19 C
Trikala
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Ανακοινώσεις ΕΛΜΕΤ – ΟΛΜΕ

sinantisiapdpx130520

Νέο κρεσέντο αντιδημοκρατικότητας από την Υπουργό Παιδείας

- Advertisement -

Η εκπαιδευτική κοινότητα πρώτη φορά αντιμετωπίζει τέτοια απαξίωση και αντιδημοκρατικότητα από υπουργό Παιδείας. Η υπουργός, αν και νομικός, δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαιτέρως από όσα προστάζει το Σύνταγμα, οι νόμοι και οι παγκόσμια αποδεκτές δημοκρατικές αξίες.

Σε καμία νομοθετική πρωτοβουλία της δεν υπήρξε κανένας θεσμικός διάλογος με τους κοινωνικούς φορείς, κατεδαφίζοντας κάθε δημοκρατικό κεκτημένο. Κανένα νομοσχέδιο δεν δόθηκε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για διαβούλευση. Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθαίνουμε τα νομοσχέδια από «διαρροές» σε ΜΜΕ ή κατόπιν της κατάθεσής τους.

Αντί να προχωρήσει σε διάλογο με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, επιδίδεται σε επικοινωνιακές δηλώσεις χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα και νομοθετεί χωρίς έλεγχο κάθε νεοφιλελεύθερη ρύθμιση που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση. Την ίδια ώρα βάζει σε κίνδυνο την υγεία εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αγνοώντας ή και διαστρεβλώνοντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΠΟΥ. Και όλα αυτά έχοντας την αμέριστη στήριξη των «παπαγάλων» των συστημικών ΜΜΕ, που όλως τυχαίως εδώ και καιρό κατασυκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.

Η πρώτη της αντιδημοκρατική νομοθέτηση, χωρίς φυσικά να προηγηθεί διάλογος, αφορούσε στην απαράδεκτη εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων με τους αποφοίτους των δημόσιων πανεπιστημίων, που παραβιάζει ευθέως το άρθρο 16 του Συντάγματος. Επικαλείτο μάλιστα μία ευρωπαϊκή οδηγία, την οποία παρότι την ζήτησαν και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και κόμματα της αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ουδέποτε την φανέρωσε.

Συνέχισε το αντιδημοκρατικό της ολίσθημα, καταθέτοντας προς διαβούλευση ένα άκρως αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, τη Βουλή να υπολειτουργεί, τις συναθροίσεις να απαγορεύονται, την πολιτική επιστράτευση να επαναφέρεται κα τα σωματεία να μην μπορούν να κάνουν ούτε γενικές συνελεύσεις. Για την κίνησή της αυτή, εκτός από την πανελλαδική κατακραυγή από εκπαιδευτικούς, γονείς και κόμματα της αντιπολίτευσης, επήλθε και καταγγελία από την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE), που αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη.

Τελευταίο επεισόδιο του αντιδημοκρατικού κατρακυλίσματος της υπουργού η αντισυνταγματική και καθ’όλα αυθαίρετη, απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, με την οποία  προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, καταπατώντας κάθε ελληνική και διεθνή νομοθεσία περί προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών. Προφανώς, για την κ. Κεραμέως, όταν οι νόμοι δεν συμφωνούν μαζί της, τόσο το χειρότερο γι’αυτούς… Εν μία νυκτί, χωρίς διάλογο και χωρίς να περάσει από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ή την επιτροπή ελέγχου συνταγματικότητας, αλλάζει την ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καταπατώντας τα ατομικά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Ευτυχώς για το πολίτευμα της χώρας μας, η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αλλάξει ούτε το Σύνταγμα, ούτε τις Διεθνείς Συνθήκες Δικαιωμάτων, ούτε τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων προφανώς δεν είναι υποχρεωτικές για την κ. Κεραμέως, παρότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, λίγους μήνες νωρίτερα επικαλείτο δήθεν υποχρεωτικές ευρωπαϊκές οδηγίες, χωρίς όμως να τις παρουσιάσει. Επικαλέστηκε μάλιστα από το βήμα της Βουλής διαβούλευση που έγινε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όταν όμως ζητήθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσει την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ, δεν το έκανε και λίγο αργότερα αποχώρησε από τη Βουλή για να βγει στα κανάλια και να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή της φούσκα.

Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα αποτελεί και η ολοκληρωτική της άγνοια της σχολικής πραγματικότητας, της διαμόρφωσης της ατμόσφαιρας της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Η διδακτική πράξη δεν είναι μια στατική διαδικασία κατά την οποία ο διδάσκων, ακίνητος σε ένα σημείο, μονολογεί και καταγράφεται από μία κάμερα κινητού τηλεφώνου. Είναι μία ζωντανή διαδικασία αλληλεπίδρασης με τους μαθητές, ένα διαρκές διδακτικό μαθησιακό  γίγνεσθαι, μία συμμετοχική και συλλογική πορεία προς τη μάθηση. Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για ακύρωση της μετωπικής διδασκαλίας ακυρώνεται εμφατικά με την εμβληματική επανατοποθέτηση της στο κέντρο της διδακτικής διεργασίας.

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν  από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν τα  προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή  από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Η καταγραφή ήχου και εικόνας των μαθητών και των εκπαιδευτικών συνιστά επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η προβολή οποιουδήποτε ισχυρισμού ότι η υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα αναιρείται από την δήθεν προστασία του δικαιώματος ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση είναι μια επίκληση υποκριτική καθώς η κυβέρνηση που το επικαλείται έστειλε καθηγητές για να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τον Φεβρουάριο ενώ όσο λειτουργούσε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέκλεισε εν γνώσει της μαθητές χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων. Η δε επίκληση της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να αφορά τμήμα και όχι το σύνολο των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί, σεβόμενοι τη Δημοκρατία, το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ατομικά Δικαιώματα θα προασπιστούν την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα των ίδιων και των μαθητών τους και σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέψουν τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι.

Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.

 Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που  θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. 

Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.

 Καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε ενημερώσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και να παρεμβαίνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις στους συναδέλφους για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Ταυτόχρονα θα επιδιωχθεί με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό η  συνεργασία με τα ευρωπαϊκά συνδικάτα ώστε να καταγραφεί και να παρουσιασθεί το εάν έχει εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε αλλά και να αναδειχθεί η αντιδημοκρατικότητα που αποτελεί συστατικό στοιχείο αυτής της πολιτικής. Θα εξετασθεί ακόμα και η δυνατότητα προσφυγής στους αρμόδιους μηχανισμούς και αρχές της Ε.Ε σε διοικητικό και δικαστικό επίπεδο.

tropologiadraseis100520 oroiepanaleitourgias300420 deltiosynantisis300420 zontanamathimata030520-2

Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – κινητοποιήσεις

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΕΜΠΤΗ 30/4 ΣΤΙΣ 12:30μμ

 ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ(ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ)

         

Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 30/4, τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στις 12.30 στην πλατεία ΟΤΕ (κάτω από τα γραφεία της ΔΔΕ) τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Η παράσταση διαμαρτυρίας αφορά το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ζητάμε να αποσυρθεί εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή μας και ως προς το περιεχόμενο του και ως προς την επιλογή του χρόνου κατάθεσης. Ακολουθούν οι θέσεις της ΟΛΜΕ αναλυτικά για το νομοσχέδιο.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή  της εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων προειδοποιούσε την κυβέρνηση να  μην προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας. Η επιλογή της καςΚεραμέως  να προχωρήσει, τελικά, στην κατάθεσή του, ενώ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν  γενικές συνελεύσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με τις ομοσπονδίες και με τη Βουλή να υπολειτουργεί, αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί τις απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας για να επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα.

Το ίδιο το περιεχόμενο του νομοσχεδίου σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί το κατεπείγον της υπόθεσης, καθώς αποκαλύπτεται ότι δεν προσπαθεί να λύσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης ούτε περιλαμβάνει έκτακτα μέτρα που σχετίζονται με την πανδημία.  Αντίθετα, επιδιώκει να πλήξει καίρια τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να επιφέρει ένα τεράστιο κτύπημα στο δημόσιο σχολείο.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται:

  • Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατά την οποία δημοσιεύονται οι φορμαρισμένες εκθέσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ, προς «αξιοποίησή» τους από την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. «με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης».Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με κίνδυνο την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
  • H Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την επαναφορά – από το 2021 – της τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα συνδεθεί με την επαγγελματική τους εξέλιξη.Η κίνηση αυτή στόχο έχει την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης που βαραίνουν όχι τους εκπαιδευτικούς, αλλά τις κυβερνήσεις και τις πολιτικές που έχουν ασκηθεί στην εκπαίδευση.
  • Επιστροφή της τράπεζας θεμάτων χωρίς αναφορά στον τρόπο υλοποίησης και εφαρμογής της που αφήνεται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις.Η Τράπεζα θεμάτων σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014 πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. Ταυτόχρονα, επαναφέρει τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου οδηγώντας σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή και αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειo.
  • Σημαντική αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο χωρίς την προηγούμενη και ουσιαστικότερη ενίσχυση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και της διαμόρφωσης ενός σοβαρού συστήματος αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Eπανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ’ γυμνασίου για όσους δεν προάγονται. 
  • Ηλικιακός περιορισμός της εγγραφής στα ημερήσια και ημερήσια απογευματινά ΕΠΑΛ τα 17 έτη– το μοναδικό μέτρο για την τεχνική εκπαίδευση – με απαράδεκτο πρόσχημα τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 ή είναι απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους επιλέγοντας τομέα η ειδικότητα στο ΕΠΑΛ, σπρώχνοντάς τους στην κατάρτιση, σε ΔΙΕΚ, ΙΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά. Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων με τραγικές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις.
  • Αύξηση των ποινών αποκλεισμού από τους πίνακες για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία ή παραιτούνται στα  δύο ή και στα τρία έτη ακόμα και αν προσλαμβάνονται στα μέσα της χρονιάς. Αντί να νομοθετούνται κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, νομοθετούνται τιμωρίες.Την ίδια στιγμή μάλιστα που καθυστερούν αδικαιολόγητα οι διορισμοί τόσο στην ειδική αγωγή όσο και στη γενική εκπαίδευση.
  • Αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που επανέρχεται και οδηγεί στο στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους.
  • Ασάφειες για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και «τον καθηγητή εμπιστοσύνης», που προσπαθούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια, τη στιγμή που η παιδαγωγική επιστήμη και η ψυχολογία τονίζουν ότι όσο πιο ανταγωνιστικό και δύσκολο είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα τόσο πιο πολύ αυξάνονται οι απορριπτικές τάσεις και τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού.Δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ.).
  • Σαν «όαση» σε μια δημόσια εκπαίδευση μαστιζόμενη από υποχρηματοδότηση και αποστερημένη από πολιτικές ενίσχυσής της, προβάλλεταιη «αριστεία» των Προτύπων σχολείων, που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση προωθεί τη λεγόμενη Αριστεία σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο του λαού μας. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση και θα λειτουργήσει «πειραματικά» για την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.
  • Ο εξοστρακισμός οποιουδήποτε γνωστικού αντικειμένου από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δε μπορεί να γίνεται παρά με μεγάλη προσοχή και κατόπιν εμπεριστατωμένης επιστημονικής μελέτης.Στην ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών επιβάλλεται η εξέταση ενός γνωστικού αντικειμένου όπως η κοινωνιολογία παράλληλα με τα λατινικά, ανάλογα με το τμήμα ή την σχολή του 1ου επιστημονικού πεδίου που επιλέγει κάθε μαθητής.
  • Αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά με αποτέλεσμα, την υποβάθμιση της διδασκαλίας, την αύξηση των κινδύνων από τον κορωνοϊό και τη μείωση των εκπαιδευτικών αναγκών που θα μειώσει τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών.

 

Ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει με παιδαγωγικό πρόσημο, ούτε ένα μέτρο που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας, και μάλιστα σε μια εποχή πολύ δύσκολη που όλοι δοκιμαζόμαστε από την πανδημία και τις συνέπειές της σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Όλα τα μέτρα οδηγούν με βεβαιότητα στην υπονόμευση του δημόσιου σχολείου, τον αποκλεισμό ολόκληρων κοινωνικών ομάδων και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι οι πρώτοι που πλήττονται με την αύξηση του ανταγωνισμού και την αύξηση της παραπαιδείας, στρεφόμενοι σε μια εκπαίδευση δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, με ακόμα μεγαλύτερη ψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση.

Η πολιτεία αδιαφορεί προκλητικά και για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι στήριξαν και στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και με αποκλειστικά δικά τους μέσα και χωρίς καμία υποστήριξη από το υπουργείο πασχίζουν να εφαρμόσουν την τηλεκπαίδευση εν μέσω υγειονομικής κρίσης.

Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο και αναχρονιστικό, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πολιτική επιλογή της κατάθεσής του εν μέσω πανδημίας ως βαθιά αντιδημοκρατική.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣΠΕΜΠΤΗ30/4 ΣΤΙΣ 12:30μμ

 ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ(ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ)

 

zontanamathimata030520-2

Επιστολή αλληλεγγύης της ETUCE προς την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας με αποδέκτες την Πολιτειακή και Πολιτική Ηγεσία της Ελλάδας

 

Βρυξέλλες, 30 Απριλίου 2020

Θέμα: Αλληλεγγύη με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα, μέλη της ETUCE, την ΔΟΕ και την  ΟΛΜΕ

Η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE) αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη. Ως αναγνωρισμένος κοινωνικός εταίρος στην εκπαίδευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ETUCE έχει τακτικές συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργοδοτών Εκπαίδευσης (EFEE) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου ανά τομέα προκειμένου να διαπραγματεύεται και να συζητά θέματα εκπαίδευσης και απασχόλησης αναφορικά με εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς και γενικά το προσωπικό που απασχολείται στην εκπαίδευση. Η ETUCE είναι μια Ευρωπαϊκή  Συνδικαλιστική Ομοσπονδία μέσα στην ETUC, την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Συνομοσπονδία. Η ETUCE είναι επίσης ο Ευρωπαϊκός Τομέας της Εκπαιδευτικής Διεθνούς (EI), της παγκόσμιας ομοσπονδίας συνδικάτων εκπαίδευσης.

Με μεγάλη δυσαρέσκειά,  οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες στην Ελλάδα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ) και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), μας πληροφόρησαν για τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας να καταθέσει ένα αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο αποκλείοντας προηγουμένως τις διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους στην εκπαίδευση.

Εκφράζοντας την ισχυρή αλληλεγγύη της  προς τα συνδικάτα – μέλη της στη χώρα, η ETUCE συμμερίζεται την έντονη αγανάκτηση της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, συγκεκριμένα ως προς τον χρόνο που επιλέχτηκε προκειμένου να θεσπιστούν συνολικές αλλαγές  που είναι δυνατό να αλλάξουν δραστικά και να διαταράξουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε όλα τα επίπεδα.

Σε μια χρονική στιγμή όπου όλη η ανθρωπότητα έρχεται αντιμέτωπη με μια άνευ προηγουμένου κρίση στην υγεία, στην κοινωνία και στην οικονομία, η στήριξη στους εκπαιδευτικούς είναι ζωτικής σημασίας. Οι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν γρήγορα στις τρέχουσες συνθήκες δείχνοντας μεγάλη αφοσίωση, υπευθυνότητα και ικανότητα για να παράσχουν στους μαθητές ποιοτική εκπαίδευση εξ αποστάσεως στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους καθώς πολλά σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι κλειστά για να μειωθεί η εξάπλωση του COVID-19.

Παράλληλα, η ETUCE εκφράζει τη μεγάλη της ανησυχία για την παράβλεψη να εμπλακούν και να συμμετάσχουν πλήρως οι κοινωνικοί εταίροι στην προετοιμασία αυτής της μεταρρύθμισης με τρόπο ουσιαστικό. Αυτό αποτελεί μια προφανή παραβίαση των  κατεξοχήν αρχών του κοινωνικού διαλόγου. Στις προδιαγραφές του, ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) τονίζει ότι ένα κλίμα εμπιστοσύνης που έχει καλλιεργηθεί μέσω του κοινωνικού διαλόγου και τoυ τριμερούς χαρακτήρα του, είναι απολύτως απαραίτητο για την αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης του COVID-19 και των συνεπειών του. Για να διαχειριστεί τη συνεχιζόμενη κρίση του COVID-19 και του επικείμενου, τεράστιου κοινωνικο-οικονομικού αντίκτυπου στις κοινωνίες της Ελλάδας και της Ευρώπης γενικότερα, η Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να εγγυάται συνεχείς και διαφανείς διαβουλεύσεις, ενεργή συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και ισχυρή συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών συνδικάτων.  Σε καιρούς ύφεσης που ελλοχεύει ο κίνδυνος να επέλθει μεγάλη αστάθεια στις κοινωνίες, ο σεβασμός και η περιφρούρηση βασικών αρχών που προσιδιάζουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πιο σημαντικός από ποτέ. Συνεπώς, η ETUCE σας υπενθυμίζει ότι μια από τις 20 βασικές αρχές του Πυλώνα των Κοινωνικών Δικαιωμάτων  τονίζει ότι πρέπει να  ενθαρρύνεται και να ενισχύεται η ικανότητα των κοινωνικών εταίρων να προάγουν τον κοινωνικό διάλογο.

Στη δήλωση/εξαγγελία της ETUCE σχετικά με τον COVID-19, επαναλαμβάνουμε ότι ενώ η ευθύνη για την προστασία του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι των κυβερνήσεων και των εργοδοτών εκπαίδευσης, σε όλα τα θέματα που άπτονται της εκτέλεσης των καθηκόντων του εκπαιδευτικού προσωπικού, ο κοινωνικός διάλογος και οι συλλογικές διαπραγματεύσεις πρέπει να συνεχίσουν να έχουν κεντρικό ρόλο στην προσαρμογή της εκπαίδευσης στις συνθήκες αυτές.

Σε μια χρονική στιγμή που η συνεργασία μεταξύ κοινωνικών εταίρων είναι απόλυτα σημαντική για να διαχειριστούν τις πολλές αναδυόμενες και γρήγορα μεταβαλλόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και το εκπαιδευτικό προσωπικό γενικά, η ETUCE καλεί την Ελληνική Κυβέρνηση να αναλάβει την υποχρέωσή της  και την ευθύνη της  και να εντείνει τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με τους κοινωνικούς εταίρους στην εκπαίδευση.

Η ETUCE σας παροτρύνει να συνεργαστείτε εποικοδομητικά με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα ειδικά σε αυτή την άνευ προηγουμένου συγκυρία. Στηρίζουμε τα μέλη μας, τα εκπαιδευτικά συνδικάτα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, στο αίτημα τους να προηγηθεί ένας ουσιαστικός διάλογος με το Υπουργείο Παιδείας πριν την υποβολή του νομοσχεδίου προς ψήφιση στη Βουλή δίνοντας τον χρόνο και τη δυνατότητα στα εκπαιδευτικά συνδικάτα να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις.

Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις.

Μετά τιμής

SusanFlocken

Δ/ντρια Ευρωπαϊκού Τμήματο

 

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ