14.1 C
Trikala
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τρίκαλα: Δυναμική πορεία διαμαρτυρίας τουριστικών γραφείων με λεωφορεία μέχρι τα Μετέωρα (βίντεο-φωτό drone)

Πρωτοφανή στα χρονικά πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν σήμερα (Τρίτη 2-6-2020), τα μέλη του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων Ν. Τρικάλων με τα λεωφορεία τους!

- Advertisement -

Το πρωί μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου, επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους στον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Χρήστο Μιχαλάκη.

Στη συνέχεια έγινε συγκέντρωση στον περιφερειακό, δίπλα στο Μουσικό Σχολείο και ακολούθησε πορεία των λεωφορείων (που συμμετείχε το 50% περίπου της δυναμικότητας του Συλλόγου), μέσα από τα Τρίκαλα, μέσα από την Καλαμπάκα και κατέληξαν έξω από την Ιερά Μονή της Αγίας Τριάδος στα Μετέωρα, συνοδεία πάντα της Αστυνομίας.

Καθ’ όλη την διάρκεια της πορείας το trikalaola.gr πραγματοποίησε λήψεις με επίγεια και εναέρια κάμερα με drone.

Στην κάμερα του trikalaola.gr και στο Νίκο Σαλέπη, μίλησαν για τα αιτήματά τους, ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Δημήτρης Ευθυμίου και ο Γραμματέας κ. Βαγγέλης Κωτούλας.

Τόνισαν πως ο κλάδος τους λόγω της πανδημίας είχε μεγάλη διάρκεια χωρίς δραστηριότητα και έχει υποστεί τεράστιες ζημίες, αφού τα έξοδα διατήρησης των γραφείων τους τρέχουν, όπως και τα πάγια των λεωφορείων και η συντήρηση αυτών, ενώ παράλληλα με τον κλάδο τους, υπάρχουν πολλοί άλλοι επαγγελματίες που ζουν από αυτόν.

Η σημερινή κινητοποίηση είναι μία ενδεικτική διαμαρτυρία για να εισακουστούν τα δίκαια αιτήματά τους, ενώ εάν δεν υπάρξει άμεση επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκύψει, τότε μερικά γραφεία δεν θα αντέξουν και θα φτάσουν στο σημείο να κλείσουν, ενώ δήλωσαν πως θα επανέλθουν πιο δυναμικά με άλλες κινητοποιήσεις.

Ακολουθεί το ψήφισμα με τα αιτήματα:

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19 ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ & Τ.Ε.Ο.Μ.) & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ

Τρίκαλα, 2η Ιουνίου 2020

Δυνάμει, της από 11 Μαΐου 2020, απόφασης της γενικής συνέλευσης του σωματείου μας, αναφορικά με τον τρόπο δράσης αυτού, απέναντι στις τρομερές οικονομικές συνέπειες που έχουν προκύψει για τα μέλη του από την πανδημία του COVID-19, έχουμε συντάξει και σας επιδίδουμε το παρόν ψήφισμα. Σκοπός του παρόντος, είναι να εκθέσει την επείγουσα κατάσταση του κλάδου μας και τα δίκαια αιτήματά μας ως προς την αντιμετώπισή της.

Τα τουριστικά λεωφορεία πανελλαδικώς, βρίσκονται σε ακινησία εδώ και τρείς μήνες. Το γεγονός αυτό, έχει από μόνο του γονατίσει οικονομικά, τους ιδιοκτήτες τους. Η στιγμή όμως, στην οποία προέκυψε η ακινησία αυτή, είναι ο παράγοντας, που πραγματικά απειλεί να τους καταστρέψει. Στα τέλη Φεβρουαρίου, πάγωσε κάθε δραστηριότητα για τον κλάδο μας, πριν καν δηλαδή ξεκινήσει για το 2020, καθώς οι δύο πρώτοι μήνες κάθε έτους, είναι ουσιαστικά νεκροί οικονομικά. Η πλειονότητα των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων ζει σχεδόν μισό έτος, άνευ εσόδων.

Εντούτοις, καλούμαστε να πληρώνουμε εισφορές, υποχρεώσεις στις τράπεζες, ενοίκια για τα γραφεία μας, ακόμη και ασφάλιστρα για τα κλειδωμένα τουριστικά λεωφορεία το μήνα Μάρτιο. Ως αποτέλεσμα αυτών, η ρευστότητα των επιχειρήσεων μας έχει εξανεμισθεί σε υποχρεώσεις αλλά και ανάγκες βιοπορισμού. Το μέτρο των €800 δεν υπήρξε αρκετό για να καλύψει την οικονομική δυσπραγία μηνών. Στην περίπτωση δε, των τουριστικών γραφείων που δεν έχουν μορφή ατομικής επιχείρησης, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Έτσι, ενώ οι εταίροι μιας Ο.Ε./Ε.Ε./Ε.Π.Ε. εργάζονται για αυτή και πληρώνουν εισφορές από τα έσοδά της, στα μάτια του κράτους δεν υπάρχουν ως εργαζόμενοι, με αποτέλεσμα να λαμβάνεται μόνο ένα βοήθημα συνολικά, από την εταιρία. Άρα, σε ένα τουριστικό γραφείο με τρείς εργαζόμενους εταίρους, αντιστοιχούν τρείς μηνιαίες εισφορές Ε.Φ.Κ.Α. αλλά ένα ποσό των €800. Με τι θα ζήσουν άραγε αυτοί οι τρείς και οι οικογένειές τους; Φθάνουν €800 για να ζήσουν τρείς οικογένειες για τρείς μήνες;

Ενώ άλλοι κλάδοι έχουν επανέλθει έστω και μερικώς, το δικό μας αύριο είναι ακόμη ακινητοποιημένο. Έχοντας χάσει τη ρευστότητά μας, καλούμαστε μέχρι 30 Ιουνίου 2020, να πληρώσουμε τα νέα ασφάλιστρα, για να ξαναπάρουν πινακίδες τα τουριστικά μας λεωφορεία, μετά την θέση τους σε προσωρινή ακινησία από αρχές Απριλίου (Το μόνο ουσιαστικό μέτρο που πήρε μέχρι στιγμής για τον κλάδο μας η κυβέρνηση).

Την 1η Ιουνίου θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα; Η απάντηση για τον κλάδο μας είναι ΟΧΙ. Ο περιορισμός στην πλήρωση των λεωφορείων, αλλά και το γενικό κλήμα φόβου για τον COVID-19 και ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας, δυστυχώς θα μας αφήσουν χωρίς έργο για πολύ ακόμη. Έτσι ενώ τα πλοία και τα λεωφορεία των Κ.Τ.Ε.Λ. αύριο θα έχουν έργο, καθώς η συγκοινωνία αποτελεί για αρκετούς πολίτες μια αναγκαιότητα, τα τουριστικά λεωφορεία θα παραμένουν κλειδωμένα, καθώς η εκδρομή δεν είναι αναγκαιότητα και πολλοί θα την αποφύγουν.

Δυστυχώς το 2020 είναι ήδη μία χαμένη χρονιά για τον κλάδο μας. Το ερώτημα είναι, εάν η κυβέρνηση προτίθεται να σώσει όλες αυτές τις επιχειρήσεις. Πρέπει αρχικά να αντιληφθεί η πολιτεία ότι ο κλάδος του τουρισμού δεν απαρτίζεται μόνο από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και πως ο εισερχόμενος τουρισμός δεν είναι το μόνο είδος τουρισμού που υπάρχει. Υπάρχει εσωτερικός τουρισμός, που προσφέρει εκατομμύρια στο Α.Ε.Π. της χώρας και επιχειρήσεις σαν τις δικές μας που εξαρτώνται σε ένα μεγάλο βαθμό από αυτόν.

Μέχρι στιγμής όμως έχουμε ακούσει από το Υπουργείο Τουρισμού, μόνο για τα ξενοδοχεία, επιδοτήσεις για την περιορισμένη πληρότητα έχουν δοθεί, μόνο στα πλοία και άρση των περιορισμών έχει γίνει, μόνο στις αερογραμμές. Πουθενά μέσα στα σχέδια της κυβέρνησης τα τουριστικά λεωφορεία…

Η κυβέρνηση, πρέπει επιτέλους να ασχοληθεί με σοβαρότητα και ειλικρίνεια, για να σωθεί ο κλάδος των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων (Τουριστικών Γραφείων και Τ.Ε.Ο.Μ.), από βέβαιη καταστροφή. Για το λόγο αυτό ζητούμε:

·         Άμεση κατάργηση του περιορισμού πλήρωσης των τουριστικών λεωφορείων στο 50% της χωρητικότητας. Λαμβάνοντας υπόψη την κατάργηση του εν λόγω περιορισμού στις αερομεταφορές όπου η μεταφορά των επιβατών γίνεται σε απόλυτα «κλειστό» περιβάλλον. Η κυβέρνηση οφείλει να δεχθεί το γεγονός ότι οι ίδιοι λόγοι που στις αερομεταφορές κατέστησαν αδύνατη την εφαρμογή του μέτρου αυτού, ισχύουν και για τα τουριστικά λεωφορεία.

·         Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα Τουριστικά Λεωφορεία. Εφαρμογή κοινών κατηγοριών τελών κυκλοφορίας για τουριστικά και Κ.Τ.Ε.Λ. Προτείνουμε τρείς κατηγορίες (Στη χωρητικότητα δεν περιλαμβάνεται η θέση του οδηγού):

§  € 150,00 Τέλη κυκλοφορίας για τουριστικά λεωφορεία χωρητικότητας μέχρι 30 θέσεων.

§  € 250,00  Τέλη κυκλοφορίας για τουριστικά λεωφορεία χωρητικότητας από 31 έως και 50 θέσεων.

§  € 300,00 Τέλη κυκλοφορίας για τουριστικά λεωφορεία χωρητικότητας 51 θέσεων και άνω.

·         Ξεκάθαρη και μόνιμη μείωση του Φ.Π.Α. στο 13% ή και περεταίρω μείωσή του για πακέτα, τουριστικές μεταφορές, μισθώσεις τουριστικών λεωφορείων. (Άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου έχουν ήδη 9%). Οι τουριστικές μεταφορές και εκδρομές αποτελούν εξορισμού παροχή υπηρεσιών. Η εφαρμογή υψηλού Φ.Π.Α. σε μία υπηρεσία, που δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης, όπως αυτή, οδηγεί σε μείωση της ζήτησης για την εν λόγω υπηρεσία. Επακόλουθος ο μαρασμός του κλάδου.

·         Παράταση του ορίου ηλικίας των Τ.Λ.Δ.Χ. Προσθήκη ενός τουλάχιστον έτους, στο όριο ηλικίας, των υφιστάμενων σε κυκλοφορία τουριστικών λεωφορείων. Πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει μία δίκαιη αντιστάθμιση για την χαμένη χρονιά του 2020.

·         Πραγματική οικονομική στήριξη για τα τουριστικά γραφεία, με ενεργούς τις 31/12/2019 τους Κ.Α.Δ. 49.39.31 και 49.39.32. Οι επιχειρήσεις μας έχουν υποστεί τέτοιο πάγωμα εργασιών, που αντίστοιχό του θα είχε συμβεί μόνο στην περίπτωση εμπόλεμης σύρραξης. Τέτοιες ακραίες οικονομικές καταστάσεις δεν αντιμετωπίζονται με δάνεια. Τα δάνεια είναι επενδυτικά εργαλεία. Εδώ απαιτούνται γενναίες και ρεαλιστικές λύσεις. Θα είναι πραγματική υποκρισία, τη στιγμή που το ελληνικό κράτος θα λάβει από την Ε.Κ.Τ. ενισχύσεις δισεκατομμυρίων για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19, να μην διοχετεύσει στις επιχειρήσεις μας κεφάλαια υπό μορφή ενίσχυσης. Θέλουμε αποζημιώσεις και όχι δανεισμό!

§  Μηνιαία ενίσχυση ποσού €1.000,00 στις εταιρίες αυτές, για κάθε μήνα διάρκειας των μέτρων, που επηρεάζουν αυτούς τους κλάδους δραστηριότητας.

§  Εφάπαξ ενίσχυση (ΟΧΙ ΔΑΝΕΙΟ) ύψους μέχρι και το 50% των ακαθάριστων εσόδων βάσει του Μ.Ο. των τριών τελευταίων κλισμένων χρήσεων. Εάν η κυβέρνηση θέλει με ειλικρίνεια να θεραπεύσει τη ζημιά που υφιστάμεθα, πρέπει να δώσει επιδοτήσεις στις επιχειρήσεις μας. Το ίδιο πράξανε πολλές κυβερνήσεις στην Ε.Ε. (Γαλλία περισσότερο του 50%, Πορτογαλία 40%, Γερμανία κ.α)

·         Πάγωμα άλλων τρεχουσών υποχρεώσεων και ρυθμίσεων για όλο το 2020. Στην περίπτωση ύπαρξης ασφαλιστικών ή φορολογικών ρυθμίσεων, θα είναι πραγματικά άδικό να χαθούν αυτές, ιδίως για τους συνεπείς, λόγω μη καταβολής δόσεων από το Φεβρουάριο και μετά. Είναι αυτονόητο ότι η καταβολή είναι προσωρινά αδύνατη. Επειδή δε για τα τουριστικά μας γραφεία είναι αβέβαιο το πότε θα έχουν έσοδα, προτείνουμε η αναστολή να ορισθεί μέχρι το τέλος του έτους.

·         Πάγωμα των ασφαλιστικών εισφορών και εργοδοτικών εισφορών για όλο το 2020 αντίστοιχα με την προηγούμενη πρόταση. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι, μία αναστολή που θα περιορίζεται στις 31/08/2020, θα μας δημιουργήσει αδυναμία πληρωμών το χειμώνα, που τα έσοδα των τουριστικών μας γραφείων είναι εξ ορισμού χαμηλά.

·         Εφαρμογή μέτρου για φθηνότερο καύσιμο για τα τουριστικά λεωφορεία. Προτείνουμε εφαρμογή μειωμένου καθεστώτος φορολογίας στο diesel κίνησης, όταν αυτό προορίζεται για τουριστικά λεωφορεία. Υπάρχει δε η δυνατότητα αυτό να γίνει, με μία απλή αφαίρεση του επιπλέον φόρου καυσίμων, βάσει των τιμολογίων αγοράς diesel κίνησης. Με αυτό τον τρόπο δεν θα απαιτείται εμπλοκή του πωλητή καυσίμων στη διαδικασία. Τα τιμολόγια, υποχρεωτικά θα αναφέρουν, τον αριθμό κυκλοφορίας του τουριστικού λεωφορείου, για το οποίο γίνεται η αγορά του καυσίμου, κατά την συνήθη πρακτική.

·         Ενίσχυση €800 για όλους τους εταίρους που εργάζονται σε μία τουριστική επιχείρηση. Στην περίπτωση των κοινωνιών ιδιοκτητών Λεωφορείων Δ.Χ. των Κ.Τ.Ε.Λ., η κυβέρνηση έλαβε μέτρα για την παροχή των €800 σε όλα τα μέλη των κοινωνιών αυτών. Τοιουτοτρόπως πρέπει να ληφθούν μέτρα, ώστε την ενίσχυση αυτή να λάβουν και οι μέτοχοι τουριστικών γραφείων (Ο.Ε./Ε.Ε/Ε.Π.Ε.) που εργάζονται σε αυτή και ασφαλίζονται από τα έσοδά της (Αυτοκινητιστές/Διευθυντές Τουριστικών γραφείων).

·         Μείωση ή και κατάργηση της προκαταβολής φόρου. Η προκαταβολή φόρου δυστυχώς αποτελεί έναν παράγοντα μείωσης της ετήσιας ρευστότητας των επιχειρήσεών μας. Ιδίως όταν μία επιχείρηση είναι συνεπής, η απαίτηση προκαταβολής για την επόμενη χρονιά φαντάζει σαν τιμωρία, για την συνέπειά της.

·         Πραγματική στήριξη, ως προς το ενοίκιο των γραφείων μας, μέσω φοροαπαλλαγών ως προς το ποσό αυτό.

·         Νέα νομοθετική ρύθμιση που θα καθιστά σαφή τον διαχωρισμό του έργου των ειδικών τουριστικών λεωφορείων και των τουριστικών γραφείων από αυτό των υπεραστικών Κ.Τ.Ε.Λ. Ήρθε πλέον η στιγμή οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων να αποκτήσουν σαφή και αμετάβλητα επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό θα γίνει μόνο με θέσπιση νέων διατάξεων για την τροποποίηση ή κατάργηση παλαιότερων του ως εξής:

§ Ν.2446/1996 (Άρθρο 1)

·       Κατάργηση της παραγράφου 2.

·       Κατάργηση της παραγράφου 3.

·       Προσθήκη νέας παραγράφου που θα αναφέρει ρητά τα εξής: «Απαγορεύεται ρητά η εκ μέρους των Κ.Τ.Ε.Λ. ή ΡΟΔΑ ολική μίσθωση ή όποιου άλλου είδους μίσθωση τουριστικών λεωφορείων από γραφείο τουρισμού ή Τ.Ε.Ο.Μ. ή όποιου άλλου είδους μίσθωση αυτών.»

§ Ν.2446/1996 (Άρθρο 2) Προσθήκη νέας παραγράφου που θα αναγράφει ρητά: «Απαγορεύεται ρητά η εκ μέρους των τουριστικών γραφείων και Τ.Ε.Ο.Μ. ολική μίσθωση ή όποιου άλλου είδους μίσθωση αστικών ή υπεραστικών λεωφορείων Δ.Χ. των Κ.Τ.Ε.Λ. ή ΡΟΔΑ »

Οι ανωτέρω τροποποιήσεις του Ν.2446/1996 είναι πλέον επιβεβλημένες από τη σημερινή πραγματικότητα. Στις μέρες μας, τα περισσότερα Κ.Τ.Ε.Λ. στην Ελλάδα, έχουν συστήσει και λειτουργούν τουριστικά γραφεία ως ανεξάρτητες θυγατρικές εταιρίες, με πολυάριθμους στόλους τουριστικών λεωφορείων σε αρκετές περιπτώσεις. Το γεγονός αυτό, καθιστά ανούσια και αναχρονιστική, την ύπαρξη των εξαιρέσεων (ως προς το μεταφορικό έργο των ειδικών τουριστικών λεωφορείων) των παραγράφων 2 & 3 του Άρθρου 1. Του Ν.2446/1996. Να επισημάνουμε ότι το έτος 1996 που θεσπίστηκαν οι συγκεκριμένες διατάξεις, τα Κ.Τ.Ε.Λ. δεν είχαν το δικαίωμα να λειτουργούν τουριστικά γραφεία ως ανεξάρτητες θυγατρικές.

§ Σε οποιαδήποτε περίπτωση, οι εξαιρέσεις των Παραγράφων 2 & 3 του Άρθρου 1 του Ν.2446/1996 δημιουργούν μία σαφή ανισότητα εις βάρος του κλάδου μας ως προς τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Εάν δεν καταργηθούν οι διατάξεις αυτές, τότε είναι επιβεβλημένο να αφαιρεθεί από τα Κ.Τ.Ε.Λ. το δικαίωμα να συστήνουν και να λειτουργούν τουριστικά γραφεία ως ανεξάρτητες τουριστικές επιχειρήσεις, ως μόνη αντιστάθμιση της αδικίας που υφιστάμεθα εδώ και δεκαετίες.

Τα μέλη του σωματείου μας, ομόφωνα, με το παρόν ψήφισμα, σας εκφράζουν την δυσαρέσκεια τους, σε συνδυασμό με την γενική δυσαρέσκεια του κλάδου μας, ως προς τους μέχρι σήμερα χειρισμούς της κυβέρνησης, για την αντιμετώπιση των ανωτέρω αναφερθέντων οξύτατων και καταστροφικών προβλημάτων, που μας έχουν πλήξει λόγω της πανδημίας του COVID-19. Σας καλούνε δε, να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, ικανοποιώντας τα παραπάνω δίκαια αιτήματα τους.

Τα τουριστικά λεωφορεία αποτελούν αναπόσπαστο και απαραίτητο κομμάτι του τουρισμού, της «βαριάς βιομηχανίας της χώρας». Η μη στήριξη τους θα προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα σε αυτό το τόσο σημαντικό κομμάτι της οικονομίας. Η μη στήριξή τους θα σας βρει απέναντι σε νέες και μαζικότερες κινητοποιήσεις.

Θέλουμε πραγματική στήριξη, όχι μόνο δάνεια! Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΚΩΤΟΥΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ