Γαλλία, Πολωνία, Λετονία ,Τουρκία) ήταν καθοριστικής σημασίας, καθώς μοιραστήκαμε μαζί τους στιγμές που θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στις μνήμες όλων μας. Επιστρέψαμε λοιπόν πλουσιότεροι, έχοντας δει και κάνει πολλά, αλλά το σημαντικότερο απ’ όλα, έχοντας αναπτύξει φιλίες με παιδιά που δεν πρόκειται να ξεχάσουμε ποτέ.

 

Ευτυχία Βλαχοκώστα
Ταξίδι στην Ρουμανία

 

Μία μοναδική εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους όσους συμμετείχαν. Το ταξίδι στην Ρουμανία έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να επικοινωνήσουν με μαθητές από άλλες χώρες, να επεκτείνουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και να γνωρίσουν λαούς με διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμό. Επίσης, η επαφή με μαθητές του εξωτερικού μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι, παρά την διαφορετική νοοτροπία και το διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι κοινά. Είναι χαρά μας που συνεργαστήκαμε μαζί τους, που γνωρίσαμε τους υπέροχους τόπους και τις παραδόσεις τους και βιώσαμε τον τρόπο ζωής τους. Αξίζει να αναφερθεί, ωστόσο, η έλλειψη συντονισμένων ενεργειών προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα τους. Τέλος, η μη καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας από ορισμένους μαθητές καταστούσε ενδεχομένως δύσκολη την μεταξύ μας επικοινωνία και την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, ευτυχώς όμως όχι σε έντονο βαθμό.

Κάνοντας έναν γενικότερο απολογισμό και παραβλέποντας τις όποιες δυσκολίες και προβλήματα, διαπιστώνουμε ότι ήταν ένα συναρπαστικό Ευρωπαϊκό ταξίδι γεμάτο χρώματα, μουσική, τραγούδι, γνώση και εμπειρίες που οδηγό είχε την αγάπη μας για την εκπαίδευση. Το πρόγραμμα αποτέλεσε τον καταλύτη για να καταρριφθούν στερεότυπα και προκαταλήψεις και να εξασφαλιστούν ανοικτοί δίαυλοι επικοινωνίας και ουσιαστικής συνεργασίας με άλλους ανθρώπους. Με την μεταξύ μας συνεργασία οδηγούμαστε στην προσωπική μας εξέλιξη σε ενεργούς Ευρωπαίους πολίτες, που εκτιμούν τους άλλους πολιτισμούς, σέβονται το διαφορετικό και αισθάνονται περήφανοι για τον τόπο τους.

Κωνσταντίνα Κουτελίδα

Μάθημα ζωής

Κάποιοι λένε πως τα ταξίδια είναι μάθημα ζωής. Έτσι λοιπόν και εμείς στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού σχολικού προγράμματος, με το όνομα Comenius, αποφασίσαμε να μάθουμε εάν είναι αλήθεια. Το ταξίδι από την αναμονή στο αεροδρόμιο για να πετάξουμε για Βουδαπέστη μέχρι την αποβίβαση από το λεωφορείο στα Τρίκαλα στις 2 το πρωί ήταν μία περιπέτεια βαθιά χαραγμένη και στο μυαλό μας αλλά και στις καρδιές μας. Μέσω του ταξιδιού μπορέσαμε να δούμε έναν κόσμο αλλιώτικο από το δικό μας. Μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε 2 χώρες (Ουγγαρία, Ρουμανία). Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε με άτομα τα οποία ενστερνίζονται μια τελείως διαφορετική κουλτούρα από τη δικιά μας, για την ακρίβεια 5 διαφορετικών χωρών (Ρουμανία, Ιταλία, Λετονία, Τουρκία, Πολωνία) . Μας δόθηκε η ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα όσο βρεθήκαμε στους διαδρόμους του σχολείου εκεί. Μας δόθηκε η ευκαιρία να ξεφύγουμε από την μονοτονία της καθημερινότητας μας. Μας δόθηκε η ευκαιρία να διδαχτούμε μια ξένη γλώσσα αλλά και να διδάξουμε την δικιά μας. Μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε άτομα με τα οποία τώρα πια έχουμε μία στενή σχέση παρά την πολύ μικρή επαφή των 5 ημερών. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε την ζωή σε μία άλλη χώρα από πρώτο χέρι. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψουμε σαν ομάδα. Αυτές λοιπόν είναι μερικές από τις ευκαιρίες που μας δόθηκαν σαν ομάδα. Αν ρωτάτε εμένα πιστεύω τις αξιοποιήσαμε στο έπακρο όλες τους και γυρίσαμε πίσω με ένα μάθημα το οποίο δεν μπορούν να προσφέρουν διδακτικές ώρες πίσω από ένα θρανίο. Τέλος οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μας στις συνοδούς καθηγήτριες μας κ. Σαμαρά κ. Φέρνες που μας δέχτηκαν σε αυτό το ταξίδι και τον διευθυντή του σχολειού μας κ. Αργυρόπουλο.

           Γιώργος Σπανιάς

 

Αν κάποιος μου έλεγε ότι λαμβάνοντας συμμετοχή στο πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών, θα βίωνα μία από τις πιο όμορφες και συναρπαστικές εμπειρίες της ζωής μου, σίγουρα δεν θα τον πίστευα με τίποτα. Ορίστε όμως που ο καιρός πέρασε και επιστρέψαμε από αυτό το υπέροχο ταξίδι στην πανέμορφη Ρουμανία. Οι εμπειρίες και τα συναισθήματά μας είναι αδύνατο να αποτυπωθούν στο χαρτί. Οι πολυάριθμες δραστηριότητες, τα μοναδικά αξιοθέατα, και οι αξέχαστες φιλίες συνέθεσαν ένα ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα που μας προσέφερε πολλά περισσότερα από την αυτονομία στην μάθηση, που ήταν και ο σκοπός του προγράμματος. Συνολικά, το πρόγραμμα μας βοήθησε να αναπτύξουμε πτυχές την προσωπικότητάς μας που είναι αδύνατο να καλλιεργηθούν στην καθημερινότητα μας πίσω από ένα θρανίο. Συνεργασία, αλληλεγγύη, σεβασμός, αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα, είναι μερικές μόνο από αυτές τις πτυχές που ενισχύθηκαν σε σημαντικό βαθμό. Χαρακτηριστική προσωπική μου εμπειρία είναι η παρουσίαση που είχα αναλάβει. Αρχικά, είχα ενδοιασμούς και αρκετό άγχος, αλλά από την στιγμή που άρχισα να μιλάω και καθώς περνούσε η ώρα κατόρθωσα να πετύχω ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Το τελικό χειροκρότημα, ωστόσο, καθώς και τα σχόλια επιδοκιμασίας από μαθητές και καθηγητές ήταν μια εμπειρία πρωτόγνωρη και αλησμόνητη για μένα. Πραγματικά, αν μου ζητούσαν να συμμετέχω σε ένα παρόμοιο πρόγραμμα την επόμενη χρονιά και αν η Τρίτη Λυκείου δεν ήταν τόσο απαιτητική και εξαντλητική για εμάς, θα πετούσα την σκούφια μου!!!

Κωνσταντίνος Ζωγράφος

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ