11.1 C
Trikala
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Όλη η Πολιτική Δραστηριότητα στα Τρίκαλα-Κομμάτων, Πολιτικών Οργανώσεων, Κινημάτων, Σωματείων, Βουλευτών, Άρθρα

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

- Advertisement -

 

συζητάμε σήμερα ένα ακόμη νομοσχέδιο το οποίο φιλοδοξεί να βάλει τάξη σε κάποιους πολύ δύσκολους τομείς της οικονομίας, όπως το λαθρεμπόριο των καπνικών προϊόντων, αλλά και ο φορολογικός κώδικας.

 

Ένα μεγάλο μέρος του σ/ν βέβαια, αφορά στην ενσωμάτωση ευρωπαϊκών αποφάσεων και οδηγιών. Δεν προτίθεμαι να αναφερθώ στο κομμάτι αυτό, δεδομένου ότι, καλώς η κακώς, ως κράτος – μέλος της ΕΕ, δεν έχουμε πολλά περιθώρια επιλογών!

 

Όσον αφορά τα προβλεπόμενα για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου ή/και λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων, θεωρώ ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Το πρόβλημα της με κάθε τρόπο φοροαποφυγής, ή ακόμα χειρότερα φοροδιαφυγής, ειδικά στα προϊόντα με υψηλή φορολόγηση, είναι τεράστιο και παγκόσμιο.

Είμαι από εκείνους που πιστεύουν ότι η φορολογία πρέπει να είναι δίκαιη, αντικειμενική, αναλογική και σε τέτοια επίπεδα, ώστε η πληρωμή των φόρων από τους πολίτες να είναι εφικτή και, κατά συνέπεια, η είσπραξή τους από το κράτος.

 

Οι έμμεσοι φόροι είναι εξ ορισμού άδικοι και στόχος μας είναι να αποτελέσουν ένα μικρό μόνο μέρος σε σχέση με τους άμεσους.

 

Σε κάθε περίπτωση όμως, σε μια ευνομούμενη σύγχρονη δημοκρατία, οι ισχύοντες νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται, μέχρι να κρίνουμε, ότι οι συνθήκες επιτρέπουν ή/και επιβάλλουν την αλλαγή τους.

Είναι πλέον καιρός να θέσουμε και εμείς στην υπηρεσία του κράτους, τις νέες τεχνολογίες αλλά και τις πρακτικές εκείνες που επιτρέπουν αποτελεσματικότερους ελέγχους στη διακίνηση προϊόντων, διασφαλίζοντας τόσο την προστασία των καταναλωτών όσο και την είσπραξη των προβλεπόμενων από το νόμο φόρων.

 

Με την ίδια λογική πρέπει να προσεγγίσουμε και τις βελτιώσεις του φορολογικού κώδικα.

Είναι θέμα δικαιοσύνης και ισονομίας μεταξύ των φορολογουμένων η καταβολή των φόρων απ’ όλους και η πάταξη της φοροδιαφυγής. Η τιμωρία αυτού που φοροδιαφεύγει -σε βάρος, εντέλει, του κοινωνικού συνόλου- πρέπει να λειτουργεί τόσο κατασταλτικά όσο και αποτρεπτικά.

 

Προφανώς η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής δεν πρέπει να εξαντλείται σε κατασταλτικά μέτρα.

Πρώτα και πάνω απ’ όλα πρέπει να στηρίζεται στην καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης και στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ πολίτη και κράτους.

Ο καταλυτικός παράγοντας για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η «ανταποδοτικότητα». Όταν ο πολίτης αισθανθεί ότι οι φόροι τους οποίους πληρώνει, επιστρέφουν σε αυτόν ως παροχές, τότε θα συμβάλλει και ο ίδιος ευχαρίστως.

Είναι πάρα πολλές οι δεκαετίες κατά τις οποίες ο πολίτης είχε απέναντί του ένα ανάλγητο και σπάταλο κράτος που εξανέμιζε τους κόπους του χωρίς να του επιστρέφει απολύτως τίποτα.

Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα και η προσπάθεια αυτής της κυβέρνησης, να αποδείξει έμπρακτα ότι το κράτος είναι εκεί, από τον πολίτη, για τον πολίτη.

 

Θέλω να σταθώ τέλος, στις προϋποθέσεις ένταξης των αγροτών στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, για τις οποίες τόσος πολύς λόγος έγινε το τελευταίο διάστημα.

Κατ’ αρχήν δεν υπάρχει καμία αλλαγή στις προϋποθέσεις αυτές καθ’ αυτές. Η προσθήκη αφορά στην έκδοση ειδικού στοιχείου για παραδόσεις αγροτικών προϊόντων ίδιας παραγωγής και για παροχές αγροτικών υπηρεσιών που πραγματοποιούν οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ. Στον τρόπο δηλαδή, με τον οποίο αποδεικνύεται η αξία των προϊόντων που διατέθηκαν, που μέχρι τώρα δεν υπήρχε καν ως νομοθετική πρόβλεψη.

Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί με αυτό;

 

Υπάρχει κάποιος εδώ μέσα που δεν γνωρίζει ότι τα προϊόντα που φεύγουν από τον παραγωγό χωρίς παραστατικά, συνεχίζουν ως «μαύρα» μέχρι τον τελικό καταναλωτή, χωρίς να πληρώνεται κανένας φόρος, ούτε για την αξία, ούτε για την υπεραξία που αποκτούν στην πορεία και φυσικά ούτε για το κέρδος των μεσαζόντων;

Ο μικρός παραγωγός του ειδικού καθεστώτος δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, αντίθετα οι μεσάζοντες θα αναγκαστούν να παρουσιάσουν τα κέρδη τους και να φορολογηθούν για αυτά.

 

Όσον αφορά τους αγρότες εκείνους που είναι στο ειδικό καθεστώς, αλλά έχουν και άλλη δραστηριότητα η οποία υπάγεται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, η ρύθμιση που τους εντάσσει συνολικά στο κανονικό καθεστώς μόνο ευνοϊκή μπορεί να χαρακτηριστεί.

Δεν έχουν απολύτως καμμία επιπρόσθετη επιβάρυνση, γιατί ούτως η άλλως το διαχειριστικό κόστος των βιβλίων υφίσταται ήδη από την παράλληλη δραστηριότητά τους.

Επιπλέον, μειώνεται το φορολογητέο εισόδημά τους με τον συνυπολογισμό των εξόδων από την αγροτική δραστηριότητα.

Οι μεσάζοντες βέβαια, αναγκάζονται να εμφανίσουν τα κέρδη τους και να πληρώσουν το φόρο που τους αναλογεί.

 

Όποιος λοιπόν επιμένει, ότι πλήττονται οι αγρότες, είναι βέβαιο ότι δεν είναι με τους αγρότες αλλά με τους «άλλους».

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

πιστεύω ακράδαντα ότι το αγροτικό επάγγελμα είναι ένα σοβαρό επάγγελμα και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ούτε ως πάρεργο ούτε ως μέσο φοροδιαφυγής. Είναι προς όφελος, κυρίως των αγροτών, αλλά και της εθνικής οικονομίας συνολικά, η ένταξη των επαγγελματιών αγροτών στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ και στην τήρηση «βιβλίων».

Έτσι θα απαντηθεί και ο γνωστός, χρόνιος γρίφος, για το πώς γίνεται να δεκαπλασιάζεται η τιμή των αγροτικών προϊόντων από το χωράφι ως το ράφι.

 

Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και είμαι πεπεισμένη ότι  θα  λύσει προβλήματα. Προτείνω λοιπόν την υπερψήφισή του.

 

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΙΑΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΑ ΣΑΡΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ κ.ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ
Με όσες «χρυσοβελωνιές» και να ράψει, όσες κορδέλες και να κόψει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν μπορεί να κρύψει το γεγονός ότι την περασμένη βδομάδα με συνοπτικές διαδικασίες και με τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού και της Ένωσης Κεντρώων ψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο που αφορά την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών της χώρας. Η Χρυσή Αυγή ψήφισε κατά με το σκεπτικό ότι η κυβέρνηση είναι «ανίκανη» να εξυπηρετήσει τους ντόπιους επιχειρηματίες. Το ΚΚΕ το καταψήφισε αναδεικνύοντας τον αντιλαϊκό του χαρακτήρα.
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών ενσωματώνει αυτούσια την ευρωπαϊκή οδηγία για τη δημιουργία «ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου και άλλες διατάξεις». Με το διαχωρισμό του δικτύου από το κυρίως μεταφορικό έργο διευκολύνεται η ιδιωτικοποίηση, αφού έτσι ξεπουλιέται το κερδοφόρο τμήμα του μεταφορικού έργου, ενώ το δίκτυο και το κόστος που συνεπάγεται η συντήρησή του παραμένουν στο Δημόσιο. Όλες οι διατάξεις του νομοσχεδίου είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των μονοπωλιακών ομίλων του συγκεκριμένου κλάδου και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανάπτυξης που επιδιώκουν η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα.
Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων γης και κρατικών επιχειρήσεων δεν αποτελεί μια τυχαία επιλογή, αλλά βασικό άξονα της στρατηγικής του κεφαλαίου και της ΕΕ για τη δημιουργία των νέων πεδίων κερδοφορίας. Λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, εκτάσεις γης, όλα παραχωρούνται για τις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Επιπλέον και ο κρατικός τομέας υπηρετεί τους μονοπωλιακούς ομίλους με τις τσουχτερές αυξήσεις που επιβλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στα εισιτήρια και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων. Η ιδιωτικοποίηση θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση για το λαό μας με ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και βεβαίως δημιουργούνται έντονες ανησυχίες για το μέλλον της διαδρομής «Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα», αφού το κριτήριο διατήρησής της θα είναι η κερδοφορία της και όχι η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Επίσης για τη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης του δικτύου των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας και για να «πέσουν» οι τελικές υπογραφές της παράδοσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία «Ferrovie Dello Stato Italiane SpA», προβλέπεται η διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!
Ως ΚΚΕ καλούμε τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα και από αυτό το νομοσχέδιο, επισημαίνοντας ότι προϋπόθεση για να υπάρχουν καθολικές, φθηνές, ποιοτικές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές είναι τα μέσα, οι υποδομές και η διεξαγωγή των μεταφορών να λειτουργήσουν με κοινωνική ιδιοκτησία, κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο στο πλαίσιο της λαϊκής οικονομίας.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Για τη λειτουργία του Ακτινολογικού τμήματος στο Γ.Ν. Τρικάλων.

Σε κατάσταση οριακής λειτουργίας βρίσκεται το Ακτινολογικό εργαστήριο του Γ.Ν. Τρικάλων που αναγκάζεται να λειτουργήσει μέσω θερινής περιόδου με προσωπικό ασφαλείας δηλ. ένας εργαζόμενος ανά βάρδια.
Στο τμήμα του Αξονικού Τομογράφου υπάρχουν απογευματινές και βραδινές βάρδιες που διακόπτεται η λειτουργία του Αξονικού, γιατί δεν καλύπτονται με προσωπικό σε κάθε βάρδια, λόγο έλλειψης τεχνολογικού προσωπικού.
Την ίδια στιγμή υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις, με βάση το ΦΕΚ 1230/11-04-2012 Τεύχος Δεύτερο, για το Γ.Ν.Τρικάλων.
• Για Τ.Ε. Ραδιολογίας – Ακτινολογίας, σε σύνολο 17 Οργανικών θέσεων, υπηρετούν 8 μόνιμοι και παραμένουν 9 κενές θέσεις.
• Για Δ.Ε. Χειριστών Ιατρικών Συσκευών, σε σύνολο 13 Οργανικών θέσεων, υπηρετούν 6 μόνιμοι και παραμένουν 6 κενές θέσεις.
• Για Δ.Ε. Χειριστών Ιατρικών Μηχανημάτων, σε σύνολο 2 Οργανικών θέσεων όπου παραμένουν και οι 2 κενές θέσεις.
Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, γίνεται μετακίνηση προσωπικού από τα 3 Κ.Υ. του νομού προς το νοσοκομείο με αποτέλεσμα να μένουν ακάλυπτες οι αντίστοιχες Περιφέρειες του νομού με κλειστά τα Ακτινολογικά τμήματα. Ταυτόχρονα σε κάθε βάρδια που δεν λειτουργεί ο Αξονικός Τομογράφος, ασθενείς που χρήζουν Αξονικής, τα Επείγοντα περιστατικά καθώς και ασθενείς από τις περιφέρειες των Κ.Υ.(που δεν λειτουργούν τα ακτινολογικά εργαστήρια), να μετακινούνται σε γειτονικούς νομούς ή στον Ιδιωτικό τομέα, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για την ταλαιπωρία όσο και για την ασφάλεια των ασθενών.
Η τραγική και επικίνδυνη κατάσταση την οποίο έχουν περιέλθει οι δημόσιες μονάδες υγείας είναι αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών τόσο των προηγούμενων όσο και της σημερινής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της εξοικονόμησης κρατικών κονδυλίων προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα, δηλαδή, η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων (και στο χώρο της υγείας), θυσιάζεται το δικαίωμα του ελληνικού λαού σε δωρεάν, δημόσιες υπηρεσίες υγείας που να καλύπτουν το σύνολο των αναγκών του.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει ώστε να στελεχωθούν τα συγκεκριμένα τμήματα με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό.

Οι βουλευτές
Γιώργος Λαμπρούλης
Κώστας Στεργίου

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Κανείς δεν αμφισβήτησε ότι στο διάβα της ιστορίας, ποδοσφαιρικά σωματεία όπως ο Α.Ο. ΤΡΙΚΑΛΑ, όπως παλαιότερα η ΑΕΤ, η ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ και ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην κοινωνική και αθλητική ιστορία της πόλης μας .
Θα πρέπει να είναι κανείς ανόητος για να πράξει κάτι τέτοιο και για αυτό άλλωστε με τη στάση μας στο δημοτικό συμβούλιο παρέχουμε κάθε δυνατή υποστήριξη προς τις ομάδες και τα αθλητικά σωματεία της πόλης, αρκεί να θυμηθούμε τον αγώνα μας για να μην πληρώνουν τα ερασιτεχνικά σωματεία παράβολο για τη χρήση των κλειστών γυμναστηρίων.
Μεσολαβεί όμως μεγάλη απόσταση από αυτή την κοινή παραδοχή μέχρι να καθιστούν ορισμένοι την αγάπη σε μια ομάδα ως συνώνυμο της οπαδικής αφοσίωσης σε πρόσωπα που διοικούν αυτές τις ποδοσφαιρικές ομάδες, ταυτίζοντας ατυχώς την ιστορική πορεία τους με ανθρώπους που πρόσφατα βρέθηκαν στην πόλη μας .
Η φράση που ειπώθηκε στη τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ότι ο μεγαλομέτοχος του Α.Ο. ΤΡΙΚΑΛΑ κ. Γιαλιάς υπόσχεται «πράσινα άλογα» και την ίδια ώρα πουλάει «σανό», δεν έχει να κάνει φυσικά ούτε με τις δηλώσεις του ότι η ομάδα σήμερα ήδη θα αγωνιζόταν στην Α` εθνική κατηγορία με οιονδήποτε τρόπο αλλά και με το ότι σε ένα –δυο χρόνια θα συμμετέχει ε ευρωπαϊκές διοργανώσεις, ούτε φυσικά για τον άτυπο διαγωνισμό με τις περίφημες «μπανάνες» που εξέθεσαν πανελλήνια την πόλη μας .
Αυτά τα βλέπουν και τα κρίνουν οι φίλαθλοι της ομάδας .
Η δική μας αιτίαση έναντι του κ. Γιαλιά συνίσταται στο γεγονός ότι εταιρεία οικονομικών του συμφερόντων της οποίας είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος και η οποία δυνάμει του 20/11/2015 συμφωνητικού έχει μισθώσει το κυλικείο, ιδιοκτησίας του Δήμου, στο Δημοτικό Στάδιο Τρικάλων, μέχρι σήμερα (8 μήνες μετά από την έναρξη της μίσθωσης) δεν έχει καταβάλει παρά μόνο το μίσθωμα του πρώτου μισθωτικού μήνα, σύμφωνα με επίσημα έγγραφα και παραστατικά της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, που έχουμε στη διάθεσή μας , με αποτέλεσμα η χρηματική οφειλή της ανώνυμης εταιρείας να αγγίζει ήδη ένα σεβαστό ποσό αρκετών χιλιάδων ευρώ.
Αφού δεν κατέβαλε τα μισθώματα για τους εφτά (7) αυτούς μήνες, που στο γήπεδο υπήρχαν συνεχείς αθλητικές εκδηλώσεις και συνεπώς μεγάλη παρουσία θεατών , οπότε προφανώς και έσοδα για την μισθώτρια επιχείρηση, το ίδιο εκτιμούμε ότι θα συνεχισθεί τουλάχιστον και για τους δύο επόμενους της θερινής περιόδου , που το γήπεδο θα υπολειτουργεί, οπότε η οικονομική οφειλή της εταιρείας του κ. Γιαλιά, αν προστεθούν και οι υποχρεώσεις αυτές, θα εκτιναχθεί ακόμα περισσότερο.
Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν διατυπώσαμε τον ισχυρισμό δημόσια και μέσα στο ναό της δημοκρατίας του Δήμου μας, που είναι το δημοτικό συμβούλιο , ότι δεν γίνεται ο μεγαλομέτοχος του ΑΟ Τρίκαλα από την μία να αθετεί σημαντικές συμβατικές υποχρεώσεις του προς τον Δήμο και την τοπική κοινωνία και από την άλλη να υπόσχεται «παλάτια στην άμμο» .
Σε μια περίοδο που ο κόσμος υποφέρει και ψάχνει φαγητό στα σκουπίδια και στα συσσίτια, ο αθλητισμός και ιδίως ο υγιής επαγγελματικός αθλητισμός προϋποθέτει διαφάνεια και ισονομία για τον καθένα, είτε λέγεται Μαρινάκης, Σαββίδης , Αλαφούζος , Μελισσανίδης , Γιαλιάς .
Την ίδια στιγμή που η δημοτική αρχή προχώρησε (και θα το ξανακάνει) σε κατασχέσεις ενάντια στους τραπεζικούς λογαριασμούς δημοτών, ακόμα και των πιο φτωχών, ακόμα και για μικροποσά των 50 και 100 ευρώ, δεν μπορεί να «κάνει τα στραβά μάτια» και να μην αντιμετωπίζει τους μεγαλοοφειλέτες του Δήμου με αντίστοιχο τουλάχιστο τρόπο, ενώ αυτοί εκμεταλλεύονται οικονομικά τις δημοτικές δομές και οι επιχειρήσεις τους κερδίζουν .
Σε καμία στιγμή δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ποσό άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ ΔΕΝ μπήκε στα ταμεία του Δήμου για να αξιοποιηθεί υπέρ της κοινωνίας και των πολιτών , επειδή για οφειλές που γεννήθηκαν την τελευταία εξαετία τόσο η παρούσα, όσο και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές δεν έπραξαν το παραμικρό ώστε να διεκδικήσουν έγκαιρα και αποτελεσματικά τα οφειλόμενα από περιορισμένο αριθμό μεγαλοοφειλετών, αλλά αδρανούσαν προκειμένου να κάνουν δημόσιες σχέσεις .
Είμαστε σίγουροι ότι την εξέλιξη της οφειλής αυτής, την γνωρίζουν τόσο ο κ. Δήμαρχος, όσο και ο εντεταλμένος για θέματα αθλητισμού δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας κ. Άκης Αναστασίου που ταυτόχρονα διατελεί υπό τις ευλογίες του κ. Δημάρχου, όπως ανακοίνωσε άλλωστε επίσημα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, και μέλος του Δ.Σ. του Α. Ο. Τρίκαλα .
Είμαστε επίσης σίγουροι ότι η πρόσφατη κοινή φωτογράφηση τους με τον κ. Γιαλιά στην τελετή αγιασμού της ομάδας, είναι σε άμεση συνάρτηση ότι η δημοτική αρχή του κ. Παπαστεργίου θα πράξει άμεσα τα νόμιμα και τα δέοντα ώστε, σε ένα Δήμο με τόσο σημαντικά οικονομικά προβλήματα, να εισπραχθούν οι σημαντικές οικονομικές υποχρεώσεις οφειλετών του Δήμου, μεταξύ των οποίων και η εταιρεία του κ. Γιαλιά.
Τρίκαλα 28 Ιουλίου 2016
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
«ΦΥΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ»

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καταγγέλλει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το μεθοδευόμενο ξεπούλημα μέσω ΤΑΙΠΕΔ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της μόνης εταιρίας που εκτελεί επιβατηγό σιδηροδρομικό έργο στην Ελλάδα) στην Ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Το ξεπούλημα δημιουργεί συνθήκες μονοπωλίου στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών με προοπτική το κλείσιμο μη κερδοφόρων γραμμών αλλά και την αύξηση του εισιτηρίου. Παντού στον κόσμο όπου έγιναν ιδιωτικοποιήσεις τέτοιου τύπου, το κυνήγι του κέρδους έβαλε σε δεύτερη μοίρα τη συντήρηση υποδομών, τα μέτρα ασφαλείας των μεταφορών, τη λειτουργία γραμμών που δεν αποδίδουν γρήγορο κέρδος.
Καθώς οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν πάση θυσία στόχο κυβέρνησης και ΕΕ, είναι αναπόφευκτο το εξευτελιστικό τίμημα των 45 εκατ. που συμπληρώνεται από αποικιοκρατικούς όρους. Την ιδιωτικοποίηση αυτή επιβάλλουν το τρίτο μνημόνιο που συμφωνήθηκε με ΕΕ και Τρόικα, αφού η ΕΕ λειτουργεί ως εγγυητής για το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου σε όλη την Ευρώπη, παράλληλα με την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών υπηρεσιών και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων για τους εργαζόμενους σε αυτές.
Ήδη οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγωνίζονται με απεργίες εδώ και μήνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση αλλά και για την υπογραφή σύμβασης, η οποία δεν ανανεώνεται μετά τη λήξη της εδώ και 8 μήνες, προφανώς για να βρεθούν οι εργαζόμενοι ξεκρέμαστοι.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζοντας το μνημονιακό κατήφορο, στα χνάρια ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κλπ, όχι μόνο δεν κατήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά αναδεικνύεται σε πρωταθλητή του νεοφιλελεύθερισμού βγάζοντας στο σφυρί δημόσια περιουσία και υποδομές ανεκτίμητης αξίας. Η μαζική μεταφορά επιβατών και φορτίων είναι κοινωνική ανάγκη, ενώ συμβάλλει και στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος μέσα από την χρήση ΙΧ και ΔΧ. Η ιδιωτικοποίηση μετατρέπει αυτό το δικαίωμα στις μεταφορές σε ακριβό προϊόν και πολυτέλεια.
Παράλληλα, η ιδιωτικοποίηση έρχεται να φέρει το τελειωτικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των σιδηροδρομικών που είδαν ειδικά στα χρόνια των μνημονίων να απαξιώνεται η εξειδικευμένη δουλειά τους, να μειώνεται το εισόδημα, να χειροτερεύουν οι όροι εργασίας και πλήττονται τα δικαιώματά τους.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ολοκληρώνει το έγκλημα της ιδιωτικοποίησης που ξεκίνησαν πριν ακόμα από τα μνημόνια οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και στηρίζουν όλα τα κόμματα που συμφωνούν με την παράδοση του δημόσιου πλούτου στα μονοπώλια, Ποτάμι, Ένωση Κεντρώων, Χρυσή Αυγή.
Είναι ανεπιθύμητοι οι δήθεν “επενδυτές” που με πενταροδεκάρες αρπάζουν όσα δημιούργησαν με την εργασία και το υστέρημά τους γενιές εργαζομένων.
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι αποφασισμένη να συμβάλλει με κάθε μέσο για την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης και το διώξιμο χωρίς αποζημίωση των αρπακτικών του κεφαλαίου που έβαλαν στο μάτι το δημόσιο πλούτου. Για την εθνικοποίηση με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συνολικά του σιδηρόδρομου, ώστε να προσφέρει φτηνές και οικολογικές μεταφορές, με προστασία των εργασιακών σχέσεων και προσλήψεις για καλυφτούν οι ανάγκες λειτουργίας του. Για την άμεση κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και ακύρωση όλων των ιδιωτικοποιήσεων. Για την απόδοση πολιτικών ευθυνών και όχι μόνο όσων είναι συνένοχοι στο ξεπούλημα των υποδομών, καθώς και του δημόσιου και φυσικού πλούτου.
Χρειάζεται αγώνας και κινητοποίηση του μαζικού λαϊκού κινήματος, με αποφασιστικότητα και ενωτική λογική, πέρα από συντεχνιασμούς και παζαρέματα. Μόνο έτσι μπορεί να σωθεί ένα δημόσιο αγαθό όπως το τρένο. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ τονίζει ότι παράλληλα χρειάζεται σύγκρουση, ρήξη και αποδέσμευση από την ΕΕ που απαιτεί το ξεπούλημα των υπηρεσιών δημόσιου χαρακτήρα και το επιβάλλει μέσα από το μνημόνια και τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ.
Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Τρικάλων καλεί τους εργαζόμενους, τα σωματεία και τα συνδικάτα, τις πολιτικές οργανώσεις και κόμματα, τα κινήματα αλληλεγγύης και τα μετωπικά σχήματα, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 31 Ιούλη, στις 10:30 π.μ. στον Σιδηροδρομικό Σταθμό και σε πορεία προς τον χώρο των εγκαινίων της υπόγειας διάβασης του ΟΣΕ στα Σαράγια όπου θα παραστεί, μεταξύ άλλων κυβερνητικών και κομματικών εκπροσώπων κι υπαλλήλων, και η κυβερνητική εκπρόσωπος κ. Γεροβασίλη.

ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. ΤΡΙΚΑΛΩΝ
28.7.2016

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Επίδειξη ακραίου κρατικού αυταρχισμού και καταστολής ήταν η εισβολή της αστυνομίας στους κατειλημμένους χώρους φιλοξενίας προσφύγων στο Ορφανοτροφείο της Τούμπας, στη Λ. Νίκης και στην Κ. Ντηλ τα χαράματα της Τετάρτης 27.7.16 και οι μαζικές προσαγωγές προσφύγων και αλληλέγγυων. Αυτή είναι η Ελλάδα και η Δημοκρατία του 2021 που υπόσχεται ο Α. Τσίπρας. Για όλα αυτά τα αίσχη προειδοποιούσε η κυβερνητική συγνώμη του αν. υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Μουζάλα προς τον Ν. Δένδια που σαν υπουργός οργάνωσε τις ρατσιστικές επιχειρήσεις «Ξένιος Δίας» επί κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τους πρόσφυγες δεν είναι παρά κομμάτι της άθλιας αντιμετώπισης των προσφύγων από την ΕΕ με φράχτες όπως αυτούς στον Έβρο, στοίβαγμα κάτω από απάνθρωπες συνθήκες σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και με το θλιβερό αποτέλεσμα 3.000 πνιγμένους στη Μεσόγειο. Η ΕΕ χτίζει μια Ευρώπη-Φρούριο, ενώ ταυτόχρονα πρωταγωνιστεί στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις σε Αν. Μεσόγειο και Μ. Ανατολή που προκαλούν την προσφυγιά και τη μετανάστευση.
Η κυβέρνηση οργάνωσε την πολυδάπανη επιχείρηση καταστολής, την ίδια στιγμή που αρνείται να διασφαλίσει ανθρώπινους όρους ζωής στους πρόσφυγες, επειδή είναι απόλυτα εχθρική σε κάθε αγωνιστική κίνηση αλληλεγγύης σε αυτούς. Όποιος δεν είναι ενεργούμενο της κυβέρνησης, των ΜΚΟ, προπαγανδιστής της ΕΕ, βρίσκεται στο στόχαστρο. Καθόλου τυχαία δεν ήταν λοιπόν η ενορχηστρωμένη προπαγάνδα ενάντια στο «No Border Camp». Αυτή η αστυνομική βαρβαρότητα που με τις πρωινές εφόδους θύμισε σκοτεινές μέρες, είναι κομμάτι αξεχώριστο της μνημονιακής πολιτικής που βάζει στο στόχαστρο τα δικαιώματα των εργαζομένων, των φτωχών, του λαού.
Η υποκρισία με την οποία ο κομματικός μηχανισμός του ΣΥΡΙΖΑ και τα φερέφωνά του σπεύδουν να ανακοινώσουν ότι δήθεν διαφωνούν με αυτές τις πρακτικές καταστολής, δεν ξεγελά κανένα. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι εχθρική στο κίνημα αλληλεγγύης στους πρόσφυγες.
Η λαϊκή αλληλεγγύη στους πρόσφυγες, η απαίτηση για ανοιχτά σύνορα και ανοιχτές πόλεις που εκφράστηκε μαζικά όλη τη φετινή χρονιά, δεν πρόκειται να σταματήσει με τον αυταρχισμό και τα ΜΑΤ. Είναι κομμάτι της πάλης για μια καλύτερη, αξιοπρεπή ζωή, με δικαιώματα και ελευθερίες, είναι ανάγκη ζωής και γι’ αυτό θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ απαιτεί μαζί με όλο το αντιρατσιστικό κίνημα και όλους όσους υπερασπίζονται το δικαίωμα των προσφύγων σε μια καλύτερη ζωή, την άμεση απελευθέρωση των προσαχθέντων και το σταμάτημα κάθε δίωξης και γενικότερα της επίθεσης στους πρόσφυγες και στις δημοκρατικές ελευθερίες.

Array

 

Δείτε όλα τα βίντεο στο WEBTV του trikalaola.grClick στην TV
Συγκεντρωμένα όλα ΕΔΩ