20 C
Trikala
Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

Το Twitter γίνεται ‘X’ – Γιατί ο Mr. Tesla αποφάσισε να αλλάξει το λογότυπο του Twitter;

Όχι δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο, διαβάσατε σωστά. Ο Elon Musk σε μια από τις 100 πλέον ‘μυστηριώδεις’ του αναρτήσεις έκανε λόγο για αλλαγή του λογότυπου του Twitter από το παγκοσμίως γνωστό λογότυπο με το πουλί, στο ιδιαίτερα σοβαρό και λιτό λογότυπο με το γράμμα ‘X’ που φαίνεται να είναι και το αγαπημένο του αν κρίνουμε από την χρήση του και σε άλλα project (π.χ. SpaceX). Μπορεί να φαίνεται ότι ο ιδιοκτήτης του Twitter βρισκόταν Σε σύνδεση KINO, έβγαλε ένα τυχαίο όνομα και το καθιέρωσε. Ωστόσο, μόνο τυχαία δεν είναι αυτή η αλλαγή και τους λόγους που έλαβε ο ιδιοκτήτες αυτή την τουλάχιστον τολμηρή απόφαση θα δούμε μαζί στη συνέχεια.

- Advertisement -

Το προφίλ του Elon Musk και γιατί εμείς δεν καταλαβαίνουμε το σχέδιο του;

Αρχικά, ας δούμε όλο το θέμα της αλλαγής του brand από την οπτική ενός μέσου ανθρώπου. Το Twitter είναι ίσως η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης (μαζί με το Facebook και το Instagram), όπου εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται τις απόψεις τους για διάφορα θέματα. Μετά την εξαγορά του Twitter από τον Elon Musk, θα μπορούσε να φανταστεί κανείς ότι θα εκμεταλλευόταν το brand και όλο το momentum που έχει η πλατφόρμα για να κάνει απόσβεση τα χρήματά του χωρίς μεγάλες αλλαγές και ρίσκο.

Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων και της SpaceX και της Tesla, δεν είναι καθημερινός άνθρωπος. Μιλάμε για έναν άνθρωπο που με την εξαγορά της PayPal από το eBay, έβγαλε 180 εκατομμύρια δολάρια και τα επένδυσε όλα στην SpaceX, την Tesla και την Solar City.

Είναι λογικό λοιπόν από την στιγμή που οι αποφάσεις του πάντα έχουν ως στόχο το όραμα και τα όνειρά του, να μην χωρά η λογική όπως εμείς τη φανταζόμαστε στο πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί.

 

Γιατί να αλλάξει το λογότυπο ενός κολοσσού των social media;

Και αν σας λέγαμε ότι αυτή η αλλαγή δεν είναι η πρώτη φορά που γνωστές εταιρείες έχουν αλλάξει brand. To Instagram αρχικά ονομαζόταν Burbn, το Facebook πλέον ονομάζεται Meta, η Amazon ξεκίνησε ως Cadabra. Πολλές φορές η αλλαγή ενός επιτυχημένου brand δεν είναι κάτι καταστροφικό.

Αυτό όμως που ξεχωρίζει εδώ δεν είναι μόνο ένα πιο σκοτεινό λογότυπο, αλλά και η αλλαγή της κατεύθυνσης της εταιρείας. Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης έχει αναφέρει πολλές φορές ότι δεν θέλει το Twitter να παραμείνει απλά μια πλατφόρμα όπου ο κόσμος θα εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του. Ο στόχος είναι η δημιουργία μιας ‘υπερπλατφόρμας’, η οποία θα περιλαμβάνει και άλλες υπηρεσίες. Μακροπρόθεσμα το Twitter (πλέον ‘X’) θέλει να ενσωματώσει στοιχεία για τα οποία υπάρχουν άλλες εταιρείες που ασχολούνται μόνο με κάθε υπηρεσία ξεχωριστά.

 

Τι θα κάνει και τι θα προσφέρει στους χρήστες η ‘X’;

Η ‘Χ’ όπως είπαμε και πριν θέλει να μετατραπεί σε ‘υπερ εφαρμογή’. Αυτού του είδους εταιρεία δεν είναι καινούργιο και υπάρχει στην Κίνα εδώ και μερικά χρόνια και έχει το όνομα WeChat. Για να μην μπούμε σε εκτενείς λεπτομέρειες, ο τελικός σκοπός είναι ο χρήστης να χρησιμοποιεί την ‘υπερ εφαρμογή’ για όλα όσα θέλει να κάνει online.

Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης του Twitter θα μπορεί μελλοντικά να εκφράζει την άποψή του, να συναλλάσσεται με άλλους χρήστες, να αγοράζει αγαθά και υπηρεσίες, να παρακολουθήσει σεμινάρια και ειδήσεις. Ο Elon Musk θέλει με λίγα λόγια να ανταγωνιστεί όλους τους κολοσσούς σε video streaming, σε υπηρεσίες πληρωμής, σε ενημέρωση και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πιθανά προβλήματα και εμπόδια

Όλα αυτά τα πλάνα ακούγονται αρκετά φιλόδοξα και μεγαλεπίβολα. Ωστόσο, το Twitter έχει χάσει αρκετά μεγάλο ποσοστό από την χρηματιστηριακή του αξία, ενώ και ο Elon Musk έχει απολύσει μεγάλο αριθμό προσωπικού. Επιπλέον, η διαφήμιση δεν είναι και το πιο δυνατό του σημείο (π.χ. Tesla).

Με λίγα λόγια, για να καταφέρει όλα όσα θέλει η ‘X’ χρειάζονται, εκτός από πόρους που προφανώς υπάρχουν, υποδομές, προσωπικό και διαφήμιση. Ο χρόνος μόνο θα δείξει που θα καταλήξει όλο αυτό το εγχείρημα.

 

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ