24.6 C
Trikala
Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024

5ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ των αιρετών μελών του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων

 Ουρανίας Παπαζεύκου(τακτικό) και Βασίλη Παππά(αναπληρωματικό), εκλεγμένων με το Ψηφοδέλτιο της

- Advertisement -

 ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ(ΣΥΝΕΚ)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στις 06-04-2023 η 5η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων. Τα θέματα ημερήσιας διάταξης και οι αποφάσεις ανά θέμα είναι:

  1. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου μόνιμων εκπαιδευτικών: εξετάστηκαν 21 αιτήσεις άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου μονίμων εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
  2. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου αναπληρωτών εκπαιδευτικών: εξετάστηκαν 7 αιτήσεις άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
  3. Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών: εξετάστηκαν 3 αιτήσεις αναγνώρισης προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
  4. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: εξετάστηκαν 3 αιτήσεις συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
  5. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων μονίμων εκπαιδευτικών εξετάστηκαν 2 αιτήσεις συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων μονίμων εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
  6. Υπολογισμός οργανικών κενών και πλεονασμάτων (αριθμητικές υπεραριθμίες) ανά σχολική μονάδα για το σχολικό έτος 2023-2024. Το ΠΥΣΔΕ Τρικάλων προχώρησε στην κύρωση πινάκων οργανικών κενών και πλεονασμάτων για την έναρξη διαδικασίας ρύθμισης υπεραριθμιών και τοποθετήσεων σε οργανικά κενά. Ο πίνακας που αναρτήθηκε στη σελίδα της ΔΔΕ Τρικάλων ήταν αποτέλεσμα των δεδομένων που καταχώρησαν τα σχολεία στο σύστημα «ΑΘΗΝΑ» σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της ΔΔΕ(3598/Φ.33) και εγκρίθηκε ομόφωνα. Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών ρυθμίζονται από τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996, άρθρο 14, όπως το άρθρο αυτό έχει τροποποιηθεί ή συμπληρωθεί μεταγενέστερα με το άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997. Επιπλέον διευκρινιστικές πληροφορίες αναφέρονται στο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ 84582/Δ2/20-06-2013 με θέμα «Διευκρινιστικές οδηγίες για τοποθετήσεις και ρύθμιση υπεραριθμιών εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης» και στο έγγραφο 25894/Ε2/21-02-2020 με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με το ν. 4653/2020 (ΦΕΚ 12Α’)». Ειδικότερα για τον κλάδο ΠΕ04 ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 36 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) το εξής: «στο άρθρο 14 του Π.Δ.50/1996(Α΄ 45), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του Π.Δ.100/1997 (Α΄ 94), προστίθεται παράγραφος 13 ως εξής: «Για τη διαπίστωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών και τη ρύθμισή της σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04(Φυσικών, Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων, Γεωλόγων) αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν.» Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η λέξη «ρύθμιση» αναφέρεται σε όλη τη διαδικασία από τη διαπίστωση της υπεραριθμίας ως και την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών(111364/E2/03-07-2018). Ενώ σύμφωνα με το αρ.πρωτ. 60818/Δ2/27-05-2011, οι τοποθετήσεις των υπεραρίθμων όπως και οι βελτιώσεις, οι τοποθετήσεις των νεομετατιθέμενων και όσων εκπαιδευτικών βρίσκονται στη διάθεση ΠΥΣΔΕ στον κλάδο ΠΕ04 θα γίνουν κατά κλάδο και ειδικότητα, σύμφωνα με τις αρ. 45686/Δ2/14-4-20101 και 3508/Δ2/14-01-2010 εγκυκλίους για υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων. Με την ανακοίνωση του πίνακα καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί ανήκουν οργανικά σε Σχολικές Μονάδες της Δ.Ε. Τρικάλων (είτε υπηρετούν σε αυτές, είτε όχι), σε κλάδο και ειδικότητα που έχει διαπιστωθεί υπεραριθμία και επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι, να υποβάλλουν σχετική αίτηση στη Δ.Ε. Τρικάλων από 07-04-2023 έως 12-04-2023 και ώρα 14:00. Οι αιτήσεις θα αποστέλλονται υπογεγραμμένες και σκαναρισμένες από τα προσωπικά e-mail των εκπαιδευτικών στο e-mail της Δ.Ε. Τρικάλων mail@dide.tri.sch.gr. Η αίτηση και το σχετικό έγγραφο με αρ.πρωτ.4154/Φ33/06/04/20233 βρίσκονται αναρτημένα στη σελίδα της ΔΔΕ Τρικάλων. Kαλούμε τους συναδέλφους  να ελέγξουν πρώτα τα κενά και τις υπεραριθμίες στο σχολείο τους και να ενημερώσουν για  όποιο πρόβλημα υπάρχει τους αιρετούς και την ΕΛΜΕ Τρικάλων. Έτσι θα βοηθήσουν στον εντοπισμό των προβλημάτων και στην καλύτερη δυνατή άσκηση ελέγχου στη Διοίκηση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Επειδή η κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη από μια σειρά αποτυχιών (ακρίβεια, αποτυχημένη διαχείριση πανδημίας, υποκλοπές, πληθωρισμός, έγκλημα στα Τέμπη κ.α. ) ξαφνικά ανακάλυψε ότι χρειάζονται διορισμοί στην εκπαίδευση. Βέβαια χρειάζονται διορισμοί πολλοί περισσότεροι στην εκπαίδευση, όπως και στην υγεία, στους σιδηροδρόμους κ.α. Το σκέφτηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών και δεν ξέρουμε αν προλαβαίνουν τις ημερομηνίες. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, το υπουργείο αναμένεται να ζητήσει τον κατ΄ εξαίρεση διορισμό των 3.770 εκπαιδευτικών, που είχε εξαγγείλει πριν από λίγες μέρες η υπουργός.  Να σημειώσουμε ξανά ότι οι διορισμοί που προανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα προέλθουν από τους παλιούς πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ που ισχύουν έως τα τέλη Αυγούστου του 2023. Αντίθετα οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη σχολική χρονιά 2023/24 θα γίνουν από τους νέους πίνακες που αναμένεται να είναι έτοιμοι τον Ιούνιο. Και ενώ το εμπόριο ελπίδας καλά κρατεί, λίγο πριν τις εκλογές στους αδιόριστους η  κατάσταση στους νεοδιόριστους/ες είναι τελείως διαφορετική, που αν και έχουν συμπληρώσει τη διετία που προβλέπει ο νόμος, η  πολιτική ηγεσία του υπουργείου  δεν τους μονιμοποίησε, ως όφειλε. Τους χρησιμοποιεί για να ξεκινήσει την αξιολόγηση, θεωρώντας τους πιο ευάλωτους/ες, αφού τους/τις κρατά ομήρους με την μη μονιμοποίησή τους εδώ και μήνες. Η κυβέρνηση επιχειρεί να αξιοποιήσει τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους ως «Δούρειο Ίππο» για να γενικεύσει την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης. Η μάχη του κλάδου κατά της αξιολόγησης συνεχίζεται και ήδη μετρά σημαντικές νίκες καθώς, στις περιοχές που ξεκίνησε η διαδικασία, η πλειοψηφία των νεοδιόριστων συναδέλφων συντάσσεται με τις αποφάσεις του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή και στις στάσεις εργασίας της Ομοσπονδίας. Οι απειλές και ο εκφοβισμός από τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση δεν έχουν «πιάσει τόπο». Η κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών βρίσκει εμπόδια και δεν θα περάσει. Στα πλαίσια αυτά η ΟΛΜΕ καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς σύσσωμους/ες να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση:

  • Να υπογράψουν μαζικά την δήλωση απεργίας – αποχής από την ατομική αξιολόγηση όλες και όλοι και όχι μόνο οι νεοδιόριστες/οι.
  • να μην παρασύρονται από τους «καλοθελητές» που απαξιώνουν το όπλο της απεργίας-αποχής και να ακούνε μόνο τις θέσεις της ΟΛΜΕ
  • να συμμετάσχουν στις προκηρυγμένες στάσεις εργασίας, σε περίπτωση που οι σύμβουλοι – αξιολογητές εμφανιστούν στα σχολεία και
  • οι νεοδιόριστες/οι να μην συμμετάσχουν σε καμία συνάντηση με τους συμβούλους τους, δια ζώσης ή διαδικτυακή.

Απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων, τις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, χρειάζονται ξεκάθαρες και δυναμικές απαντήσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα με μαζικούς και ενωτικούς αγώνες! Ο αγώνας για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 θα είναι μαζικός, ενωτικός και διαρκής! Είναι αγώνας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ