26.6 C
Trikala
Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

28ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η μετακίνηση μαθητών (students’ mobility) στο Saronno της Ιταλίας, στo πλαίσιο υλοποίησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+/KA2, στο οποίο το σχολείο μας λαμβάνει ενεργό μέρος ως εταίρος.

- Advertisement -

Η ομάδα μας ξεκίνησε το ταξίδι της στις 22 Νοεμβρίου για την Αθήνα, απ’ όπου πήραμε το αεροπλάνο με τελικό προορισμό το Μιλάνο. Από εκεί, φτάσαμε σιδηροδρομικώς το απόγευμα στο Saronno, μια όμορφη κωμόπολη της Βόρειας Ιταλίας. Συναντηθήκαμε με τους υπόλοιπους «συνοδοιπόρους» σε αυτό το ευρωπαϊκό ταξίδι, εκπαιδευτικούς από την Τσεχία, την Τουρκία και τη Γαλλία, μαθητές από την Τουρκία καθώς και με τους Ιταλούς οικοδεσπότες μας.

Την επόμενη μέρα, επισκεφθήκαμε το σχολείο που θα μας φιλοξενούσε όλη την εβδομάδα. Οι μαθητές μας ενσωματώθηκαν στην Α΄τάξη του Γυμνασίου Bascape. Εκεί γνώρισαν την υπεύθυνη καθηγήτρια κα Emanuela Pellegatta, συναντήθηκαν με τους μαθητές που θα τους φιλοξενούσαν, οι οποίοι τους ήταν ήδη γνώριμοι από την αντίστοιχη μετακίνησή τους στην Ελλάδα το Φεβρουάριο, ξεναγήθηκαν στο σχολείο και μετά το θερμό καλωσόρισμα από τους οικοδεσπότες μας, το Δήμαρχο και την ευρωβουλευτή Lara Comi, άρχισαν τα μαθήματα. Από το μεσημέρι έως τις 9.30 το βράδυ φιλοξενήθηκαν στα σπίτια των Ιταλών συμμαθητών τους και έζησαν από κοντά το καθημερινό τους πρόγραμμα, τις συνήθειές τους και την ιταλική κουζίνα! Έπειτα γύρισαν στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.

Ακολουθώντας το ίδιο πρόγραμμα καθημερινά, οι επόμενες ημέρες κύλησαν ομαλά, με την πλήρη ένταξή τους στο σχολικό πρόγραμμα και τους Ιταλούς «αντιπροσώπους» συμμαθητές τους να στέκονται κοντά τους και να είναι πρόθυμοι να τους κάνουν να αισθανθούν άνετα! Οι συντονιστές Ιταλοί ξενάγησαν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς στα σχολεία Ignoto Militi, C. Collodi και G. Rodari, παρουσίασαν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, εργάστηκαν πάνω σε θέματα του Erasmus και προχώρησαν στο σχεδιασμό της επόμενης κινητικότητας. Την Τρίτη 24/11 και την Παρασκευή 27/11, όλα τα μέλη των αποστολών ξεναγήθηκαν στο Μιλάνο, το κάστρο, τον καθεδρικό ναό Duomo, το αρχαιολογικό μουσείο, τις εκκλησίες και την αγορά του. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στις αποστολές το μουσείο Leonardo Da Vinci, όπου εκτίθενται σχέδια και εφευρέσεις του μεγάλου ζωγράφου, επιστήμονα και εφευρέτη και περιλαμβάνει ενότητες για τη μουσική, την επικοινωνία, το διάστημα…..

Την τελευταία μέρα, ανταλλάξαμε δώρα, χορέψαμε και αποχαιρετιστήκαμε σε κλίμα συγκίνησης!

Μέσα από αυτό το ταξίδι, οι μαθητές μας έζησαν μια μοναδική εμπειρία, ξανασυνάντησαν φίλους από προηγούμενα ταξίδια του προγράμματος, χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους στα Αγγλικά για να επικοινωνήσουν, εργάστηκαν πάνω σε επίσημες ιστοσελίδες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Erasmus, αντάλλαξαν απόψεις, ισχυροποίησαν φιλίες. Όλοι εμείς γίναμε πραγματικά μέλη της οικογένειας του Erasmus και αποκομίσαμε οφέλη, γνώσεις και εντυπώσεις που θα μας ακολουθούν όλη μας τη ζωή!