22.1 C
Trikala
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Όλη η Πολιτική Δραστηριότητα στα Τρίκαλα-Κομμάτων, Πολιτικών Οργανώσεων, Κινημάτων, Σωματείων, Βουλευτών, Άρθρα

ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ ΣΚΟΙΝΙ…

- Advertisement -

 

Γράφει ο Δρ. Κώστας Πατέρας D.Ed, M. Ed, P.H.D. , Δημοτικός Σύμβουλος, Πολιτευτής.

Δεν λένε να τελειώσουν τα βάσανα της ταλαιπωρημένης μας πατρίδας. Δε στάθηκαν αρκετά τα 7 χρόνια των μνημονίων και η κατάσταση αντί να βελτιωθεί χειροτερεύει και όλα πάλι δείχνουν πως βαδίζουμε σε τεντωμένο σκοινί και ξαναπερπατάμε σε επικίνδυνο ναρκοπέδιο εξαιτίας των λαθών όσων μας κυβέρνησαν και αυτών που μας κυβερνούν.

Το χάσμα ανάμεσα στη χώρα μας και τους δανειστές αντί να μικραίνει και να γεφυρώνεται , δυστυχώς , μεγαλώνει χωρίς ελπίδα να στηθούν δίοδοι επαφής και δίοδοι λύσης των προβλημάτων. Το ΔΝΤ και η ΕΕ , δια του …παντοκράτορα υπουργού οικονομικών της Γερμανίας Σόιμπλε , παίζουν άσχημα πολιτικά παιχνίδια και άλλοτε μεν συμφωνούν άλλοτε δε διασταυρώνουν τα ξίφη τους για το ελληνικό θέμα. Αυτό που αντιλαμβάνονται οι πολίτες είναι ότι όποιος και αν επικρατήσει δηλαδή το ΔΝΤ ή ο Σόιμπλε , οι θυσίες του λαού μας πάνε χαμένες και η κατάρρευση της χώρας μας είναι ένα σενάριο που ξαναπαίζεται.

Η κυβέρνηση τα έχει χαμένα και τα δίνει όλα , για να κλείσει η αξιολόγηση , που έπρεπε να κλείσει στις 5 Δεκεμβρίου το 2016 , προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία και να στηρίξει το πελατειακό κράτος που στήνει εδώ και δύο χρόνια εξουσίας. Έφαγε , στην κυριολεξία , 9 αντιστρατήγους όλοι τους αξιόμαχα και ικανά στελέχη των ενόπλων δυνάμεων , για να φέρει στην εξουσία τις δικές της επιλογές. Το ίδιο έγινε και στην αστυνομία. Ό,τι κατηγορούσαν και ξόρκιζαν ως αντιπολίτευση οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το κάνουν τώρα ως συγκυβέρνηση.

Η φοροκαταιγίδα που έσπειραν στη χώρα κατέστρεψε τον κοινωνικό ιστό και ενίσχυσε την πολιτική και οικονομική ολιγαρχία της χώρας. Οι φόροι βάζουν φωτιά στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών και το περίφημο <<καλάθι>> της νοικοκυράς είναι σχεδόν άδειο και διάτρητο από μια ΑριστεροΔεξιά , υποτίθεται ,κυβέρνηση. Έρχονται αυξήσεις … σοκ , γιατί οι φορείς της αγοράς είναι αδύνατο να απορροφήσουν την άνοδο του κόστους. Η κατανάλωση πέφτει συνεχώς , τα ράφια αδειάζουν και οι τιμές είναι φουσκωμένες σε προϊόντα πρώτης ανάγκης. Μόνο η ανατίμηση των καυσίμων θα ανάψει φωτιά στις τσέπες των πολιτών και στην ίδια την οικονομία.

Το σήριαλ της αξιολόγησης συνεχίζεται και παρά τις δηλώσεις Μοσκοβισί , όλοι γνωρίζουν πως την Ευρώπη δεν την κυβερνά η Γαλλία , που και αυτή έχει τα μαύρα οικονομικά της χάλια , αλλά την κουμαντάρει η Γερμανία που συγκέντρωσε όλο τον πλούτο της ΕΕ. Ο Τσακαλώτος , που φαίνεται πως είναι λίγος , δεν μπορεί να σηκώσει το ανάλογο βάρος και τα δίνει όλα στους δανειστές. Δυστυχώς , όμως , η σκληρή στάση αυτών που έστησαν τα μνημόνια οδηγεί τη χώρα στο γκρεμό , όπως έγινε και το καλοκαίρι του 2015 , τότε που έστησαν το 3ο μνημόνιο , που στοίχισε στην Ελλάδα 86 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα νέα οικονομικά μέτρα είναι αναπόφευκτα με ή χωρίς το ΔΝΤ , είτε αυτά τα ονομάσουν 4ο μνημόνιο ή τα αποκαλέσουν νέο πρόγραμμα ή τα πούνε … κόφτη.

Οι κυβερνώντες , μέσα σε ένα τέτοιο βαρύ κλίμα καλούν τους εξαθλιωμένους Έλληνες να πληρώσουν κι’άλλα , τη στιγμή που η ανεργία καλπάζει , η αισχροκέρδεια ζει και βασιλεύει και η αγορά έχει …στερέψει κυριολεκτικά. Οι επιχειρήσεις δεν …βλέπουν πελάτη και οι τσέπες των πολιτών είναι άδειες. Χάθηκε το γέλιο , το τραγούδι και η αισιοδοξία από τους υπερήφανους πολίτες αυτής της χώρας και ενώ σε όλο τον κόσμο γίνονται πολιτικές ανατροπές στην Ελλάδα υπάρχει ένα πολιτικό και οικονομικό τέλμα.

Οι Τσίπρας-Καμμένος απογοήτευσαν τους ψηφοφόρους. Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε και οι πρόωρες εκλογές είναι η μοναδική δημοκρατική λύση. Αν έχουν…κότσια ας προσφύγουν στις κάλπες.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί  η τακτική συνέλευση των μελών του δημοτικής παράταξης ΦΥΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ , που φιλοξενήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του “Κέντρου Έρευνας – Μουσείου Τσιτσάνη”.

Σύμφωνα με την εισήγηση του επικεφαλής Δημήτρη Παπαθανασίου, αν και παρουσιάστηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα εμφανείς ελλείψεις και δυσλειτουργίες στην πολιτική παρέμβαση και στην κοινωνική όσμωση της παράταξης που οφείλονται σε γενικές γραμμές στο αίσθημα απογοήτευσης και ηττοπάθειας που διακατέχει τον κόσμο της αριστεράς μετά τη ψήφιση του τρίτου μνημονίου, υπάρχουν οι δυνατότητες για ένα καινούργιο ξεκίνημα, για τη συνέχιση των πετυχημένων παρεμβάσεων μας στη τοπική αυτοδιοικητική πραγματικότητα.
Αυτό που απαιτείται είναι η επανεργοποίηση εκείνων των αντανακλαστικών των δυνάμεων της ανυπότακτης ριζοσπαστικής αριστεράς που δραστηροποιούνται συμμετέχοντας στο ΦΥΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ μέσα από την ανάληψη πρωτοβουλιών τόσο μέσα στο δημοτικό συμβούλιο , αλλά κυρίως μέσα στην κοινωνία, στην πρώτη γραμμή των κοινωνικών αναγκών και των τοπικών προτεραιοτήτων.
Εκλέχθηκε νέο 11μελες συντονιστικό όργανο με ανάληψη συγκεκριμένων τομέων ευθύνης για κάθε μέλος του , το οποίο με τη συμμετοχή των μελών του δημοτικού συμβουλίου και του συμβούλου της δημοτικής κοινότητας, θα είναι αρμόδιο για τη χάραξη των δράσεων της παράταξης και τη συλλογική της ηγεσία.
Τέλος στα πλαίσια της εναλλαγής που έχουμε καθιερώσει από το 2010 στις θέσεις των αιρετών εκπροσώπων της παράταξης, αποφασίσθηκε ότι από την 1/2/2017 και για τους επόμενους 9 μήνες τη θέση του δεύτερου δημοτικού συμβούλου θα καταλάβει ο Γιώργος Λουλές.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι  η επιλογή μας να πραγματοποιήσουμε τη συνέλευσή μας στις εγκαταστάσεις του Μουσείου Τσιτσάνη, μόνο τυχαία δεν υπήρξε, αφού προσπαθήσαμε με αυτό τον τρόπο να αναδείξουμε το ρόλο του, ως ένα από τα στοιχεία της πολιτιστικής και ιστορικής υπεραξίας του Δήμου μας,από εδώ και στο εξής .Για την υποδοχή και την άψογη φιλοξενία των οποίων τύχαμε, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Διευθυντή  του Μουσείου και άοκνο εργάτη του πολιτισμού κ. Στέλιο Καραγιώργο ,που εκτός των άλλων φρόντισε να προσφέρει στα μέλη μας και μια μικρή ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Καλημέρα σας, ονομάζομαι Ζαχαρούλα Γιαβρούτα-Λούδα και είμαι μητέρα 3 μικρών κοριτσιών. Το αναφέρω πρώτο γιατί θεωρώ ότι είναι ότι πιο μεγάλο έχω κάνει στη ζωή μου. Κι ότι πιο τρελό. Να φέρνεις στον κόσμο και να μεγαλώνεις 3 παιδιά, στην Ελλάδα του σήμερα. Η τελευταία μου κόρη θα γίνει δύο ετών τον Απρίλη. Το αναφέρω για να μη νομίζετε ότι έκανα παιδιά μόνο με άλλες κυβερνήσεις. Πριν 8 χρόνια περίπου αποφάσισα να ασχοληθώ με τον αγροτικό τομέα αλλάζοντας εντελώς τη ζωή μου. Άλλη τρέλα. Το ξεκίνησα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας κι όπως όλα δείχνουν-εδώ είστε για να με διαψεύσετε- θα το ολοκληρώσω με εσάς. Οδυνηρό και τότε και τώρα. Είμαι 39 ετών. Και ως την ίδρυση του Ποταμιού δεν είχα καμία ανάμειξη με την πολιτική ζωή αυτού του τόπου. Σήμερα είμαι η γραμματέας της Τ.Ο. του κόμματος στο Νομό μας. Με το σύζυγό μου διατηρούμε ένα μικρό και σύγχρονο οινοποιείο στη Διάβα Καλαμπάκας το οποίο κυρίως εξάγει. Ακόμη και σήμερα που μιλάμε!

Βρίσκομαι εδώ μετά από πρόσκλησή σας και σας ευχαριστώ.
Το τελευταίο πράγμα που περίμενα αυτή τη στιγμή ήταν να με καλέσετε να σας πω τον πόνο μου τον οποίο εσείς προκαλέσατε. Δεν σας κρύβω πως όταν ανακοίνωσα την πρόθεση μου να ρθω σήμερα εδώ τις περισσότερες αντιρρήσεις τις εισέπραξα από δικούς σας ψηφοφόρους. Πρώην απ ότι κατάλαβα. Αλλά αυτό αφορά εσάς.

Όπως και να χει σας ευχαριστώ κι εύχομαι να μ ακούσετε. Δεν μ ακούσατε πέρυσι αλλά θα μ ακούσετε φέτος. Και πιστέψτε με δεν υπάρχει άλλος τρόπος από αυτόν που θα δοκιμάσω. Θα σας διαβάσω τι έγραφα πέρυσι την ώρα που ψηφίζατε στη Βουλή την επιβολή του ΕΦΚ στο κρασί κλαίγοντας.

700 οινοποιητικές επιχειρήσεις, 200.000 αμπελουργοί, 20.000 άμεσα εργαζόμενοι στο χώρο της οινοποιίας»
Αυτά είναι κάποια νούμερα. Έχουμε ονόματα. Είμαστε η Ζαχαρούλα, ο Κωνσταντίνος, ο Βασίλης, η Άρτεμης, η Κατερίνα, ο Αποστόλης, ο Μάκης, ο Νίκος, ο Δημήτρης, είναι ατελείωτος ο κατάλογος. Κάποιοι είμαστε νεότεροι, κάποιοι μεγαλύτεροι. Κάποιοι είμαστε περισσότερο έμπειροι κάποιοι λιγότερο. Όλοι με έναν κοινό παρανομαστή. Κάνουμε τη δουλειά μας με πολύ κόπο, μεράκι κι αγάπη. Κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Ασχολούμαστε με την αμπελοκαλλιέργεια και την παραγωγή κρασιού.

Στην Ελλάδα. Θα μπορούσε να είναι και το πιο σύντομο ανέκδοτο μετά τη σημερινή ψηφοφορία στη Βουλή. Δεν θέλω να σας μιλήσω για τις δυσκολίες του κλάδου μας από την αρχή της κρίσης ούτε για αυτά που καταφέραμε ειδικά αυτά τα δύσκολα χρόνια. Χθες και σήμερα ακούσατε και διαβάσατε πολλά. Θέλω να σας μιλήσω για εμάς. Γιατί δεν μας ξέρετε. Κι ας μπαίνουμε καθημερινά στο σπίτι σας.

Δουλεύουμε «έξω». Το γραφείο μας είναι το αμπέλι. Είμαστε τυχεροί. Κάποιες μέρες που οι καιρικές συνθήκες μας ευνοούν. Γιατί δεν είναι όλες οι μέρες το ίδιο. Κοιτάζουμε πολύ συχνά τον ουρανό και τα λέμε με τον Θεό. Συνήθως παρακαλάμε. Να μη βρέξει, να μη ρίξει χαλάζι, άλλες πάλι για να βρέξει. Να μην κάνει πολλή ζέστη. Να μη φυσήξει. Καθημερινά όμως ευχαριστούμε. Και πάμε παρακάτω.

Μεγαλώνουμε μαζί με τα αμπέλια μας. Κι ελπίζουμε ότι εξελισσόμαστε κι εμείς μαζί τους. Τις περισσότερες φορές όταν βγαίνουμε από το αμπέλι πονάει όλο μας το κορμί. Όταν όμως γυρίσουμε το κεφάλι μας και δούμε τι κάναμε, είτε είναι κλάδεμα, είτε είναι καθάρισμα, είτε είναι ξεφύλλισμα, είτε είναι δέσιμο, αναστενάζουμε γλυκά και συνεχίζουμε. Ζούμε όλες τις εποχές μαζί του. Σε λίγο καιρό δεν θα υπάρχουν φύλλα πάνω του. Κι αυτά που υπάρχουν τώρα έχουν γίνει καφετιά. Φθινόπωρο. Θα πέσουν και θα βλέπεις παντού γυμνά κορμιά. Χειμώνας. Θα ξεκουραστεί. Και θα έρθει η άνοιξη. Και θα το βλέπεις να γεννιέται ξανά. Να ξεπετάγονται τα φυλλαράκια του. Και χρώματα!!! Οι πενήντα αποχρώσεις του πράσινου… Και θα τρέχουμε να τα προλάβουμε όλα. Και θα τα προλαβαίνουμε και θα έρχεται το καλοκαίρι. Και λίγο ακόμη ζέστη, σε παρακαλώ. Και μη βρέξεις, Θεέ μου, τώρα προς το τέλος. Και χίλια παρακάλια. Για να πάμε στην πιο ευλογημένη για εμάς στιγμή. Στον τρύγο. Να μαζέψουμε τα σταφύλια μας. Να μαζέψουμε τους κόπους της δουλειάς μας. Τρύγος, Θέρος, Πόλεμος. Έτσι λέγανε οι παλιοί. Κι έτσι είναι. Δεν υπάρχει όμως κούραση. Γιατί εκεί είναι και η μεγαλύτερη στιγμή της δημιουργίας μας. Θα φτιάξουμε κρασί. Το κρασί είναι η φυσική εξέλιξη του σταφυλιού. Είναι συνυφασμένο με την ελληνική γεωργία και τον ελληνικό πολιτισμό. Και είμαστε εμείς. Μέσα σε κάθε μπουκάλι κρασί που έχετε στα χέρια σας είμαστε μέσα. Είναι το παιδί μας. Το παιδί που γεννάμε κάθε χρόνο. Τη γεύση του και τα αρώματά του –εκτός από τη δουλειά που κάνουμε στο αμπέλι ή στο οινοποιείο– τα παίρνει από εμάς. Σε εμάς μοιάζει. Έχει μέσα του τα χέρια μας, τις σκέψεις μας, τα όνειρά μας, τα τραγούδια μας. Και είναι φτιαγμένο με αγάπη και πολύ πολύ μεράκι για όλους εσάς. Κανείς δεν μας ανάγκασε να κάνουμε αυτή τη δουλειά με το ζόρι. Επιλογή μας ήταν. Και κυρίως, όνειρο. Δεν κλαιγόμαστε και δεν παρακαλάμε. Κανέναν άλλον εκτός από τον Θεό για τους λόγους που είπα. Γιατί εμείς καθημερινά εκτός από όλα τα άλλα παλεύουμε και μαζί του.Αυτή είναι η δουλειά μας λοιπόν.

Πάμε τώρα να δούμε τι λέγαμε πέρυσι ως Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου. Και να δούμε που βρισκόμαστε φέτος.
Τίθεται ζήτημα επιβίωσης του ελληνικού αμπελώνα. Η αποδυνάμωση και η αποδιοργάνωση της εσωτερικής αγοράς θα δώσουν το τελικό χτύπημα στους Έλληνες αμπελουργούς, στην ανάπτυξη της υπαίθρου αλλά και στις προσπάθειες να αναπτυχθεί η γαστρονομία.

Όλες οι επιχειρήσεις του οινοποιητικού κλάδου και των συναφών δραστηριοτήτων επιβαρύνονται και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό και θα αναγκαστούν να προβούν σε περιορισμό δραστηριοτήτων, σε απολύσεις προσωπικού ή ακόμα και σε διακοπή των εργασιών τους. Στη συγκυρία της σημερινής κρίσης, τα οργανωμένα οινοποιεία και οι συνδεδεμένοι με την οινοποίηση κλάδοι έχουν βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, κινούνται στα όρια της επιβίωσής τους και σε μεγάλο βαθμό καταγράφουν ζημιές.

H επιβολή Ε.Φ.Κ. στον οίνο οδηγεί πρακτικά πολλές, αν όχι τις περισσότερες από τις οινικές επιχειρήσεις σε κλείσιμο, λόγω φορολογικής αποθήκης: προκειμένου να ελεγχθεί η καταβολή του σχετικού φόρου, είναι απαραίτητη η ύπαρξη φορολογικής αποθήκης, η οποία με τη σειρά της απαιτεί σχετικές εγγυήσεις και πιστώσεις από το τραπεζικό σύστημα. Είναι βέβαιο ότι στην τρέχουσα συγκυρία η συντριπτική πλειοψηφία των οινοποιητικών επιχειρήσεων της χώρας δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει.

Με τον Ε.Φ.Κ. κατεδαφίζονται τα οργανωμένα οινοποιεία, εκείνα δηλαδή ακριβώς που προωθούν το σύγχρονο Στρατηγικό Σχέδιο που έχει επεξεργαστεί ο κλάδος για τον οίνο. Η πρότασή σας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την άοκνη προσπάθεια της ελληνικής οινοποιίας να σταθεί στα πόδια της, να κερδίσει τις αγορές του εξωτερικού και να αυξήσει τις εξαγωγές της.

Υπονομεύεται η προσπάθεια ανάπτυξης του Τουρισμού, τόσο γενικώς όσο και ως προς τις εναλλακτικές μορφές αυτού. Η επιβάρυνση με Ε.Φ.Κ. του οίνου, εμβληματικού προϊόντος της χώρας μας, συνιστά τροχοπέδη στον ποιοτικό Τουρισμό, ο οποίος θα πρέπει να είναι προτεραιότητα για την οικονομία μας.
Η ελληνική οινοποιία συμβάλλει ήδη πολλαπλώς στην προσπάθεια για την οικονομική ανόρθωση της χώρας. Με την επιβολή Φ.Π.Α. από το 8% σταδιακά στο 24%, την υψηλή φορολόγηση επί των κερδών, τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, το συνάλλαγμα που εισάγεται από τις εξαγωγές οίνου κ.λπ., το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτόταν κανείς είναι ότι δεν θα συμβάλλαμε ήδη αρκετά στη συλλογική προσπάθεια.

Η επιβολή Ε.Φ.Κ. στο κρασί θα σημαίνει σημαντική απώλεια εσόδων για το κράτος. Η κατανάλωση κρασιού στην εγχώρια αγορά είναι ιδιαίτερα εύθραυστη και κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Η επιβολή του Ε.Φ.Κ. η οποία μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή θα τον αποθαρρύνει από την κατανάλωση και κατά συνέπεια θα υπάρξει μείωση εσόδων τόσο από τον ΦΠΑ όσο και από το φόρο εισοδήματος των οινοποιητικών επιχειρήσεων, διανομέων κλπ.

Θα ενισχυθεί το φαινόμενο της λαθραίας διακίνησης οίνου. Αυτό συμβαίνει και με άλλα προϊόντα στα οποία επιβλήθηκε Ε.Φ.Κ., όπως π.χ. το τσίπουρο, με επώδυνα αποτελέσματα για τα δημοσιονομικά, την ποιότητα και την εικόνα του οίνου, ή ακόμα τη δημόσια υγεία.
Παραβλέπετε ότι το κρασί είναι τρόφιμο, κάθε μέρα επάνω στο ελληνικό τραπέζι. Κινείται σε αντίθετη τροχιά με τα διάφορα οινοπνευματώδη –κυρίως εισαγόμενα– και τα οποία δικαίως φορολογούνται με ειδικό τρόπο.
Παραγνωρίζετε ότι το κρασί είναι τοπικό γεωργικό προϊόν. Φυσική εξέλιξη του σταφυλιού, το κρασί είναι συνυφασμένο με την ελληνική γεωργία και τον ελληνικό πολιτισμό. Είναι παραλογισμός να φορολογείται με ειδικό τρόπο ένα προϊόν της ελληνικής γης.

Σας υπενθυμίζουμε ότι το ίδιο το δίκαιο της Ε.Ε. προβλέπει αποκλειστικά και μόνο για τον οίνο δυνατότητα μηδενικού συντελεστή (άρθρο 5 της Οδηγίας 92/84/ΕΟΚ). Αυτό που επιτρέπει η κοινοτική νομοθεσία ως δυνατότητα για τις οινοπαραγωγικές χώρες της Ένωσης, η πρότασή σας το απεμπολεί.
Η πρότασή σας κινείται αντίθετα από την πολιτική του συνόλου σχεδόν των οινοπαραγωγικών χωρών της Ε.Ε., οι οποίες δεν επιβάλλουν Ε.Φ.Κ. στο κρασί. Η Ελλάδα ως αμπελοοοινική χώρα θα πρέπει επίσης να παραμείνει σε αυτή τη θέση και να μην ακολουθήσει το παράδειγμα κρατών της Β. Ευρώπης, όπου για λόγους οικονομικού προστατευτισμού επιβάλλουν φόρο στην κατανάλωση κρασιού.
Αυτά λέγαμε πέρυσι. Και πάμε στο τώρα.

Δεν θα αναφέρω το Γολγοθά που περάσαμε για να ενταχθούμε στο νέο καθεστώς όσοι το κάναμε. Ούτε στην αγωνία των μικρότερων. Να μη μιλήσω για τις τραπεζικές εγγυήσεις, τη γραφειοκρατία, τα καινούργια έξοδα, την παράνοια που ζούσαμε τον πρώτο μήνα αγκαλιά σχεδόν με τα Τελωνεία των περιοχών μας. Γιατί είμαστε και τυχεροί. Εμείς έχουμε τελωνείο. Φαντάζομαι ότι θα μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε επιστολές ανθρώπων που δεν είχαν τελωνεία στην ευρύτερη περιοχή που επιχειρούσαν. Τι συνέβη λοιπόν. Όπως μου έγραψε και πριν λίγες μέρες η βουλευτής σας κυρία Δριτσέλη ο ΕΦΚ είναι 0,20 ευρώ. Υπάρχει κανείς εδώ μέσα που θα το θεωρούσε σημαντικό αν μιλούσαμε για είκοσι λεπτά επιβάρυνση σε μια φιάλη των 20,00, 30,00 ή 50,00 ευρώ; Αγοράζει κανείς σας εμφιαλωμένο κρασί; Ποια νομίζετε ότι είναι η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων; Οι ελληνικές ετικέτες πωλούνται στο ράφι από 2,00 έως 10,00 ευρώ. Και δεν τις αγοράζει κανείς. Κι αυτοί που τις αγοράζουν τους ξέρουμε πια με το μικρό τους όνομα. Όταν κάποιος έχει πρόβλημα επιβίωσης το τελευταίο που θα σκεφτεί είναι ν αγοράσει κρασί. Τα χρόνια της κρίσης ο Έλληνας στράφηκε στον ασκό. Ο οποίος πωλείται τουλάχιστον 10,00 ευρώ. Ο ασκός των πέντε λίτρων. Οπότε πάμε σε ένα ευρώ επιβάρυνση και δεν συνεχίζω. Πάμε και σε λίγα νούμερα μήπως σας συγκινήσω παραπάνω. Οι πωλήσεις στο εσωτερικό μειώθηκαν από 30% εως 40% και δυστυχώς όχι μόνο στην εγχώρια αγορά. Πλέον θα μετράτε λουκέτα. Γι αυτό είμαι εδώ σήμερα. Για να έχετε την εικόνα του επόμενου. Ζήτησα τις πωλήσεις μας τα δύο τελευταία χρόνια. Τα νούμερα που πήρα είναι στη διάθεση σας όποτε τα ζητήστε. Και είναι τραγικά. Κι όμως εμείς, όπως και οι συνάδελφοί μας κάναμε περισσότερα από αυτά που αντέχαμε. Το γνωρίζετε ότι για τις πωλήσεις μας στο εξωτερικό, πχ Γερμανία πληρώνουμε ΕΦΚ; Πριν εκτελωνίσουμε. Και ξέρετε γιατί; Γιατί ζητάμε απ τους πελάτες μας έξω να γίνουν πιστοποιημένοι παραλήπτες. Δηλαδή ν αποκτήσουν φορολογική αποθήκη. Και μας απαντούν. Γιατί να το κάνουμε; Δεν έχουμε φόρο στο κρασί. Ισχύει μόνο για τα αποστάγματα. Γιατί να μπουν σε μια διαδικασία μηνών πληρώνοντας και χρήματα; Γιατί ν αγοράσουν ελληνικό κρασί κι όχι ιταλικό; Οι Ιταλοί χρειάζονται τις εξαγωγές. Εμείς όχι. Επίσης στείλατε νέα εγκύκλιο με ακόμη περισσότερη γραφειοκρατία για φέτος όσον αφορά στις εξαγωγές. Οπότε αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι ότι θέλετε να τις σταματήσετε κι αυτές. Δεν είχαμε άλλο τρόπο επιβίωσης ως τώρα. Μόνο τα χρήματα που φέρναμε απ έξω.Απ ότι καταλαβαίνω πάει κι αυτό.

Θέλετε την πρότασή μου λοιπόν. Ζητήστε την κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί «χθες». Με επιμονή και δυνατή φωνή. Σταθείτε δίπλα μας. Μη μας βάζετε άλλες τρικλοποδιές. Ξέρουμε τι να κάνουμε και το κάνουμε χρόνια. Επενδύστε πάνω μας. Δείτε μας. Είμαστε λίγο τρελοί. Να θέλουμε να παράγουμε και να εξάγουμε. Για ένα να είστε σίγουροι. Θα σας βγάλουμε ασπροπρόσωπους. Κι ένα τελευταίο. Μη μας καλείτε εκ των υστέρων. Μόνο πόνο προκαλεί.

Σας ευχαριστώ.
Δείτε στο link που ακολουθεί το βίντεο της τοποθέτησης: https://www.facebook.com/topotami3kala/videos/684044198444834/

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Κυρίες και κύριοι,

Ζούμε σε μία εποχή στην οποία η έννοια της ομαλότητας και της κανονικότητας έχει εκλείψει και όπου οι αλλαγές είναι ραγδαίες και ανατρεπτικές σε όλα τα επίπεδα της οικονομίας, της κοινωνίας, της τεχνολογίας, του περιβάλλοντος και των γεωστρατηγικών ισορροπιών. Μέσα σε αυτό το ασταθές και αβέβαιο κλίμα και με την Ευρώπη να δοκιμάζεται σκληρά όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές της, η Ελλάδα κάνει τα πρώτα ουσιαστικά βήματα εξόδου από την μακρόχρονη κρίση της.

Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Περιφέρεια Θεσσαλίας η οποία στη διάρκεια της κρίσης (2007-2014) έχασε το 23% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας της, οριακά λιγότερο απ όσο έχασεη ελληνική οικονομία συνολικά, αλλά ήταν η μόνη περιφέρεια της χώρας της οποίας ο αγροτικός τομέας σημείωσε έστω μικρή άνοδο 1,4%καταλαμβάνοντας τη 2η θέση πανελλαδικά σε μέγεθος μετά τη Κεντρική Μακεδονία και αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής του στην συνολική ακαθάριστη προστιθέμενη αξία της Θεσσαλίας από 7,9% το 2007 σε 10,4% το 2014. Εξέλιξη που σηματοδοτεί τις σημαντικές δυνατότητες της Θεσσαλίας να πρωτοστατήσει στην ανάκαμψη της οικονομίας μέσω του αγροτικού τομέα και των εξαγωγών προϊόντων της αγροδιατροφικής βιομηχανίας.

Αλλά για να επανέλθομε στην εθνική οικονομία, μετά από μία πολυετή περίοδο ύφεσης και μεταρρυθμίσεων στις αγορές, κατά την οποία η Ελλάδα πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη δημοσιονομική εξυγίανση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ βελτιώνοντας το διαρθρωτικό πρωτογενές ισοζύγιο του προϋπολογισμού κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες του δυνητικού ΑΕΠ, η οικονομία ανακάμπτει ήδη από το 3ο τρίμηνο του 2016 όπως μαρτυρούν τα εξής 10 γεγονότα:

 

  1. Το πραγματικό ΑΕΠ το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκε ετησίως 1,8% προδικάζοντας το οριακά θετικό κλείσιμο του έτους κι ενώ οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ και της ΕΕ για το 2017 αναφέρουν άνοδο κατά 2,8%.

 

  1. Ο όγκος των ακαθάριστων επενδύσεων παγίου κεφαλαίου αυξήθηκε 12,6% αντίστοιχα, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις προγραμματίζουν επενδύσεις άνω των 2 δις για το 2017.

 

  1. Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών επεκτάθηκαν 8,5% σε σταθερές τιμές αποφέροντας ένα θετικό πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών για πρώτη φορά από το 1948. Επίσης, το 2016 είχαμε ρεκόρ αφίξεων 30 εκατομ. στον τουρισμό με την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια να αυξάνει 10%, ενώ κορυφώθηκε το επενδυτικό ενδιαφέρον για ελληνικά ξενοδοχεία με 140 επενδύσεις.

 

  1. Η ιδιωτική κατανάλωση αυξήθηκε 5,1% σε ετήσια βάση σε πραγματικούς όρους οικονομίας το ίδιο διάστημα, ενώ τον Δεκέμβριο σταμάτησε ο αποπληθωρισμός με τον δείκτη τιμών καταναλωτή να μένει σταθερός σε ετήσια βάση και να αυξάνει 1% έναντι του Νοεμβρίου.

 

  1. Οι ξένες άμεσες επενδύσεις υπερδιπλασιάστηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου από € 703 εκατομμύρια το 2015 σε € 2303 εκατ. το 2016 σημειώνοντας ετήσια αύξηση 228%.

 

  1. Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 232.000 άτομα από το 1ο τρίμηνο του 2015 έως το 3ο τρίμηνο του 2016, ενώ το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε αντίστοιχα κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες από 26,6% σε 22,6%.

 

  1. Η ανταγωνιστικότητα του κόστους της εργασίας βελτιώθηκε κατά 24% έναντι 37 χωρών την περίοδο 2009-2015.

 

  1. Την διετία 2016-2017 η Ελλάδα υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εν εξελίξει προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων παγκοσμίως (COSCO, Περιφερειακά αεροδρόμια, Ελληνικό, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.λπ.), το οποίο αναμένεται να φέρει πρόσθετες επενδύσεις € 1,6 δις περίπου το 2017.

 

  1. Ακόμη, στο 11μηνο 2016 ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής σημειώνει άνοδο 2,3% ετησίως έναντι μόλις 0,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

 

  1. Τέλος, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η επιτυχής ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και η αναβάθμιση των ελληνικών συστημικών τραπεζών από το διεθνή οίκο αξιολόγησης Moody’s συνέβαλαν στη βελτίωση του οικονομικού κλίματος στις 94,6 μονάδες τον Δεκέμβριο 2016 από 92,4 μονάδες τον Νοέμβριο (ΙΟΒΕ). Βελτίωση η οποία τεκμαίρεται από την αύξηση των ρέπος στις ελληνικές Τράπεζες κατά τους τελευταίους μήνες.

 

Όλα αυτά τα στοιχεία πιστοποιούν  ότι η  έξοδος από την ύφεση δε συνιστά πλέον πρόβλεψη, αλλά γεγονός που διαψεύδει την καταστροφολογία.

Η Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα δεν μιλά απλώς για οικονομική ανάκαμψη, αλλά για μια γενικότερη  θετική δυναμική. Πράγματι, τα «κόκκινα δάνεια» για πρώτη φορά από την αρχή της κρίσης έχουν αρχίσει να μειώνονται, παρατηρείται μικρή αλλά σταθερή επιστροφή καταθέσεων και δημιουργούνται προϋποθέσεις πιστωτικής επέκτασης.

Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και η ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής  Κεντρικής Τράπεζας θα επιτρέψει τη δοκιμαστική έξοδο στις αγορές, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση των επιτοκίων δανεισμού όχι μόνο για το κράτος, αλλά και για τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις.

Υπό τις συνθήκες αυτές, οι ρυθμοί ανάκαμψης για το 2017 και 2018 θα επιταχυνθούν σημαντικά και οι δημοσιονομικοί στόχοι θα επιτευχθούν χωρίς πρόσθετα μέτρα. Οι προϋποθέσεις, λοιπόν, για  έγκαιρη και επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος υπάρχουν και είναι ισχυρές.

Μοναδική πηγή αβεβαιότητας είναι οι αποκλίνουσες στρατηγικές μεταξύ των δανειστών. Προτάσεις για νέα μέτρα και μάλιστα για την περίοδο μετά το 2018 δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές. Σε κάθε περίπτωση, η Κυβέρνηση εργάζεται με βάση το βασικό και θετικό σενάριο και θα κάνει από την πλευρά της ό,τι χρειαστεί για να επιλυθούν έγκαιρα οι λίγες εναπομείνασες εκκρεμότητες.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση σταδιακά βελτιώνει τα δημοσιονομικά περιθώρια για τον ιδιωτικό τομέα και εφαρμόζει πολιτικές που επιδρούν θετικά στην στρατηγική της για την προσέλκυση επενδύσεων, την αύξηση των εξαγωγών και τη δημιουργία φιλικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Ανάλογα, δε, με την πρόοδο της δημοσιονομικής εξυγίανσης, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στην ελάφρυνση του φορολογικού βάρους για τον ιδιωτικό τομέα.

Θέλω εδώ να επισημάνω πως, σύμφωνα με την τελευταία (Οκτώβριος 2016) πανευρωπαϊκή έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, στην Ελλάδα εστιάζονται στην πρόσβαση σε χρηματοδότηση και στις γραφειοκρατικές κανονιστικές ρυθμίσεις.

Όχι τυχαία, λοιπόν, η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν φιλικότερου επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος μέσα από τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο, τη θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής σύστασης επιχειρήσεων, την επιτυχή απορρόφηση των πόρων των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών ταμείων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων, το βαθμιαίο άνοιγμα στον ανταγωνισμό των κλειστών αγορών προϊόντων και τη διευθέτηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων με στόχο τη μείωση τους κατά 40 δις έως το 2019.

Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση προγραμματίζει την θεσμική και οργανωτική αναβάθμιση της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ με προοπτική την αναγκαία αναθεώρηση του Νόμου για τις ΣΔΙΤ, προχωρά στην αναθεώρηση της νομοθεσίας για τις Στρατηγικές Επενδύσεις, ολοκληρώνει και ήδη θέτει σε δημόσια διαβούλευση το νέο Κανονιστικό Πλαίσιο για την ταχεία και αποτελεσματική εξωδικαστική ρύθμιση του συνολικού χρέους των βιώσιμων Επιχειρήσεων, θεσμοθέτησε το Ταμείο Συμμετοχών για τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και τέλος, υπέγραψε τη σύσταση και ενεργοποιεί άμεσα δύο νέα εργαλεία, του Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ μέσω του ΕΤΕΑΝ, καθώς και του Προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον».

Από τις τρεις τελευταίες πλατφόρμες θα εισρεύσουν αθροιστικά στην πραγματική οικονομία 2 δισ. ευρώ, 1 δισ. από δημόσιους πόρους και ένα 1 δισ. ακόμα από τη μόχλευση.

Όσον αφορά τα γενικότερα μέσα χρηματοδότησης που επιστρατεύει η κυβέρνηση να θυμίσουμε τα εξής:

Προγράμματα συνολικού ύψους € 20 δις έχουν εγκριθεί από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) για την Ελλάδα για την περίοδο 2014-2020. Οι κύριοι τομείς στους οποίους θα διοχετευτούν τα κονδύλια είναι η μεταποίηση, ο τουρισμός, η ενέργεια και η αγροδιατροφή/βιομηχανία τροφίμων. Πρόκειται για τομείς στρατηγικής σημασίας στους οποίους θα βασιστεί η ανάπτυξη τηςΘεσσαλίας. Πάντως, ενώ από το ΕΣΠΑ αναλογεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας το ποσό των 377 εκατομ. κύριας χρηματοδότησης,το ποσοστό ενεργοποίησης περιορίζεται σε 38% και είναι (μαζί με την Πελοπόννησο) το χαμηλότερο στην χώρα, υποδηλώνοντας τις αναξιοποίητες χρηματοδοτικές δυνατότητες και τα αναπτυξιακά περιθώρια που υπάρχουν.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προχώρησε σε επένδυση άνω του € 1,3 δις στην ελληνική οικονομία το 2015 και € 5,8 δις τα τελευταία πέντε χρόνια. Η ενέργεια και οι υποδομές μεταφορών ανήλθαν συνολικά στο 30% της επένδυσης, ενώ η στήριξη σε ΜμΕ έφτασε το 19%, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Τράπεζας για στήριξη της συνεχούς επένδυσης στην Ελλάδα.

Στο Πρόγραμμα Επενδύσεων του Σχεδίου Γιουνκέρ (EFSI) η Ελλάδα καταλαμβάνει την πέμπτη θέση στην απορρόφηση πόρων, γεγονός που αντιστοιχεί σε ετήσια συνολική χρηματοδότηση ύψους 1,2 δις ευρώ κατά μέσο όρο. Σύμφωνα με δηλώσεις του Πρόεδρου της ΕΤΕπ το ποσό αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί εμπροσθοβαρώς στα 3 δις.

Τέλος, σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016 θα παρασχεθούν: € 480 εκ. με τη μορφή  χρηματικών ενισχύσεων και επιχορηγήσεων για την περίοδο 2016-2022, και πάνω από € 3 δις σε φοροαπαλλαγές μέχρι το 2031. Μέχρι σήμερα στην Δ/νση Περιφερειακής Αναπτυξιακής  Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών έχουν υποβληθεί εκ μέρους της Περιφέρειας Θεσσαλίας 32 επενδυτικά σχέδια, προϋπολογισμού86 εκατομ.ευρώ, εκ των οποίων τα περισσότερα (20 συγκεκριμένα) αφορούν την αγροδιατροφή και τη βιομηχανία τροφίμων-ποτών.

Εξάλλου, αξίζει να τονιστεί πως μόλις υπερδιπλασιάσαμε (τέλος του 2016) τη χρηματοδότηση του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για τις 13 Περιφέρειες της χώρα με συνέπεια το αρχικό ποσό των 125 εκ. € του Εθνικού ΠΔΕ των Περιφερειών (αρχές του 2016) να αυξηθεί στο συνολικό ποσό των 300 εκ. € με άμεση δυνατότητα χρηματοδότησης των έργων από τις περιφερειακές αρχές.

Οι παραπάνω γενικές κατευθύνσεις και πολιτικές στήριξης, ωστόσο, δεν επαρκούν για την επενδυτική άνοιξη και την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας, αν οι γηγενείς δυνάμεις κάθε περιφέρειας δεν αναλάβουν την αναγκαία δράση για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού τους, την προσέλκυση επενδύσεων και τον μετασχηματισμό των τοπικών οικονομιών τους.

Η Θεσσαλία παρουσιάζει αναμφισβήτητη προνομιακή γεωγραφική θέση καθότι βρίσκεται στο μέσον της χώρας συνδέοντας όλες τις άλλες περιφέρειες και με επίκεντρο τον Νομό Λάρισας αποτελεί τον σιτοβολώνα της Ελλάδας. Το γεγονός αυτό μπορεί να δημιουργήσει πλεονέκτημα στη ροή των αγροτικών προϊόντων αλλά και υπηρεσιών (τουρισμός, logistic, εκπαίδευση) προς τις λοιπές περιφέρειες αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η δυνατότητα ανάδειξης της Θεσσαλίας ως διαμετακομιστικού κόμβου ενός σχήματος συνδυασμένων μεταφορών και η αυξανόμενη ζήτηση εγχώριων αγαθών και εμπορευμάτων μπορεί να ενισχυθεί με την αξιοποίηση οριζόντιων τεχνολογιών μεταφορών, εφοδιαστικής αλυσίδας και πληροφορικής.

Ειδικότερα, η ευνοϊκή τουριστική συγκυρία εξωθεί ένα ισχυρό τουριστικό ρεύμα από την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Ρωσία προς την Ελλάδα που οφείλει κάλλιστα να αξιοποιήσει η Θεσσαλία σε μόνιμη βάση αξιοποιώντας τα ορεινά και θαλάσσια αξιοθέατα της, εφόσον προηγουμένως κατορθώσει και αναβαθμίσει τις υποδομές της.

Συγκεκριμένα, χρειάζεται να εκσυγχρονίσει το ξενοδοχειακό της δυναμικό, καθώς το 45% των ξενοδοχείων της είναι 1 και 2 αστέρων όταν το αντίστοιχο ποσοστό πανελλαδικά δεν ξεπερνά το 35%. Επίσης χρειάζεται να αναπτύξει ένα εύρος διαφοροποιημένων τουριστικών προϊόντων με ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο ορεινός και χειμερινός τουρισμός κλπ που θα τονώσουν τη ζήτηση και θα προσελκύσουν επενδύσεις.

Όσον αφορά τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη :

(α) Στο έργο του Αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδος με τη Συμφωνία Τροποποίησης του Δεκεμβρίου 2013 προβλέπεται η κατασκευή του τμήματος Α/Κ Ξυνιάδος έως Α/Κ Τρικάλων μήκους 79 χλμ. περίπου.Μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2016 είχαν συντελεστεί κατασκευαστικές εργασίες στον Ε65 που αντιστοιχούν στο 89 % του έργου Μελετών – Κατασκευών του ανωτέρω τμήματος.Με τη Συμφωνία για την Έγκαιρη Ολοκλήρωση του Έργου που υπογράφτηκεστις 11/5/2016 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Παραχωρησιούχουπροβλέπεται η Λειτουργική κυκλοφορία του μέχρι 31/3/2017 και η ολοκλήρωση των κατασκευών του Έργου μέχρι την 31/8/2017.

Με την Συμφωνία Τροποποίησης του Έργου Παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Ε65 του Δεκεμβρίου 2013 ορίστηκαν ως αναβαλλόμενα τα τμήματα:

 

Ι. Τμήμα Ημικόμβου ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας. (Νότιο Αναβαλόμενο Τμήμα)

ΙΙ. Τμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών.

ΙΙΙ. Τμήμα Α/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας. (Βόρεια Αναβαλόμενα Τμήματα.)

 

α. Για το τμήμα Ημικόμβος ΠΑΘΕ Α/Κ Ξυνιάδας το Ελληνικό Δημόσιο συμφώνησε με τον Παραχωρησιούχο για την συνέχιση του τμήματος αυτού και κατόπιν αυτού συνετάγη και απεστάλη ο απαιτούμενος φάκελος προς τηνΕυρωπαϊκή Ένωση για την έγκρισή του για την συγχρηματοδότηση του έργου στο πλαίσιο του τρέχοντος Χρηματοδοτικού Προγράμματος 2014 – 2020 όπου το έργο έχει εγγραφεί με προϋπολογισμό 310.000.000 €. Δεδομένου ότι οι περιβαλλοντικοί όροι έχουν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια Υπηρεσία Περιβάλλοντος, αναμένεται η έγκριση του σχετικού φακέλου από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Η κατασκευή στο τμήμα αυτό προβλέπεται να ξεκινήσει εντός του Α΄ εξαμήνου του 2017.

 

β. Για τα τμήματα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών καιΑ/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας το Ελληνικό Δημόσιο συμφώνησε με τον Παραχωρησιούχο για την συνέχιση της κατασκευής τους και ο τελευταίος υπέβαλε στην Υπηρεσία μελέτεςεναλλακτικής χάραξης για το τμήμα Α/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας ώστε τοΥπουργείο να αξιολογήσει και να επιλέξει την βέλτιστη χάραξη για τοτμήμα αυτό.

Ήδη η Περιβαλλοντική μελέτη της προτεινόμενης εναλλακτικής χάραξηςέχει υποβληθεί στην αρμόδια Περιβαλλοντική Υπηρεσία και αναμένεται η έγκρισή της.

Όσον αφορά, τέλος, τις χρηματοδοτήσεις των έργων και μελετών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας που έχουμε εντάξει στο τρέχον ΠΔΕ του υπουργείου μας, προβλέπεται προϋπολογισμός 5 εκατομ. για 6 έργα φυσικών καταστροφών, προϋπολογισμός 24,3 εκατομ. για 3 υδραυλικά έργα, προϋπολογισμός 13,1 εκατομ. για οδικά έργα και προϋπολογισμός 0,5 εκατομ για έργα εκπαίδευσης.

 

Για την Θεσσαλία οι δυνατότητες του πρωτογενούς τομέα, της αγροδιατροφικής βιομηχανίας και του τουρισμού για ουσιαστική συμβολή στην έξοδο από την κρίση είναι σημαντικές και θα πρέπει να αξιοποιηθούν τόσο με ποσοτικούς όσο και με ποιοτικούς όρους.  Με άξονα τις εξαγωγές, υπάρχουν σοβαρές δυνατότητες για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής δραστηριότητας. Όχι τυχαία, τον περασμένο Νοέμβριο οι εξαγωγές τροφίμων και ζώντων ζώων, ποτών και καπνού είχαν την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση (19% και 15% αντίστοιχα), όπως το ίδιο και στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου (12% και 11% αντίστοιχα).

Μέχρι σήμερα, ο αγροτικός τομέας για σημαντικό τμήμα των αγροτών λειτούργησε όχι ως η βασική, αλλά ως συμπληρωματική πηγή εισοδήματος ή/και ως η απλή προϋπόθεση πρόσβασης σε επιδοτήσεις. Μια τέτοια αντίληψη είχε ως αποτέλεσμα ορισμένοι να μην ασχοληθούν με τον αγροτικό τομέα με επαγγελματικούς όρους.

Αυτό εκφράζεται στην ελλιπή μέριμνα για τη διαμόρφωση του κόστους, για την πρόσβαση στην αγορά, για τη συλλογική δραστηριότητα κ.λπ. Μετά τις επιπτώσεις της ύφεσης στο εισόδημα και στην απασχόληση, η προσέγγιση της σημασίας της αγροτικής παραγωγής έχει αλλάξει για ορισμένα τμήματα των αγροτών αλλά και του αστικού πληθυσμού, με την αγροτική παραγωγή να αναβαθμίζεται ως η κυριότερη, πλέον, πηγή εισοδήματος για το τμήμα των αγροτών που απώλεσαν εισοδήματα εκτός αγροτικού τομέα και  με το φαινόμενο της εισόδου νέων στον πρωτογενή τομέα.

Αυτά τα δύο νέα φαινόμενα είναι δυνατό να αξιοποιηθούν τόσο για τον τεχνολογικό και τον οργανωτικό εκσυγχρονισμό όσο και για τη διάδοση νέας φιλοσοφίας για τον πρωτογενή τομέα.

Η Θεσσαλία έχει όλα τα περιθώρια να προσελκύσει επενδύσεις και να μετασχηματίσει τη μεταποίηση χαμηλής γνώσης και τις απαρχαιωμένες δομές διακυβέρνησης αξιοποιώντας τη γνώση και τις υποδομές της περιοχής, ώστε να καταστεί σημαντικό αγροτοβιομηχανικό κέντρο και τουριστικό θέρετρο για την ευρύτερη περιοχή. Και στην προσπάθεια της αυτή θα έχει την αμέριστη συμπαράσταση και ενίσχυση της Πολιτείας.

 

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ