22.2 C
Trikala
Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Μεγάλη εορτή η αυριανή Κυριακή των Αγίων Μυροφόρων Γυναικών

Η ευαγγελική περικοπή (Μαρκ. κεφ.15 στιχ.43-47-κεφ.16 στιχ. 1-8), περιγράφει την αποκαθήλωση του Ιησού από του Σταυρού, την τριήμερο αυτού Ταφή και την ένδοξο Ανάσταση, τα ύψιστα αυτά δόγματα της αμωμήτου Ορθοδόξου πίστεώς μας. Άξιοι λειτουργοί και υπηρέτες αυτών των μεγάλων γεγονότων και μυστηρίων έγιναν χάριτι θεία ο από Αριμαθείας Ιωσήφ μετά του Νικοδήμου και αγαθοί άγγελοι της χαρμόσυνης Αναστάσεως οι Μυροφόρες Γυναίκες, για τούτο και η Αγία μας Εκκλησία ονομάζει την Τρίτη Κυριακή μετά το Πάσχα, Κυριακή των Μυροφόρων.

- Advertisement -

Μετά την αποκαθήλωση του Ιησού από του σταυρού, οι Μυροφόρες γυναίκες, αγόρασαν αρώματα για να πάνε να αλείψουν το σώμα του Ιησού. Ήρθαν στο μνήμα «λίαν πρωί της μιάς Σαββάτων», μόλις ανέτειλε ο ήλιος, και έλεγαν μεταξύ τους: «Ποιος θα μας κυλήσει την πέτρα από την είσοδο του μνημείου;». «Και αναβλέψασαι, θεωρούσιν, ότι αποκεκύλισται ο λίθος, ήν γάρ μέγας σφόδρα». Και ω του θαύματος! Ο λίθος δι’ Αγγέλου «απεκυλίσθη» και έτσι οι γυναίκες εισήλθαν εντός του μνημείου για να αλείψουν με αρώματα το Πανάγιο και Πανακήρατο Σώμα του Ιησού.

Ο ετάζων καρδίας και νεφρούς, και τα βάθη των ανθρώπων γινώσκων, Αναστάς Κύριος και ο Θεός του παντός, αμείβει την αγαθή και γενναία διάθεση των αγίων Μυροφόρων γυναικών της σημερινής ευαγγελικής περικοπής με το να τις καταστήσει αυτές πρώτες κήρυκες της Αναστάσεώς Του. Ο φόβος και ο τρόμος των αγίων γυναικών μεταβάλλεται σε άφατο χαρά και αγαλλίαση και αμέσως τρέχουν για να αναγγείλουν, αυτές πρώτες την χαροποιό αγγελία, το μέγα και σωτήριο μήνυμα της θείας αναστάσεως του Λυτρωτού και Θεού στους αγίους αποστόλους, τους ένδεκα, στον Πέτρο και «πάσιν τοις λοιποίς».

Η γυναίκα ανυψώθηκε δια της θείας και ζωογόνου θρησκείας του Χριστιανισμού και παίρνει την αρμόζουσα την θέση της στην νέα θρησκεία του Υιού και Λόγου του Θεού, ο Οποίος έλαβε σάρκα, δανείστηκε σάρκα από την σάρκα της Παρθένου Μαρίας και έγινε άνθρωπος δια να ανυψώσει τον άνθρωπο στην αρχαία μακαριότητα. Ω! σημερινές γυναίκες, εσείς έχετε υψίστη αποστολή πλέον. Το έργο σας είναι μεγάλο και ιερό. Εσείς έχετε την δύναμη να δημιουργήσετε αφανώς νέους και νέες με ηθικές αξίες, καλούς ενάρετους και χρηστούς πολίτες, ψυχές απαλές. Το σπίτι, η κατ’ οίκον εκκλησία σας πρέπει να είναι και να λειτουργεί ως γυναικείο βασίλειο και να είναι το υφαντουργείο που να υφαίνει εντέχνως την ζωή, το φως και την αλήθεια που τόσο έχει ανάγκη η σημερινή κοινωνία. Μια και σήμερα ο λόγος δια την γυναίκα, μιμηθείτε την αγία κεχαριτωμένη αειπάρθενο Μαρία στην αληθινή ευσέβεια και ταπείνωση, την Άννα στη σωφροσύνη και την θεία λατρεία, την Ευνίκη, την Νόνα και την Εμμέλεια δια την ανατροφή των τέκνων τους, τις Μυροφόρες γυναίκες δια την τόλμη και την αγάπη προς τον Διδάσκαλό τους, τον Ιησού Χριστό, τις Σπαρτιάτισσες και την Ιουδίθ δια την αγάπη τους προς την Πατρίδα τους. Έτσι μόνο θα αποβείτε κι εσείς αληθινές χριστιανές, αληθινές ορθόδοξες γυναίκες, σύζυγοι, και μητέρες και τότε θα έχετε την εκτίμηση, τον σεβασμό και την αγάπη του κόσμου και προ πάντων την χάρη και ευλογία του Αναστάντος Ιησού. «Ού η χάρις και το άπειρον έλεος μετά πάντων ημών αδελφές μου».

Πρώτη Μυροφόρα είναι Μαρία η Μαγδαληνή·
από την οποία, ο Χριστός έβγαλε επτά δαιμόνια και γι’ αυτή τη μεγάλη ευεργεσία, ακολουθούσε συνέχεια και αγαπούσε με την καρδιά της τον Χριστό. Ονομαζόταν «Μαγδαληνή» γιατί καταγόταν από τα Μάγδαλα. Η Μαρία η Μαγδαληνή πέθανε στην Έφεσο, όπου την έθαψε ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος. Αργότερα, ο Βασιλεύς του Βυζαντίου, Λέων ο Σοφός, έφερε το άγιο λείψανό της στην Κωνσταντινούπολη.

Δεύτερη Μυροφόρα είναι η Σαλώμη·
για την οποία λένε ότι ήταν θυγατέρα του αγίου Ιωσήφ του Μνήστορα, πράγμα το οποίο πράγματι αληθεύει.

Τρίτη Μυροφόρα είναι η Ιωάννα·
η οποία ήταν γυναίκα του Χουζά· αυτός ο Χουζάς ήταν επίτροπος και οικονόμος μέσα στην οικία του βασιλιά Ηρώδη.

Τέταρτη Μυροφόρα είναι η Μαρία,
η αδελφή του Λαζάρου·
η οποία άλειψε τον Χριστό με το μύρο στο σπίτι της, όταν ο Κύριος ανέστησε τον αδελφό της, τον Λάζαρο.

Πέμπτη Μυροφόρα είναι η Μάρθα·
η αδελφή της Μαρίας και του Λαζάρου, η οποία πολλή προθυμία έδειξε προς τον Χριστό από την αρχή διακονώντας Τον με κάθε τρόπο και αναπαύοντάς Τον με τη φιλοξενία της.

Έκτη Μυροφόρα είναι η Μαρία, η γυναίκα του Κλωπά·
«Κλωπά», κάποιοι ονομάζουν τον Κλεώπα. Αυτή την Μαρία, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, «αδελφή της Θεοτόκου» την ονομάζει, λέγοντας για την Σταύρωση του Χριστού, αυτό το λόγο: «Στεκόντουσαν κοντά στον Σταυρό του Ιησού η μητέρα του και η αδελφή της μητέρας του» (Ιωάν. 19, 25). Πώς και γιατί αυτή η Μαρία ήταν αδελφή της Παναγίας; Ακούστε· Ο Ιωακείμ, ο πατέρας και γεννήτορας της Παναγίας, είχε έναν αδελφό, που απέθανε νωρίς, χωρίς όμως ν’ αποκτήσει παιδί.

Και, σύμφωνα με τον Νόμο του Μωϋσή, πήρε τη νύμφη του για γυναίκα του και έκαμε από εκείνη, αυτή την Μυροφόρο Μαρία. Από την Αγία Θεοπρομήτωρα Άννα, έκαμε την Παναγία Θεοτόκο. Ώστε, λοιπόν, «αδελφή της Παναγίας» μας, ήταν πράγματι αυτή, η λεγομένη «Μαρία τοῦ Κλωπᾶ», αλλά μόνο από την πλευρά του πατέρα, του Θεοπροπάτορα Ιωακείμ.

Εβδόμη Μυροφόρα είναι η Σωσσάνα·
για την οποία, κανείς από τους ιερούς Ευαγγελιστές δεν μας δίνει άλλα αναλυτικά στοιχεία. «Ήσαν και άλλες πολλές Μαθήτριες» και Μυροφόρες, όπως μας λέει ο Ευαγγελιστής Λουκάς «οι οποίες Τον διακονούσαν» (Λουκ. 8, 3 και Ματθ. 27, 55) δηλαδή τον Χριστό· αλλά οι Ευαγγελιστές δεν έγραψαν τα ονόματα όλων των Μαθητριών και Μυροφόρων γυναικών, γιατί απλά δεν υπήρχε τότε λόγος κατ’ αυτούς.

(ΠΗΓΕΣ: ekklisiaonline.gr, orthodoxianewsagency.gr)

 

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ